Audi A8: První statické dojmy

Audi A8: První statické dojmy

 
 

Využili jsme první příležitosti seznámit se na evropském kontinentu s novým Audi A8. V pořadí třetí generace byla v evropské premiéře k vidění na autosalonu ve Vídni.

Vnější design je čistě subjektivní věcí. Od Audi asi málokdo čekal radikální změnu, a ta se také nekoná. Pečlivá evoluce tvarů odkrývá, že se u nové A8 víc než dříve hledělo na aerodynamiku. Jednotlivé části, jako například přední světla nebo zadní sloupek, působí až příliš mohutným dojmem, celek je však elegantní a karoserie má štíhlý tvar.

Vystavený kus byl vybaven příplatkovými diodovými světlomety, které dodávají přídi auta jasný rozpoznávací znak. Denní svícení obstarává zalomený diodový pás, jehož tvar navazuje na linky nárazníku a kapoty motoru. Nad ním se nacházejí velké diody pro potkávací světla a dálková světla, ve spodní části světlené jednotky nalezneme přední mlhovky. Jejich typické místo ve spodní části nárazníku zaujímá dvojice radarů. Také přední kamera je umně zamaskovaná – konstruktéři ji umísili do jednoho z kruhů na masce chladiče.

Mezi pětimetrovými sedany je ale víc než kdekoliv jinde podstatné, jaké je auto uvnitř. Pocity po usednutí do interiéru výrazně překonávají první dojem z oficiálních fotek. Zběžný pohled může vyvolat přesvědčení, že designéři provedli jen facelift interiéru, ve skutečnosti ale došlo k důkladnému vylepšení všech detailů. Interiér A8 díky tomu vypadá, i přes totožnou koncepci, moderně a má osobitější charakter, než jak tomu bylo u předchůdce.

Doporučujeme
Představujeme: Audi A8 – Ingolstadtská olympiáda

Dojem pochopitelně po vzhledové i pocitové stránce vylepšuje paket Audi design selection balaobraun v ceně 14.440 Euro, který zahrnuje například komfortní sedadla, čalounění hnědou kůží Valcona s kontrastním obšitím, rozšířený hliníkový dekor, plně elektricky nastavitelná přední i zadní sedadla (s odvětráváním, vyhříváním a masážní funkcí), strop potažený Alcantarou, čtyřzónovou klimatizací a řadu dalších prvků.

Základní charakter interiéru ale zůstává nezměněn, tento paket kromě bohatší výbavy přináší především kvalitnější materiály. Za dobrým dojmem z interiéru stojí i tak prosté detaily jako plastičtější tvar horního dílu palubní desky nebo její vyklenutí ve střední části. Čtyřramenný volant má pro luxusní vozy typický větší průměr, ale padne dobře do ruky. Pracovišti řidiče ve srovnání s předchůdcem velmi prospělo sloučení ukazatelů z oddělených tubusů do společného přístrojového štítu. Audi jde podobnou cestou jako BMW řady 7, konvenční analogové ukazatele kombinuje s velkoplošným barevným displejem.

K zajímavým detailům patří klasické ručičkové hodiny v palubní desce a především volič převodovky ve tvaru písmene T. Nejen, že dobře padne do ruky, ale je také odkazem na interiéry německých prémiových automobilů z 80tých let. Naopak touchpad určený pro zadávání adres do navigace při prvním setkání příliš nepřesvědčil. I když odhlédneme od toho, že rozpoznávání znaků zřejmě negativně ovlivnily nečistoty způsobené dotyky mnoha lidí, standardní zadávání pomocí kruhového ovladače bude zřejmě nejen spolehlivější, ale hlavně rychlejší.

Místa na zadních sedadlech je i v karoserii se standardním rozvorem dostatek. Individuálním potřebám cestujících vyhoví elektricky nastavitelná krajní sedadla, s výjimkou jediného menšího nedostatku. Pasažéry vysoké postavy bohužel částečně omezí klesající linie střechy, se změnou sklonu opěradla se vpřed posune i sedák a problém s prostorem se přesune do oblasti nohou. Řešením pro dlouhány, kteří chtějí cestovat velké vzdálenosti na zadním sedadle samozřejmě bude zatím nepředstavená verze s prodlouženým rozvorem.

Audi A8 - Ceny na českém trhu
Model3,0 TDI3,0 TDI
quattro
4,2 FSI
quattro
4,2 TDI
quattro
Převodovka--8A8A
Zdvihový objem [cm3]2697269741634134
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]150/-184/-273/6800258/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-550/1500-3000445/3500800/1750-2750
Max. rychlost [km/h]-250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-6,65,75,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,69,57,6
Cena [Kč]--2.354.500,-2.466.900,-

Do České republiky budou první kusy nové Audi A8 dodány v dubnu 2010. V nabídce budou zatím jen osmiválcové motory 4,2 FSI a 4,2 TDI, oba s pohonem všech kol quattro. Základní cena je stanovena na 2.354.500,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A8: První statické dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika

Nová generace Audi A8 by měla dorazit už příští rok.…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…