Audi A6 na českých cestách: Druhé jízdní dojmy

Audi A6 na českých cestách: Druhé jízdní dojmy

 
 

Jak se v české kotlině jezdí s autem, za kterým se ohlédnou i majitelé o dvě třídy dražších limuzín?

Jak to, u všech všudy, ti hoši z Ingolstadtu dělají, že se na upgrady jejich modelů čeká na východ od Chebu tak nějak jinak?

Aniž bych patřil k příznivcům značky, vím jediné: žádná „klasická manažerská limuzína“, jak lid souhrnně označuje sedany vyšší střední třídy, nevzbuzuje v této zemi takové emoce. A to i v kruzích, které jsou od potenciálních zákazníků vzdáleny o dva řády měsíčního příjmu.

Na vůz, který má být spíše nositelem technicky dokonalé nenápadnosti, slušný marketingový výkon.

Pohledy spoza oken

Vnější design je totiž to, co umožní zaparkovat vedle A7, A8 i A4 s důstojností, kdy se neporovnává jen velikost, ale propracovanost.

Anebo srozumitelněji: Vše na A6, včetně grilu, předních i zadních světel, linie oken je totiž dostatečně nové a jiné, současně ale jednoznačně patřící do designové stáje a přitom nikoli stejné, jako u zmíněných modelů. Díváte se na novinku, vše na ní je vám jaksi povědomé a přitom ani jeden prvek není kopií už existujícího.

Světlomety, které Audi nabízí v LED, xenonovém i klasickém halogenovém provedení, jsou i nadále štíhlým a dravým oknem do duše, ještě působivěji ale vypadá zkrácení předního převisu a posunutí přední nápravy dopředu.

Při podobných vnějších rozměrech se tak vůz více přiblížil optickému rozložení hmot konkurence ze Stuttgartu a Mnichova.

Jedinými prvky napovídajícími sílu vozu byly v našem případě obří dvacetipalcová kola, naopak na zádi jsme navzdory osazení nejsilnějším dostupným agregátem 3.0 TFSI našli jen dvě koncovky výfuku.

Audi A6: První jízdní dojmy

Celek je dostatečně působivý na to, aby jej komentovaly nejen hloučky na pumpách či kolemjedoucí majitelé. Hlavní zbraní Audi jsou nosy kolegů, přimáčklé zevnitř na skleněné obložení velkoplošných kanceláří. Tady Audi boduje.

Za volantem

Čtenář i tiskové oddělení Audi budou možná nesouhlasit, ale napsat to musíme: Zásadní pro první, druhý i X-tý další dojem z pobytu v kabině A6 je mezigenerační snížení palubní desky, či chcete-li odstranění oné masy hmoty s pevně zabudovaným displejem.

Aniž bych podlehl módě hanění jakékoli předchozí generace čehokoli, tady se odehrál zásadní zlom: výsuvný osmi palcový displej v aktuální verzi pustil do vozu světlo, prostor a světe zboř se, i trochu neokázalosti.

I přes chválu ale musíme hned vzápětí potvrdit postesknutí některých kolegů na přístrojový štít: i přes skvělou čitelnost a velikost je někdy problém se v množství zobrazovaných údajů orientovat. Po pár dnech jsme si začali zvykat ale i tak byla nasycenost informacemi enormní…

Poměrně využitelný se ukázal touchpad na středové konzole, naopak systém ovládání MMI je v některých položkách menu možná zbytečně složitý.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,8 FSI multitronic2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro2,0 TFSI hybrid
PřevodovkaCVT7DS 4x47DS 4x48A
Zdvihový objem [cm3]2773277329951984
Válce/ventily6/46/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6200150/5250-6200220/5250-6500155+33
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500-
Max. rychlost [km/h]240240250238
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,15,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,08,26,2
Poh. hmotnost [kg]168517551815-
Cena [Kč]1.085.100,-1.157.300,-1.335.800,--

Nadstandardní prostor pro cestující na předních sedadlech těží mimo jiné ze zmíněného posunutí nápravy vpřed. To ale posádku příliš nezajímá, ta ocení například středový tunel, který konečně už tolik neomezuje prostor pro kolena. Potvrzujeme i dvousečnost řešení posazu vzadu – díky nízkým sedákům se zde uvelebí i velmi nadstandardní postava, kvůli týmž sedákům ale nenalezne dosti opory pro svá ctěná stehna. Naopak v podélném směru je A6 na úrovni konkurence, přičemž velmi záleží na poloze, zejména pak výšce předních sedadel.

Za volantem s klíčkem

Název mate: klíč pochopitelně zůstává v kapse a startujeme tlačítkem na pravé části středového panelu. Před námi je dvě stě kilometrů a radostná perspektiva toho, že dvacetipalcové disky proženeme po výsledcích kombinace zimy a zimní silniční údržby. Vítej, česká permanentní díro!

Plných 220 kW pod kapotou bychom na první poslech nehádali – 3.0 TFSI je sice aktuálně nejvýkonnější dostupnou motorizací, jde však o sílu až předobře vychovanou. Zatímco zájemci o skutečně jadrné svezení budou netrpělivě očekávat modely S6 nebo RS6, máme k dispozici velmi silné auto, které má jako mantru kultivovanost. Co to znamená?

Motor startuje a od počátku běží téměř bezhlučně. To není placené přehánění a uši jsme si opravdu čistili – třílitr dopovaný kompresorem má navíc lineární charakteristiku a dost síly už od nízkých otáček. Kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou pak dílo dokoná: tohle je opravdu rychlý vůz, o kterém to vůbec nepocítí ani řidič.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,0 TDI3,0 TDI multitronic3,0 TDI quattro
Převodovka6M (CVT)CVT7DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]196829672967
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]130/-150/3700-4500180/4000-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2500400/1250-3500500/1400-3250
Max. rychlost [km/h]228 (-)240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (-)7,26,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (-)5,26,0
Poh. hmotnost [kg]-17201795
Cena [Kč]991.100,-1.178.000,-1.324.400,-

Hladkost řazení a dokonalost utlumení jsou totiž takové, že i při kickdownu se pro posádku (kromě rychleji ubíhající krajiny vůkol) nic nezmění. Žádné zatlačení do sedaček, žádné zařvání pod kapotou, auto prostě ochotně zrychlí. Motor lze vytáčet až k 6000 min-1 a je to pořád stejné – na okresce i dálnici lze bořit jakékoli rychlostní limity či průměry, ale k posádce se dostane maximálně tak zkrácený čas dojezdu.

Jinými slovy – vrcholná motorizace je očekávatelně velmi rychlá a vůz jde úžasně za plynem. I s pohonem quattro jsme se po necitlivém ubrání plynu v zatáčce dočkali lehké nedotáčivosti, zástup elektroniky ovšem hlídá spolehlivě a k bezpečnému ovládání přispívají i výtečné brzdy. Řidičovy emoce si ovšem mnoho neužijí – vyjma cílového údivu z toho, že na tak rychlý přesun lze spotřebovat tak málo adrenalinu.

Českou tankodromovou školu zvládá zmíněné obutí i zbytek podvozku překvapivě hladce. Co se nestihne odtlumit, to se prostě přeletí. Jedinou ránu od osamocené skryté díry na jinak bezvadném kusu dálnice jsme přestáli bez poškození. Nastavitelné odpružení dokáže téměř zázraky a auto je tak schopno přitvrdit či naopak lépe žehlit nerovnosti - i přesto bychom ale do českých luhů a hájů volili spíše osmnáctipalcové disky.

Zatímco prvních 150 kilometrů jsme se snažili využívat rychlostní limity na maximum a v jejich rámci předjížděli vše, co šlo, zpáteční cestu charakterizovalo tempo takříkajíc kinedrylové. Výsledkem byl časový rozdíl 15 minut a spotřeba 12,9 vs. 9,8 l/100 km.

PŘEDSTAVUJEME Audi A6 – Kratší, lehčí, úspornější

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi A6 na českých cestách: Druhé jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…