Audi A6 – Kratší, lehčí, úspornější

Audi A6 – Kratší, lehčí, úspornější

 
 

Proti stuttgartské třídě E a mnichovské pětce postaví Audi novou A6. Ještě než se poprvé svezeme je tady přehled použité techniky.

Audi A6 je tradičním reprezentantem vyšší střední třídy. Historie tohoto modelu (včetně předchozí řady Audi 100) sahá až do roku 1968, letošní novinka je v pořadí už sedmou generací. Sedan vyráběný v Neckarsulmu si proto v ničem nezadá s řadou 5 od BMW nebo třídou E od Mercedesu.

Příchod nové A6 završuje generační obměnu sedanů od Audi, kterou zahájila A4 a loni pokračovala s A8. V průběhu této etapy se v portfoliu ingolstadtské automobilky objevily také dva nové modely – A5 Sportback a A7 Sportback, které mají alternativní řešení karoserie a vyplňují prostor právě kolem nové A6.

Karoserie

Růstový hormon už není v módě. Vždyť předchozí generace z roku 2004 se dostala na dohled k pěti metrům délky a to není dnes - v době nízkoemisní - už příliš dobrá základna k dalším přírůstkům. Nová A6 se tak víceméně drží původních rozměrů. Ovšem s několika výjimkami. Zásadní je nárůst rozvoru o 69 mm na 2.912 mm, délka se při tom zmenšila o 12 mm na 4.915 mm.

Hliník zůstává vyhrazen vrcholným modelům A8 a R8, A6 se musí spokojit s levnější kompozicí vysokopevnostních ocelí a lehkých materiálů. Hliníkové slitiny tvoří 20 % karoserie nového Audi A6.

Audi A4 vs. A6 vs. A8: Designový trojboj


Bezpečnostní schránka kolem interiéru je vyrobena převážně z vysokopevnostních ocelí, hliníková slitina byla použita na blatníky, kapoty, dveře, ale i na vzpěry v motorovém prostoru, příčníky v oblasti nárazníku nebo příčné výztuhy v oblasti zavazadelníku.

Karoserie má součinitel odporu vzduchu jen 0,26, čelní plocha měří 2,3 m2. Řešení aerodynamiky karoserie zahrnuje mj. důkladné zakrytování podlahy nebo optimalizované proudění vzduchu motorovým prostorem.

Audi A6 - Základní rozměry - srovnání generací
ModelA6 (C7/4G) 2011A6 (C6/4F) 2004Rozdíl
Délka [mm]49154927-12
Šířka [mm]1874185519
Výška [mm]14551459-4
Rozvor [mm]2912284369
Rozchod vpředu [mm]1627161215
Rozchod vzadu [mm]161816180
Zavazadlový prostor [l]530546-16

Ve srovnání s konkurencí je ale Audi A6 i přes celkové zmenšení stále jedním z největších modelů vyšší střední třídy. Délkou překonává oba německé rivaly, delší je jen Jaguar a Infiniti. Výrazné prodloužení rozvoru (+7 cm) znamená druhý nejdelší rozvor ve třídě, hned po BMW řady 5, které vzdálenost mezi nápravami mezigeneračně zvětšilo ještě výrazněji.

Audi také získalo, společně s BMW, nejširší rozchod kol v segmentu. S výjimkou Jaguaru má nejširší karoserii, nižší celkovou výšku má zase jen Lexus.

Audi A6 - Základní rozměry - srovnání s konkurencí
ModelAudi A6BMW řady 5Mercedes EJaguar XFInfiniti MLexus GS
Délka [mm]491548994868496149454835
Šířka [mm]187418601854187718451820
Výška [mm]145514641464146015001430
Rozvor [mm]291229682874290929002850
Rozchod vpředu [mm]162716001585155915751535
Rozchod vzadu [mm]161816271604160515701540
Zavazadlový prostor [l]530520540540500430

Světlomety

Moderní světelná technika dělá moderním Audi jméno. Jinak to nebude ani v případě nové A6, která nabídne plně diodové světlomety – stejně jako modely A8, A7 a R8.

