Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 Sportback a A8 mají dorazit s revolučním designem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Audi A7 Sportback a A8 ve svých nejnovějších generacích nastavit designový směr, kterým se mají následně vydat i další modelové řady ingolstatdstké automobilky.

Audi se v současnosti připravuje na velmi důležitou premiéru čtvrté generace své vlajkové lodi v podobě modelové řady A8, k níž má dojít 11. července letošního roku.

Prozatím se oficiální i neoficiální informace věnují především technice této novinky od konstrukce karoserie k automatickému řízení třetího stupně, ale britský magazín Autocar se nyní zaměřil i na vzhled nového Audi A8 a přinesl zajímavé informace o designu sesterského modelu A7 Sportback, jenž má být odhalen s lehkým odstupem.

V případě Audi A8 je opět zmiňováno, že jeho design bude přímo vycházet z konceptu Audi Prologue Avant, jenž byl představen již začátkem roku 2015, a to především v oblasti předních partií a boků či řešením koncových světel. ¨

Hlavní pozornost britského magazínu je ovšem zaměřena na připravovanou novou generaci modelu A7 Sportback, protože právě ta má být prvním vozem značky kompletně navrženým pod taktovkou nejnovějšího šéfa designu, jímž je Marc Lichte.

Podobně jako čtvrtá generace A8 má být i nové Audi A7 Sportback inspirováno dva roky starým konceptem, ale zároveň má výrazně rozvíjet jeho styl a ve srovnání se současným provedením přinést řadu výrazných změn.

Přídi nového Audi A7 Sportback má vévodit osmihranná maska chladiče, kterou mají doplňovat výrazné lichoběžníkové světlomety, zatímco linie boků se má od současného liftbacků vzdálit a přiblížit k liniím kupé se dvěma páry dveří. Na zádi pak má k nejvýraznějším prvkům patřit provedení koncových svítilen propojených přes celou šířku vozu.

Ve srovnání se současným Audi A7 Sportback má novinka působit lehčím a údajně i užším dojmem. Podle informací britského magazínu přímo z automobilky pak máme očekávat zkrácení vozu ze současných 4970 mm o 70 mm, ale zároveň prodloužení rozvoru náprav.

Sportovnější provedení S7 Sportback pak má být ve srovnání se standardními verzemi o 30 mm širší v oblasti předních blatníků a nové RS 7 Sportback se má odlišovat výrazně agresivními tvary.

Premiéra nového Audi A7 Sportback se očekává na letošním podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Výrazné linie této novinky se pak mají promítnout i dalších modelů značky, z nichž je zmiňována především čtvrtá generace modelové řady A3, jejíž odhalení se očekává v roce 2019.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Avatar - Uživatel_5340709
26. 4. 2017 20:49
Re: Fluidní design
Jedničková Q7 je "designový svátek" oproti té nové. Jednička byla ucelený tvar, ladily detaily, taky jak dlouho vydržela? Že? .............. Nová sice neurazí, ale moc času jí nedávám. Už teď je kabát její největší slabina, ale dobrá technika to zatím stírá.
Avatar - white label
26. 4. 2017 19:46
Re: Fluidní design
Konkrétně v čem?
[odkaz]
26. 4. 2017 18:48
Re: Fluidní design
No z první generace taky nikterak neupadám do mdlob, ale chtěl jsem zachovat srovnání bez konkurenčních modelů. Na audi je asi nejvíc vzrušující novinový nadpis o slovním spojení "audi" a "design". Jinak je to pro mě čistá definice spotřební věci. Nic víc, než přesunovadlo z A do B.
26. 4. 2017 17:45
Re: Fluidní design
V porovnání s předchozí generací jsou asi nejslabší zadní světla/ víko.
Avatar - white label
26. 4. 2017 17:13
Re: Dramatický rozpor
5 let není "žádná" doba, ale třeba přechod z předminulé na minulou generaci A6 ještě poměrně "revoluční" byl.