Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi balanced mobility: Zelená energie pro plynová a elektrická Audi

Diskuze (0)
Audi představilo v Hamburku projekt Audi balanced mobility, který má za cíl vytvořit CO2 neutrální řetězec výroby paliva a jeho spotřebování v automobilech.

Projekt Audi balanced mobility pracuje hned s několika zdroji energie. Automobilka chce při svých zelených aktivitách zůstat energeticky nezávislá a takzvaně CO2 neutrální.

Jednou z oblastí je budování větrných elektráren ve vodách Severního moře. Z tohoto zdroje chce Audi získávat obnovitelným způsobem elektřinu pro pohon svých elektromobilů e-tron. Cílem je, aby provozování elektromobilů nepředstavovalo zvýšenou zátěž životního prostředí při výrobě energie obvyklým způsobem.

Takto získaná elektřina může být použita také pro výrobu vodíku elektrolýzou vody. Vodík se může v budoucnu spotřebovávat v autech s palivovými články (vyvíjí se Audi Q5 HFC), v současné fázi s ním ale Audi počítá pro výrobu metanu. Plyn metan (chemicky CH4) Audi označuje jako e-gas, fakticky se jedná o zemní plyn, který se v automobilech spaluje již dnes jako palivo CNG.

K výrobě metanu poslouží továrna Werlte v Německu, která se začne budovat v létě. Surovinou bude biologický odpad, z environmentálního hlediska koncetrované CO2. Metan vznikne tzv. Sabatierovou metodou – produktem sloučení vodíku a CO2 bude metan a voda.

Celková produkce energie ve větrných elektrárnách a v továrně na metan postačí k pohonu 1000 elektromobilů Audi A1 e-tron na vzdálenost 10.000 km ročně a 1500 plynových Audi A3 TCNG (konstrukčně vychází ze čtyřválcového motoru TFSI) na vzdálenost 15.000 km ročně.

Diskuze (0)