Zejména xenonová světla se sadou diod pro denní svícení budou patřit k populárním příplatkovým položkám a poznávacím znakům nové generace. Součástí sady jsou adaptivní funkce světlometů, jak je známe z konkurenčních modelů. Novinkou je spolupráce světelné techniky s daty z navigačního systému MMI, která tak například přepíná světla do dálničního modu už na přivaděči, nebo rozsvěcuje odbočovací světlo ještě před křižovatkou.

obrázek [600 x 418]  

K prémiovým modelům patří špičková technika, kterou v případě světlometů představují ty sestavené pouze ze světelných diod. Audi slibuje nejen efektní vzhled, přirozenou barvu světla a dlouhou životnost, ale i mimořádně nízkou spotřebu energie – v režimu potkávacích světel 40 W na každé straně.

Interiér

Vnitřní design i zpracování interiéru patří tradičně k silným zbraním Audi, což se zřejmě ani s příchodem nové A6 nezmění. Základ přístrojové desky sdílí A6 s A7 Sportback, v detailech se však liší. Nové dveře mají podobné výplně, ale například řešení madel s umístění ovladačů na nich je jiné. MMI je pro A6 standardem, podobně jako některá z výsuvných širokoúhlých obrazovek nadstandardních rozměrů (úhlopříčka 6,5 palce, resp. 8 palců) s vysokým rozlišením.

Velký rozvor vytvořil uvnitř další centimetry, z nichž těží posádka. Narostly ale vlastně všechny důležité interiérové míry. Nad předním sedákem teď naměříte 1046 mm (dosud 1033 mm), nad zadním 962 mm (dosud 960 mm), vnitřní šířka vpředu ve výši ramen činí 1460 mm (dosud 1450 mm) a vzadu 1429 mm (dosud 1421 mm). Ve výši loktů je vpředu k dispozici 1527 mm.

obrázek [600 x 442]  

Automaticky regulovaná dvouzónová klimatizace je také součástí standardu nového Audi A6. Místo klasické mechanicky ovládané parkovací brzdy má A6 elektromechanické řešení, které uvolnilo prostor pro rozhraní palubní elektroniky na středovém tunelu.

Na přístrojovém štítu před řidičem může být za příplatek dodávaný sedmipalcový informační displej. Za příplatek je k dispozici i průhledový head-up displej, kterým jsou do zorného řidiče promítány údaje z palubních informačních systémů (rychlost, navigace, apod.). Pro dosažení optimální čitelnosti jsou číslice a symboly zobrazovány tak, jako by byly ve vzdálenosti 2,5 metru před řidičem.

Audi A6: První dojmy


Zavazadelník se mezigeneračně zmenšil na 530 l, měl by ale být snáze přístupný, mj. díky nižší hraně, která je teď 674 mm nad vozovkou (dosud 716 mm). Víko lze za příplatek ovládat elektricky.

Motory

Při uvedení na trh bude A6 dodávána se dvěma benzinovými a třemi naftovými motory. Všechny budou spojeny se systémem rekuperace energie při brzdění a systémem start-stop, bez ohledu na převodovku, jakou budou vybaveny.

Zážehová část nabídky bude nejprve tvořena pouze šestiválcovými motory. Základem je známý atmosférický šestiválec 2,8 FSI s uspořádáním válců do V, s variabilním časováním a zdvihem ventilů. Nejvyšší výkon 150 kW a točivý moment 280 Nm (dosahovaný v širokém spektru mezi 3000 a 5000 min-1) stačí ve verzi s pohonem předních kol a bezestupňovou převodovkou multitronic na zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s, nejvyšší rychlost 240 km/h a kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km. Ve srovnání s předchozí generací má 2,8 FSI o 10 kW vyšší výkon a o 12 % nižší normovanou spotřebu.

