BMW X3 po faceliftu vypadá jako zmenšená X5
Druhá generace BMW X3 prošla čtyři roky od uvedení mírným faceliftem. Ten se zaměřil především na přední část automobilu, která dostala světlomety navazující na dvojici charakteristických ledvinek a přepracovaný nárazník. Světla mohou být na přání plně diodová, stejnou techniku mají také směrové blikače umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách. Karoserie dostala čtyři nové odstíny laku a litá kola dokonce pět, což nabízí větší prostor k individualizaci. Zvětšení délky vozu o deset milimetrů (4658 mm) souvisí pouze s přepracovanou přídí, ostatní rozměry zůstaly zachovány.
Uvnitř je ještě méně změn než venku. Kožený volant je součástí standardní výbavy, zákazníci mohou vybírat ze čtyř odstínů čalounění a stejného počtu provedení okrasných lišt. Nové jsou však držáky na nápoje s posuvným krytem ve středovém panelu ovladač informačního systému iDrive s horní dotykovou plochou pro lepší pohyb v menu. Rádio BMW Professional nyní dostanete ve standardu.
Důraz na individualizaci kladou také příplatkové pakety xLine a M Sport. První jmenovaný lze zvenku rozeznat podle kovových prvků a nových litých kol o průměru 18 a 19“. Na výběr je také z několika nových druhů látkového a koženého čalounění a dekorativních lišt.
Druhý z paketů tradičně klade velký důraz na sportovnost. Základem je aerodynamický kit karoserie, nová kola s rozměry 18 až 20 palců nebo šest speciálních odstínů karoserie. Vůz lze dále doplnit o prvky z programu BMW Individual a chybět nesmí ani sportovní volant nebo tužší podvozek pro dynamičtější jízdní vlastnosti.
Nabídka motorů zahrnuje čtveřici naftových a trojici zážehových agregátů. Všechny splňují emisní normu Euro 6, s cílem dosáhnout co možná nejnižší spotřeby paliva a produkce emisí CO2 využívají nejnovější technologie BMW TwinPower Turbo.
Součástí nabídky je zcela nový naftový čtyřválec ve verzi xDrive 20d. Oproti předchůdci se zvětšil výkon ze 135 kW na 140 kW, točivý moment má nyní hodnotu 400 N.m (+ 20 N.m). S tím souvisí také snížení doby akcelerace z 0 – 100 km/h za 8,1 sekundy (-0,4 s) a redukce spotřeby paliva. Automobilka slibuje, že modernizované BMW X3 s tímto motorem spotřebuje pouze 5,4 l/100 km. V případě jeho spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou se odběr sníží o 0,2 l/100 km.
BMW X3 - technická data zážehových motorů | ||||
Model | sDrive20i | xDrive20i | xDrive28i | xDrive35i |
Převodovka | 8A | 6M (8A) | 8A | 8A |
Pohon | zadní | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 1997 | 2979 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/5000-6250 | 135/5000-6250 | 180/5000-6500 | 225/5800-6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1 ] | 270/1250-4500 | 270/1250-4500 | 350/1250-4800 | 400/1200-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 210(210) | 230 | 245 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,2 | 8,4(8,2) | 6,5 | 5,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 7,7(7,2) | 7,3 | 8,3 |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku |
BMW X3 - technická data vznětových motorů | ||||
Model | sDrive18d | xDrive20d | xDrive30d | xDrive35d |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A | 8A |
Pohon | zadní | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/4000 | 140/4000 | 190/4000 | 230/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1 ] | 360/1500-2250 | 400/1750-2250 | 560/1500-3000 | 630/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 | 232 | 245 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5(9,8) | 8,1 | 5,9 | 5,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,0(5,1) | 5,4(5,2) | 5,9 | 6 |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku |