Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů
Audi musí vyřešit spoustu věcí ohledně přípravy sériové produkce elektromobilu v kabátku crossoveru. Spustí tedy akci „škatulata, hýbejte se“, tato rotace je nutná a nevyhnutelná, bruselská továrna si totiž sama bude vyrábět do novinky i akumulátory, které zároveň později poslouží dalším modelům Volkswagenu.
Sériová verze vzešlá z konceptu e-tron quattro z loňského Frankfurtu nebude alespoň prozatím vyjíždět z bran jiné továrny. Velikostí se nachází mezi modely Q5 a Q7, takže by se mohlo nabízet logicky jméno Q6 a také bývá nejčastěji zmiňováno, ale ještě není stoprocentně jisté. Trojici elektromotorů každopádně napájejí vysokokapacitní články s možností rychlonabíjení. Auta ale i tak ujedou přes 500 km. V reálném provozu jistě méně, jenže tady už se dá hovořit o nějaké praktičnosti. Mají být rychlá a úsporná, levná samozřejmě nikoliv.
„Nová distribuce modelů posílí efektivitu výroby i všechny zúčastněné strany. Umožní nám využít spolupráci v rámci koncernu Volkswagen a sdružovat klíčové kompetence,“ uvedl předseda představenstva Audi AG Rupert Stadler. Zachování pracovních míst je pochopitelně samozřejmostí, všude bude evidentně stále práce dost.
V současnosti v Belgii vzniká malá řada A1, ta se přestěhuje do španělského Martorellu k Seatu. Následně čeká přesun crossover Q3, právě z Pyrenejského poloostrova na východ, do maďarského Rábu (Györu). Mohlo by už v obou případech jít o nástupce stávajících generací, obě již mají svá léta.. Audi Hungaria aktuálně produkuje novou generaci TT coby kupé i roadster a kompaktní A3 s tříprostorovými a otevřenými karoseriemi, volnou kapacitu stále ještě má. Automobilka také může použít zkratky Q2 a Q4 pro své nové modely, práva až dosud držel Fiat. Výše zmíněné elektrické novinky se to ale určitě netýká.