Audi A8 L W12 Security: Pancéřovaný hliník v novém vydání

Audi A8 L W12 Security: Pancéřovaný hliník v novém vydání

 
 

Audi i s novou generací A8 nabídne speciální obrněnou verzi A8. Nejprve se začne prodávat s motorem W12.

Nové Audi A8 L Security opět představuje řešení pro zákazníky, kteří potřebují limuzínu s balistickou ochranou. Nová generace vyhovuje podmínkám třídy VR7 balistické ochrany dle normy BRV 2009 a ochrany před výbušninami dle klasifikace ERV 2010. Některé části auta dokonce obstojí dle kritérií tříd VR9 a VR10.

Bezpečnostní úpravy se instalují přímo na hliníkový prostorový rám ASF. Speciálně určeným technikům zabere montáž zhruba 450 hodin, poté se auto vrací k dokončení na linku v továrně Neckarsulm.

Podstatou úprav je instalace odolných materiálů jako za tepla lisované ocelové pláty, aramidová tkanina, keramika, speciální slitiny hliníku a pro okna vícevrstvá skla s vrstvou polykarbonátu. Ochrana interiéru zvyšuje hmotnost o 720 kg, příplatkové dveře s automatickým otevíráním a s elektrickým stahováním oken přidávají dalších 360 a 300 kg.

Audi A8 L W12: Levnější než Mercedes i BMW s V12

V souladu s aktuálními trendy byla velká pozornost věnována ochraně před útokem granátem. Podlaha je vyrobena ze speciální odolné slitiny hliníku, hliníkové prahy pak ukrývají pevné ocelové výztuhy.

Vyšší hmotnost auta si vyžádala úpravy podvozku a brzd. A8 L Security tak například má silnější ramena zavěšení, překalibrované vzduchové odpružení nebo větší brzdové kotouče. Speciální kovaná 19palcová kola s pneumatikami 255/720 umožňují jízdu rychlostí do 80 km/h i s proraženou pneumatikou. Kromě toho je auto vybaveno plnohodnotnou rezervou pro případ, že je možné realizovat výměnu kola.

Nejvyšší rychlost je právě kvůli pneumatikám omezena na 210 km/h. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,3 sekundy a kombinovaná spotřeba s motorem 6,3 W12 (368 kW) je 13,5 l/100 km. To představuje snížení o 3 litry (18 %) proti minulé generaci s motorem 6,0 W12 (331 kW).

Audi chystá pro A8 L Security i slabší motor se spotřebou 10 až 11 litrů. Zřejmě půjde o připravovaný osmiválec 4,0 TFSI.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A8 D4 (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika

Nová generace Audi A8 by měla dorazit už příští rok.…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…