Atmosférický šestiválec nabídne také spojení s pohonem všech kol quattro a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. V této konfiguraci vzroste pohotovostní hmotnost o 70 kg, akcelerace na 100 km/h je o 0,4 sekundy pomalejší a kombinovaná spotřeba má hodnotu 8,0 l/100 km.

I druhý šestiválec 3,0 TFSI známe z předchozí generace, některá jeho technická řešení i jeho parametry však byly upraveny, podobně jako u 2,8 FSI. Stále je vybaven (navzdory písmenu T v označení) mechanickým kompresorem, dává 220 kW a 440 Nm (mezi 2900 a 4500 min-1).

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,5 sekundy, o 0,5 s méně než srovnatelně výkonnému BMW 535i. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a kombinovaná spotřeba se zastavila už na 8,2 l/100 km. To vše platí pro verzi se sedmistupňovou převodovkou s tronic a pohonem všech kol quattro. Jinou možnost Audi pro 3,0 TFSI nenabízí.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,8 FSI multitronic2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro2,0 TFSI hybrid
PřevodovkaCVT7DS 4x47DS 4x48A
Zdvihový objem [cm3]2773277329951984
Válce/ventily6/46/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6200150/5250-6200220/5250-6500155+33
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500-
Max. rychlost [km/h]240240250238
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,15,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,08,26,2
Poh. hmotnost [kg]168517551815-
Cena [Kč]1.093.800,-1.166.600,-1.346.500,--

Prozatím základní čtyřválec 2,0 TDI dostává 130 kW a 380 Nm (mezi 1750 min-1 a 2500 min-1). Jde o jediný motor dodávaný s ručním řazením, A6 s ním zrychluje na 100 km/h za 8,7 s a kombinovaná spotřeba činí jen 4,9 l/100 km, o 13 % méně než u odcházející generace.

Třílitrový šestiválec 3,0 TDI bude dodáván ve dvou provedeních: se 150 kW a 400 Nm a se 180 kW a 500 Nm. Slabší verze bude zpočátku dodávána pouze s pohonem předních kol a převodovkou multitronic, později se přidá i manuální převodovka. Silnější Audi naopak uvede na trh jako quattro s dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Slabší 3,0 TDI má u BMW konkurenci v podobě 525d (150 kW, 450 Nm). S maximální rychlostí 240 km/h, akcelerací z 0 na 100 km/h za 7,2 s a kombinovanou spotřebou 5,2 l/100 km vykazuje Audi ve všech třech parametrech lepší hodnoty.

Vyrovnanější je i situace při srovnání 3,0 TDI quattro s 530d xDrive (190 kW, 560 Nm) – A6 jede nejrychleji 250 km/h, akceleruje za 6,1 sekundy a přesně stejných hodnot dosahuje i BMW. Audi přitom vykazuje kombinovanou spotřebu 6,0 l/100 km, dieselové BMW s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou jen 5,7 l/100 km.

Audi A6 2011 - technická data
Model2,0 TDI3,0 TDI multitronic3,0 TDI quattro
Převodovka6M (CVT)CVT7DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]196829672967
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]130/-150/3700-4500180/4000-4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1750-2500400/1250-3500500/1400-3250
Max. rychlost [km/h]228 (-)240250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (-)7,26,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,9 (-)5,26,0
Poh. hmotnost [kg]-17201795
Cena [Kč]999.000,-1.187.400,-1.335.000,-

Všechny motory ve srovnání s předchozí generací vykazují nárůst výkonu při současném snížení kombinované spotřeby. Starší verzi motoru 2,8 FSI (140 a 162 kW) Audi nahrazuje jedinou variantou se 150 kW. Místo motoru 2,7 TDI (140 kW) pak nasazuje slabší verzi 3,0 TDI (150 kW), která se poprvé objevila v modelu Q7.

V daný okamžik nové Audi A6 nenabízí osmiválcový motor. Naopak hybridní pohon je úplnou novinkou.

