Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 L extended: Ještě delší sedan s šesti místy a šesti metry

David Bureš
Diskuze (7)
Aktuální generace Audi A8 se pomalu chystá do důchodu. Ještě předtím se ale dočkala speciální verze, která má na délku 6,36 metru.

Německá prémiová trojka bojuje na různých frontách, mezi důležitá bojiště patří i třída těch nejluxusnějších aut na trhu. Prim v této kategorii zatím hraje Mercedes-Benz, který vedle třídy S nabízí i její prodloužené varianty Maybach a Pullman, zatímco BMW auto nad řadou 7 teprve chystá. Audi podobná limuzína dosud také chyběla, to se ale právě mění. Přivítejte Audi A8 L extended.

Reprezentativní limuzína ve formátu XXL vznikla na individuální přání nejmenovaného evropského zákazníka. Automobil ale vyvolal mezi klienty značky takový zájem, že Audi na osobní žádost postaví další exempláře této extrémně prodloužené A8.

Vývoj a výroba speciálu zabrala pracovníkům Audi necelý rok. Velkou výzvou pro ně bylo především zajistit dostatečnou tuhost karoserie, což se nakonec povedlo, protože vůz dosahuje takřka stejné torzní tuhosti jako A8 L. V rámci zakázkové výroby byly prodlouženy boční prahy a středový tunel výtlačně lisovanými profily z hliníku, do střechy pak byly integrovány doplňkové hliníkové uzavřené profily kruhového průřezu a příčné výztuhy.

Výsledkem úprav je automobil dlouhý 6,36 metru s rozvorem 4,22 metru, což je v obou případech o 1,09 metru více než v případě A8 L. Oproti výchozímu vozu byla změněna též střecha, a to pro zajištění elegantní siluety. Její součástí je též střešní okno, které je se svojí délkou 2,4 metru extrémně dlouhé. Novinkou jsou též do světlometů integrovaná malá boční obrysová světla, která jsou u vozidel této délky vyžadována legislativou. O zastavení se stará výkonnější brzdový systém z Audi S8, které s limuzínou s pohotovostní hmotností 2.418 kg bude mít pěkně práce.

Díky vnějším rozměrům je uvnitř opravdu dostatek prostoru. Kabina je šestimístná, přičemž všechna sedadla jsou orientována po směru jízdy. Šest sedadel je čalouněno mimořádně měkkou kůží Valcona, která má v postaveném kousku sametově béžový odstín. V druhé i třetí řadě najdeme elektricky nastavitelné sedačky, přičemž sedadla zcela vzadu odděluje středová konzola, doplněná displejem zábavního systému a chladicím boxem.

O pohon exempláře v decentním modrém odstínu Moonlight se stará benzinový šestiválec 3.0 TFSI, který je kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Šestiválcový agregát je naladěn na výkon 228 kW a točivý moment 440 N.m, což je stejně jako v případě běžné A8. Díky této síle A8 L extended zrychlí z 0-100 km/h za 7,1 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - JirkaVejrazka
12. 4. 2016 10:18
Re: Pre koho to môže byť dobré?
Nekdo si podobne auto evidentne koupi i pro sebe. Vsadil bych se, ze tohle je soukrome auto: [odkaz]
a [odkaz]
Avatar - eLzyx
11. 4. 2016 18:46
rozvozkára
jako kára na rozvoz zaměstnanců na oběd do blízkých restaurací by to nebylo špatné
11. 4. 2016 17:55
tohle neni luxusni limuzina
ale A8 mikrobus
11. 4. 2016 16:41
Přední světlomety
A nejsou přední světlomety pouze převzaty z USA verze? Ta má takové obční oranžové obrysovky.
Avatar - lordlord
11. 4. 2016 16:06
.
to nemá tónovaná skla?