Audi myslí zeleně, všechny jeho důležité modely dostanou hybridní verzi
Zpřísňující se emisní normy znamenají, že automobilky musí zvýšit úspornost svých aut. Vhodným prostředkem se zdají být plug-in hybridy, které díky kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru nabízejí nízkou normovanou spotřebu paliva. Právě na takové modely vsadí také Audi.
Do roku 2020 tak budou podle plánů Audi všechny jeho klíčové modely nabízeny také ve verzi plug-in hybrid. Nejprodávanějším modely značky jsou A4, A6 a Q5, následuje Q3 či A3, právě tyto vozy se tak podle všeho plug-in hybridního ústrojí dočkají mezi prvními.
Na trh již míří plug-in hybrid A3 Sportback e-tron, v příštím roce se v Číně začne prodávat A6 L plug-in hybrid. A4 dostane plug-in hybridní variantu v nové generaci, která se začne prodávat v příštím roce.
Šéf vývoje značky Ulrich Hackenberg britskému magazínu Autocar prozradil, že Audi nabídne dvě verze ústrojí pro plug-in hybridní vozy. Jedno je určené pro modely používající platformu MQB, to druhé pro větší modely s platformou MLB-Evo.
Plug-in hybridy s platformou MQB dostanou ústrojí představené v A3 Sportback e-tron. To znamená, že použijí napříč uložený turbomotor 1.4 TFSI spolupracující s elektromotorem a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Vedle plug-in hybridů s pohonem předních kol Audi pracuje také na plug-in hybridech s pohonem všech kol. Taková auta využijí systém e-quattro, což je podobné řešení jako u modelů koncernu PSA s označením Hybrid4. To znamená, že přední kola těchto vozů budou poháněná spalovacím motorem a zadní elektromotorem.
Plug-in hybridy s platformou MLB-Evo dostanou podobné řešení, jen spalovací agregát bude uložen podélně. A6 L plug-in hybrid používá 2.0 TFSI a elektromotor, tuto kombinaci tak zřejmě dostanou i další větší plug-in hybridní Audi. Možností je opět také použití systému e-quattro.
Vedle těchto ústrojí Audi rovněž pracuje na ústrojí Dual-Mode Hybrid. Pohon v tomto případě tvoří dva elektromotory, zážehový tříválec 1.5 TFSI a jednostupňová převodovka.