Audi A6 - srovnání motorů s předchozí generací
ModelC7/4G (od 2011)C6/4F (2004-2010)
Zážehové motory
čtyřválec2,0 TFSI hybrid
155+33 kW
2,0 TFSI
125 kW, 280 Nm, 7,5 l/100 km
šestiválec2,8 FSI
150 kW, 280 Nm, 7,4 l/100 km
2,8 FSI
140 kW, 280 Nm, 8,2 l/100 km
162 kW, 280 Nm, 8,4 l/100 km
šestiválec 4x42,8 FSI quattro
150 kW, 280 Nm, 8,0 l/100 km
2,8 FSI quattro
140 kW, 280 Nm, 8,7 l/100 km
162 kW, 280 Nm, 9,0 l/100 km
3,0 TFSI quattro
220 kW, 440 Nm, 8,2 l/100 km
3,0 TFSI quattro
213 kW, 420 Nm, 9,4 l/100 km
osmiválec-4,2 FSI quattro
257 kW, 440 Nm, 10,2 l/100 km
Vznětové motory
čtyřválec-2,0 TDI e
100 kW, 320 Nm, 5,3 l/100 km
2,0 TDI
130 kW, 380 Nm, 4,9 l/100 km
2,0 TDI
125 kW, 350 Nm, 5,7 l/100 km
šestiválec3,0 TDI
150 kW, 400 Nm, 5,2 l/100 km
2,7 TDI
140 kW, 400 Nm, 6,2 l/100 km
šestiválec 4x4-2,7 TDI quattro
140 kW, 400 Nm, 7,1 l/100 km
3,0 TDI quattro
180 kW, 500 Nm, 6,0 l/100 km
3,0 TDI quattro
176 kW, 500 Nm, 7,1 l/100 km

A6 hybrid

Krátce po zahájení prodeje nové A6 se na trh dostane druhý hybridní model značky Audi (po Q5 hybrid) – A6 hybrid. Poháněna u něj budou přední kola a jako jediná verze nové A6 dostane automatickou převodovku.

Jeho čtyřválec 2,0 TFSI (155 kW) bude spojen s elektromotorem (33 kW, 211 Nm). Elektromotor zaujímá místo hydrodynamického měniče v upravené osmistupňové automatické převodovce, která posílá hnací sílu na přední kola.

obrázek [600 x 446]  

Lithiový akumulátor (1,3 kWh, 39 kW) je umístěn v zavazadelníku a je chlazen vzduchem z interiéru a navíc chladicím systémem vozidlové klimatizační jednotky. Audi A6 hybrid je full-hybrid, umí jet čistě na elektřinu rychlostí až 100 km/h. Při rychlosti 60 km/h ujede na elektřinu vzdálenost 3 km.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,3 s, nejvyšší rychlost činí 238 km/h, kombinovaná spotřeba činí 6,2 l/100 km.

Pohon a převodovky

Audi A6 je nabízeno hned s několika kombinacemi pohonu a převodovek, z nichž mnohé jsou v daném segmentu unikátní. Všechny verze profitují z umístění předního diferenciálu hned za podélně uložený motor, ještě před převodovkou. Tato pozice umožnila posunout přední nápravu více dopředu, prodloužit rozvor a zlepšit rozložení hmotnosti.

Pouze pro čtyřválec 2,0 TDI je k dispozici manuální převodovka s pohonem předních kol (později i pro 3,0 TDI se 150 kW). Alternativou je bezestupňová převodovka multitronic s pohonem předních kol – unikátní kombinace, kterou z prémiových automobilek nabízí pouze Audi. Toto řešení je určeno také pro motory 2,0 FSI a slabší 3,0 TDI.

Standardem u 3,0 TFSI a silnějšího 3,0 TDI, pro 2,8 FSI pak za příplatek, je stálý pohon všech kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Dvouspojkové ústrojí se díky A6 objevuje ve vyšší střední třídě vůbec poprvé, nepočítáme-li sesterský model A7. Konkurence sází na stále obvyklejší automatické převodovky s měničem a pěti až osmi převodovými stupni.

obrázek [600 x 385]  

Systém quattro využívá v A6 mezinápravový diferenciál s korunovým převodem. Výchozí poměr rozdělení momentu mezi nápravy je 40:60, skutečný poměr se ale dynamicky mění.

