Audi A6 na českých cestách: Druhé jízdní dojmy

Audi A6 na českých cestách: Druhé jízdní dojmy

 
 

Jak se v české kotlině jezdí s autem, za kterým se ohlédnou i majitelé o dvě třídy dražších limuzín?

Jak to, u všech všudy, ti hoši z Ingolstadtu dělají, že se na upgrady jejich modelů čeká na východ od Chebu tak nějak jinak?

Aniž bych patřil k příznivcům značky, vím jediné: žádná „klasická manažerská limuzína“, jak lid souhrnně označuje sedany vyšší střední třídy, nevzbuzuje v této zemi takové emoce. A to i v kruzích, které jsou od potenciálních zákazníků vzdáleny o dva řády měsíčního příjmu.

Na vůz, který má být spíše nositelem technicky dokonalé nenápadnosti, slušný marketingový výkon.

Pohledy spoza oken

Vnější design je totiž to, co umožní zaparkovat vedle A7, A8 i A4 s důstojností, kdy se neporovnává jen velikost, ale propracovanost.

Anebo srozumitelněji: Vše na A6, včetně grilu, předních i zadních světel, linie oken je totiž dostatečně nové a jiné, současně ale jednoznačně patřící do designové stáje a přitom nikoli stejné, jako u zmíněných modelů. Díváte se na novinku, vše na ní je vám jaksi povědomé a přitom ani jeden prvek není kopií už existujícího.

Světlomety, které Audi nabízí v LED, xenonovém i klasickém halogenovém provedení, jsou i nadále štíhlým a dravým oknem do duše, ještě působivěji ale vypadá zkrácení předního převisu a posunutí přední nápravy dopředu.

Při podobných vnějších rozměrech se tak vůz více přiblížil optickému rozložení hmot konkurence ze Stuttgartu a Mnichova.

Jedinými prvky napovídajícími sílu vozu byly v našem případě obří dvacetipalcová kola, naopak na zádi jsme navzdory osazení nejsilnějším dostupným agregátem 3.0 TFSI našli jen dvě koncovky výfuku.

Audi A6: První jízdní dojmy

Celek je dostatečně působivý na to, aby jej komentovaly nejen hloučky na pumpách či kolemjedoucí majitelé. Hlavní zbraní Audi jsou nosy kolegů, přimáčklé zevnitř na skleněné obložení velkoplošných kanceláří. Tady Audi boduje.

Za volantem

Čtenář i tiskové oddělení Audi budou možná nesouhlasit, ale napsat to musíme: Zásadní pro první, druhý i X-tý další dojem z pobytu v kabině A6 je mezigenerační snížení palubní desky, či chcete-li odstranění oné masy hmoty s pevně zabudovaným displejem.

Aniž bych podlehl módě hanění jakékoli předchozí generace čehokoli, tady se odehrál zásadní zlom: výsuvný osmi palcový displej v aktuální verzi pustil do vozu světlo, prostor a světe zboř se, i trochu neokázalosti.

I přes chválu ale musíme hned vzápětí potvrdit postesknutí některých kolegů na přístrojový štít: i přes skvělou čitelnost a velikost je někdy problém se v množství zobrazovaných údajů orientovat. Po pár dnech jsme si začali zvykat ale i tak byla nasycenost informacemi enormní…

Poměrně využitelný se ukázal touchpad na středové konzole, naopak systém ovládání MMI je v některých položkách menu možná zbytečně složitý.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,8 FSI multitronic2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro2,0 TFSI hybrid
PřevodovkaCVT7DS 4x47DS 4x48A
Zdvihový objem [cm3]2773277329951984
Válce/ventily6/46/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6200150/5250-6200220/5250-6500155+33
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500-
Max. rychlost [km/h]240240250238
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,15,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,08,26,2
Poh. hmotnost [kg]168517551815-
Cena [Kč]1.085.100,-1.157.300,-1.335.800,--

Nadstandardní prostor pro cestující na předních sedadlech těží mimo jiné ze zmíněného posunutí nápravy vpřed. To ale posádku příliš nezajímá, ta ocení například středový tunel, který konečně už tolik neomezuje prostor pro kolena. Potvrzujeme i dvousečnost řešení posazu vzadu – díky nízkým sedákům se zde uvelebí i velmi nadstandardní postava, kvůli týmž sedákům ale nenalezne dosti opory pro svá ctěná stehna. Naopak v podélném směru je A6 na úrovni konkurence, přičemž velmi záleží na poloze, zejména pak výšce předních sedadel.

Za volantem s klíčkem

Název mate: klíč pochopitelně zůstává v kapse a startujeme tlačítkem na pravé části středového panelu. Před námi je dvě stě kilometrů a radostná perspektiva toho, že dvacetipalcové disky proženeme po výsledcích kombinace zimy a zimní silniční údržby. Vítej, česká permanentní díro!

