Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi a BMW: Globální prodejní bitva pokračuje

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Dva úhlavní bavorští soupeři spolu neustále bojují o post světové jedničky mezi luxusními značkami. Bitva neutuchá ani letos.

Audi a BMW nejsou jen z jednoho státu, tedy z Německa. Vtip je v tom, že Mnichov i Ingolstadt leží v téže spolkové zemi: v Bavorsku. Ale zanechme geografie a pojďme se podívat, jak si oba výrobci a „nepřátelé na život a na smrt“ vedli. Za první dva měsíce letošního roku dopadl mezi nimi souboj lépe pro čtyři kruhy, i když jen těsně. Rozdíl činil pouhých 383 vozů. Audi do konce února prodalo 242.400 kusů, BMW 242.017. To je vskutku minimální diference. Pro oba to znamenalo meziroční navýšení o 9,3, respektive 8,9 %. Třetí do party, Mercedes-Benz, za nimi zaostal, vozy s trojcípou hvězdou si postavilo do garáží „jen“ 229.630 nových majitelů.

Audi konkrétně pomohla zvýšená poptávka po kompaktní řadě A3, jen v únoru si jí na celé zeměkouli koupilo o 43 % více klientů než loni. V evropském pořadí modelů nakoukla o měsíc dříve do první desítky, dle dat JATO skončila osmá s rovnými 15.600 registracemi, a to včetně ostřejších specifikací S a RS. Započítány jsou i všechny karosářské varianty (třídveřový hatchback, Sportback, kabriolet) včetně sedanu, po kterém vzrůstá hlad. Překvapivými výsledky se na konci své kariéry chlubí obří SUV Q7 (v únoru meziročně +32 %).

BMW mělo před Audi navrch předchozích devět let, nyní ale alespoň v tuto chvíli karta obrací. Podle agentury Bloomberg byl jeho náskok za leden a únor 2013 o něco vyšší než ten současný: 429 registrací. Audi však v rámci Volkswagenu hodlá mohutně investovat, v příštích pěti letech plných 22 miliard eur (přes 602 miliard korun). Celý koncern chce být přece do roku 2018 světovou jedničkou ve výrobě automobilů. V Ženevě představil Ingolstadt malou sportovní S1 a kupé TT třetí generace, letos čeká premiéra ještě dalších 15 zcela nových, případně modernizovaných aut.

Ani v Mnichově neusínají na vavřínech, jejich želízky v ohni jsou MPV Active Tourer série 2 s pohonem předních kol a pro změnu výhradně čtyřkolka X4. Nezapomínejme ani na modernizovanou X3. K návratu na výsluní má pomoci také řada 4. Podle analytiků z IHS Automotive letos BMW prodá nejvíce, 1,77 milionu aut, druhé skončí Audi (1,66 mil.) a třetí Mercedes-Benz (1,56 mil.). Do konce dekády by měli mít oba soupeři ale dle předpovědí stejné společnosti navrch.

No uvidíme. Šéf Audi Rupert Stadler každopádně nedávno v rozhovoru pro Bloomberg poznamenal: „Souboj v prémiovém segmentu je intenzivnější než kdy předtím.“

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - lexi
13. 3. 2014 11:29
Re: V této bitvě může vyhrát jedině zákazník
Kdo na to doplatí se teprve uvidí. Klienti v tomto segmentu inovace a design umí posoudit a také zaplatit. Takže uvidíme, řekl Zen....
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2014 22:39
Re: V této bitvě může vyhrát jedině zákazník
Přesně navopak. Na nesmyslně prudce narůstající kvantitu může doplatit jedině zákazník
12. 3. 2014 18:57
Re: Treti se smeje
Souhlas, marketingová oddělení, speciálně externí komunikace a tiskoví mluvkové čísla ve stylu jsme největší milují.
Avatar - fOE
12. 3. 2014 18:14
Re: Treti se smeje
Ten odkaz je zisk na kus (btw. diky za nej), ale nevidime strukturu nakladu. Je klidne mozne, ze ted MB masove investuje do vyvoje, pripadne do reklamy a pred dlouhodobym cilem uprednostnil cil kratkodoby (prodane kusy). Otocit se to muze docela lehce, nemyslim, ze to musi trvat dlouhe roky.
Jinak o pocet prodanych kusu jde urcite i automobilce, mozna ne akcionarum ale marketingovemu oddeleni urcite.
12. 3. 2014 17:20
Re: Treti se smeje
O počet prodaných kusů jde možná novinářům, automobilkám jde především o zisk a o počet prodaných kusů až v druhé řadě. A v zisku MB zůstane beznadějně poslední ještě dlouhé roky, protože se plácá někde na polovičních číslech ve srovnání s BMW i Audi.
[odkaz]
Takže smát se MB nad prodanými kusy klidně může, obětovat zisk a sekat kusy umí vcelku kdokoliv. :-)