Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi chce konkurovat Tesle: Pracuje na soupeři pro Model S i Model X

David Bureš
Diskuze (37)
V Ingolstadtu chystají expanzi do segmentu elektromobilů. Aktuálně se pracuje na několika vozech s elektropohonem.

Úspěch amerického výrobce elektromobilů Tesla nedává mnohým automobilkám spát. Z toho důvodu mnohé z nich chystají auta nacílená přímo proti modelům od Tesly. Mezi takové značky patří i Audi.

Technický šéf Audi Ulrich Hackenberg v rozhovoru s britským magazínem Auto Express potvrdil, že automobilka pracuje na rodinném elektrickém autě. Ten má konkurovat Tesle Model S.

Hackenberg neuvedl, zda elektromobil chystaný pro rok 2017 bude odvozen od nějakého stávajícího modelu, nebo zda bude samostatným modelem. V minulosti se však vyrojily zprávy, že se elektrického pohonu dočká luxusní sedan A8. Právě elektrická A8 by mohla být oním konkurentem pro americký elektrovůz.

Vývoj elektromotorů a akumulátorů pokročil již natolik, že elektrické Audi zvládne před vybitím baterií ujet až 450 kilometrů. Měřítkem v tomto ohledu je právě Model S, který už nyní zvládne ujet až 475 kilometrů.

S chystanou Teslou Model X bude chtít Audi bojovat elektrickou verzí plánovaného modelu Q8, který se stane sportovnější verzí druhé generace SUV Q7. Více než pět metrů dlouhá Q8 přijde na trh nejdřív za tři roky. Elektrické SUV a rodinný model mají doplnit i elektrické sportovní modely, například supersport R8 e-tron.

Vedle elektromobilů pracuje ingolstadtský výrobce také na nových plug-in hybridech, takové vozy jsou nutné kvůli splnění zpřísňujících se emisních norem. V minulosti automobilka oznámila, že hybridní verze bude odvozena od všech důležitých modelů značky.

Provedení s hybridním pohonem se dočká i nové Audi Q7, jehož druhá generace bude debutovat na lednovém autosalonu v Detroitu. Q7 e-tron má použít stejnou techniku jako Porsche Cayenne S E-Hybrid. To by znamenalo kombinaci kompresorem přeplňovaného třílitrového šestiválce a elektromotoru.

David Bureš
Diskuze (37)
24. 11. 2014 08:23
Re: Myslím si, že nebudu daleko od pravdy, když přeložím:
Aha, tak v Nórsku majú asi inú zimu, keď tam najazdil s Teslou na jedno nabitie nejakých 380 km ...
24. 11. 2014 08:21
Re: Cyklus evropského pokroku
Ale veď mýto za km už existuje a aj sa používa, nie? v globále v EU pre nákladné autá, vo Francúzsku napríklad, istým spôsobom, aj pre osobáky.
24. 11. 2014 08:18
Re: ... AUDI MÁ BOBKY
Ehm ... Tesla sa v Číne predáva, takže homologáciu jaksi má, že ... bez nej by sa predávať nemohla ...
23. 11. 2014 21:02
Re: evropa
nepovidej to jsou mě zase plky. Evropa že si někdy něco nadiktovala?? >:D >:D >:D Evropa je momentálně v těžkým rozkmotření s Ruskem, v Číně se defakto už nechytá respektive sotva popadá dech >:D >:D >:D >:D a bude leda tak ráda jesi v zimě která doufejme že v lednu přijde [odkaz] [odkaz] neumrzne. Protože jesi nepřijde tak to bude ještě horší, protože se neurodí a nebude mít navíc ani cožrať, co píť a ani čím vyrábět elektriku ;-)
PS: vám furt není jasný, že když se na jedný straně hodně přidá tak na druhý se o to víc ubere [odkaz] ;-)

Sečteno a potvrzeno, Evropa si nakoupí tolik Tesel na kolik její slábnoucí €jro bude mít >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D ;-)
23. 11. 2014 14:50
Re: ... AUDI MÁ BOBKY
Bude a NEBUDE, je to veliký trh 1,5miliardy lidí, defakto vládnoucí ekonomika světa, udělá to jako obvykle, vezme si jen to dobré, když se s teslou dohodnou prospěšnost bude oboustranná. Jasný je že čínani budou preferovat svoji zemi ;-) [odkaz]
Tak ono TESLA není jako jiné automobily, v prvé řadě jí jde o průkopnictví potom zlepšení kvality života až potom o počty aut. To není žádná vahlandovina [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D
Každopádně AUDI MÁ BOBKY [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D