Plných 220 kW pod kapotou bychom na první poslech nehádali – 3.0 TFSI je sice aktuálně nejvýkonnější dostupnou motorizací, jde však o sílu až předobře vychovanou. Zatímco zájemci o skutečně jadrné svezení budou netrpělivě očekávat modely S6 nebo RS6, máme k dispozici velmi silné auto, které má jako mantru kultivovanost. Co to znamená?

Motor startuje a od počátku běží téměř bezhlučně. To není placené přehánění a uši jsme si opravdu čistili – třílitr dopovaný kompresorem má navíc lineární charakteristiku a dost síly už od nízkých otáček. Kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou pak dílo dokoná: tohle je opravdu rychlý vůz, o kterém to vůbec nepocítí ani řidič.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,0 TDI3,0 TDI multitronic3,0 TDI quattro
Převodovka6M (CVT)CVT7DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]196829672967
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]130/-150/3700-4500180/4000-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2500400/1250-3500500/1400-3250
Max. rychlost [km/h]228 (-)240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (-)7,26,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (-)5,26,0
Poh. hmotnost [kg]-17201795
Cena [Kč]991.100,-1.178.000,-1.324.400,-

Hladkost řazení a dokonalost utlumení jsou totiž takové, že i při kickdownu se pro posádku (kromě rychleji ubíhající krajiny vůkol) nic nezmění. Žádné zatlačení do sedaček, žádné zařvání pod kapotou, auto prostě ochotně zrychlí. Motor lze vytáčet až k 6000 min-1 a je to pořád stejné – na okresce i dálnici lze bořit jakékoli rychlostní limity či průměry, ale k posádce se dostane maximálně tak zkrácený čas dojezdu.

Jinými slovy – vrcholná motorizace je očekávatelně velmi rychlá a vůz jde úžasně za plynem. I s pohonem quattro jsme se po necitlivém ubrání plynu v zatáčce dočkali lehké nedotáčivosti, zástup elektroniky ovšem hlídá spolehlivě a k bezpečnému ovládání přispívají i výtečné brzdy. Řidičovy emoce si ovšem mnoho neužijí – vyjma cílového údivu z toho, že na tak rychlý přesun lze spotřebovat tak málo adrenalinu.

Českou tankodromovou školu zvládá zmíněné obutí i zbytek podvozku překvapivě hladce. Co se nestihne odtlumit, to se prostě přeletí. Jedinou ránu od osamocené skryté díry na jinak bezvadném kusu dálnice jsme přestáli bez poškození. Nastavitelné odpružení dokáže téměř zázraky a auto je tak schopno přitvrdit či naopak lépe žehlit nerovnosti - i přesto bychom ale do českých luhů a hájů volili spíše osmnáctipalcové disky.

Zatímco prvních 150 kilometrů jsme se snažili využívat rychlostní limity na maximum a v jejich rámci předjížděli vše, co šlo, zpáteční cestu charakterizovalo tempo takříkajíc kinedrylové. Výsledkem byl časový rozdíl 15 minut a spotřeba 12,9 vs. 9,8 l/100 km.

PŘEDSTAVUJEME Audi A6 – Kratší, lehčí, úspornější

Spolupracujeme s TipCars.com
Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker

lak zemí V4, tedy ČR, Polska, Maďarska a Slovenska kvůli…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí

Bývalý gruzínský prezident žijící na Ukrajině Michail…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi A6 na českých cestách: Druhé jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat vaší reklamaci?

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat…

Co dělat, když prodejce nechce přijmout zboží koupené na internetu ve lhůtě deseti dnů, jako se to stalo paní…

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu: Pohublý manžel v poutech, Silvia vystrojená jako party girl!

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu:…

Silvia Kucherenko (34) asi jediná věřila, že Nejvyšší soud v Bratislavě zruší manželův jedenáctiletý trest…

 

iSport.cz

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu opět stráví ve Fulhamu

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu…

Fotbalový reprezentant Tomáš Kalas prodloužil smlouvu v Chelsea na další čtyři roky. Zároveň bude pokračovat na…

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít svůj den, věří kouč

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít…

Fotbalisty Sparty čeká ostrý vstup do sezony. Souboj s Crvenou Zvezdou Bělehrad v předkole Evropské ligy bude…

 

Reflex.cz

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí sám, i poškozenou míchu, tvrdí lékař

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí…

„Sebeuzdravovací síla člověka je nekonečná,“ má jasno zakladatel neuropsychoimunologie Jan Šula. Choroby podle…

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a proto se neštítí agitovat úplně všude

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a…

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek se v jednom ze svých posledních tweetů svěřil, že vyrazí do Liberce na…