Nová verze quattra obsahuje funkci torque-vectoring. Při zatáčení ve vyšších rychlostech, když hrozí prokluz kol na vnitřní straně, systém jemně přibrzdí příslušná kola, aby předešel tomuto nežádoucímu jevu.

Za příplatek se pak ke quattru dodává aktivní sportovní diferenciál. Dvojice vícelamelových, elektro-hydraulicky ovládaných, spojek zasahuje do rozdělení točivého momentu mezi kola zadní nápravy. Tím se zlepšuje ovladatelnost v zatáčkách a také schopnost rozjezdu ve ztížených podmínkách. Ve většině situací dokáže aktivní diferenciál na jedno ze zadních kol přenést téměř všechen dostupný točivý moment.

Podvozek

Podvozek nové A6 dále rozvíjí konstrukční filozofii předchůdce. Přední zavěšení přechází od čtyřprvkového řešení k pětiprvkovému. Každé z ramen, stejně jako mnoho dalších komponent nápravy, je vyrobeno z hliníku. Vzadu se nachází lichoběžníky se samořídicím efektem.

Kromě standardního podvozku s ocelovými pružinami Audi nabídne dvě další možnosti: sportovní podvozek a sportovní podvozek S line. Příplatkovou výbavou je vzduchový podvozek, vzadu s oddělenými vzduchovými pružinami a tlumiči. Systém samočinně udržuje jednu ze tří úrovní světlé výšky, na dálnici se automaticky sníží pro zlepšení stability a snížení spotřeby paliva.

Všechny A6 dostanou systém Audi drive select dynamic handling. V základní verzi se mění reakce motoru a účinek posilovače řízení podle zvoleného režimu (Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency). Podle výbavy konkrétního auta se zvolenému nastavení přizpůsobuje také převodovka, vzduchový podvozek, adaptivní světla a další.

Ovladatelnost dále může zlepšit příplatkový sportovní diferenciál pro pohon quattro. Kromě přímého, sportovněji naladěného řízení s elektro-mechanickým posilovačem a pevným převodem 16,1:1 nabídne Audi také dynamické řízení, u kterého se převod mění v závislosti na rychlosti auta.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A6 (Přehled všech článků)


obrázek [600 x 350]  

Spolupracujeme s TipCars.com
Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí

Bývalý gruzínský prezident žijící na Ukrajině Michail…

Od roku 2000 zdražily starší byty v Česku téměř trojnásobně Od roku 2000 zdražily starší byty v Česku téměř trojnásobně

Ceny starších bytů v Česku vzrostly od roku 2000 do konce…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Audi A6 – Kratší, lehčí, úspornější







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat vaší reklamaci?

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat…

Co dělat, když prodejce nechce přijmout zboží koupené na internetu ve lhůtě deseti dnů, jako se to stalo paní…

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu: Pohublý manžel v poutech, Silvia vystrojená jako party girl!

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu:…

Silvia Kucherenko (34) asi jediná věřila, že Nejvyšší soud v Bratislavě zruší manželův jedenáctiletý trest…

 

iSport.cz

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu opět stráví ve Fulhamu

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu…

Fotbalový reprezentant Tomáš Kalas prodloužil smlouvu v Chelsea na další čtyři roky. Zároveň bude pokračovat na…

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít svůj den, věří kouč

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít…

Fotbalisty Sparty čeká ostrý vstup do sezony. Souboj s Crvenou Zvezdou Bělehrad v předkole Evropské ligy bude…

 

Reflex.cz

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí sám, i poškozenou míchu, tvrdí lékař

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí…

„Sebeuzdravovací síla člověka je nekonečná,“ má jasno zakladatel neuropsychoimunologie Jan Šula. Choroby podle…

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a proto se neštítí agitovat úplně všude

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a…

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek se v jednom ze svých posledních tweetů svěřil, že vyrazí do Liberce na…