Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Čtyři kruhy budou vyrábět elektrické SUV od roku 2018 v belgickém Bruselu. V souvislosti s tím se některé aktuální modely přesunou jinam.

Audi musí vyřešit spoustu věcí ohledně přípravy sériové produkce elektromobilu v kabátku crossoveru. Spustí tedy akci „škatulata, hýbejte se“, tato rotace je nutná a nevyhnutelná, bruselská továrna si totiž sama bude vyrábět do novinky i akumulátory, které zároveň později poslouží dalším modelům Volkswagenu.

Sériová verze vzešlá z konceptu e-tron quattro z loňského Frankfurtu nebude alespoň prozatím vyjíždět z bran jiné továrny. Velikostí se nachází mezi modely Q5 a Q7, takže by se mohlo nabízet logicky jméno Q6 a také bývá nejčastěji zmiňováno, ale ještě není stoprocentně jisté. Trojici elektromotorů každopádně napájejí vysokokapacitní články s možností rychlonabíjení. Auta ale i tak ujedou přes 500 km. V reálném provozu jistě méně, jenže tady už se dá hovořit o nějaké praktičnosti. Mají být rychlá a úsporná, levná samozřejmě nikoliv.

„Nová distribuce modelů posílí efektivitu výroby i všechny zúčastněné strany. Umožní nám využít spolupráci v rámci koncernu Volkswagen a sdružovat klíčové kompetence,“ uvedl předseda představenstva Audi AG Rupert Stadler. Zachování pracovních míst je pochopitelně samozřejmostí, všude bude evidentně stále práce dost.

V současnosti v Belgii vzniká malá řada A1, ta se přestěhuje do španělského Martorellu k Seatu. Následně čeká přesun crossover Q3, právě z Pyrenejského poloostrova na východ, do maďarského Rábu (Györu). Mohlo by už v obou případech jít o nástupce stávajících generací, obě již mají svá léta.. Audi Hungaria aktuálně produkuje novou generaci TT coby kupé i roadster a kompaktní A3 s tříprostorovými a otevřenými karoseriemi, volnou kapacitu stále ještě má. Automobilka také může použít zkratky Q2 a Q4 pro své nové modely, práva až dosud držel Fiat. Výše zmíněné elektrické novinky se to ale určitě netýká.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
21. 1. 2016 15:55
Re: Palivové články
Pokud někdy v praxi přejdeme na palivové články, tak si také myslím, že budeme používat něco jiného než vodík. Co přesně, je otázka. Možností je hodně. V téhle fázi jde podle mne o to, že vodík je "cool", žádné CO2, jen H2O. Palivové články by však byly přínosem i s konvenčnějšími palivy jako benzín nebo zemní plyn. Jen tam zatím nejsme (příliš drahé, velké atd.), ale vývoj pokračuje.
21. 1. 2016 12:05
Re: To je roky furt dokola, aku, vodík, aku, vodík
o ekologii jde jen par blaznum, tady jde v prvni rade o penize a v druhe rade zase o penize :-)

skladovani elektriny je jen dalsi nesmysl ktery se v tom balastu dostava na povrch a ktery je ve sve podstate zbytecnej resit, neb to je neco co nas bude trapit mozna 10-30 let

ono dogma ze dojezd musi bejt velikej a ze nekde se to skladovat musi, je pestovanej prave diky rope, a je pestovanej snadno diky tomu ze clovek je tvor neskutecne linej (ne co se pohybu tyce, ale co se zmeny nazoru tyce) kdy spousta lidi co vzivote nejeli v kuse trasu delsi nez 100km proste hned rekne ze auto s dojezdem pod 500km by proste nechteli a basta a "prez to nejde vlak" >:D
21. 1. 2016 10:52
Palivové články
Já třeba nechápu, proč se nevyužívají k pohonu elektromobilů palivové články na něco jiného než vodík. Mohlo by to jezdit na metanol, etanol (problém s odpadní kyselinou octovou) nebo i složitější uhlovodíky a fungovalo by to velmi podobně jako dnes benzínová či naftová auta. Změna infrastruktury by nebyla třeba, výstavba nabíjecích stanic by mohla pokračovat stávajícím tempem, tedy pomalu, nároky na rozvodnou síť by byly přiměřené apod. A třeba metanolové články jsou velmi čisté a výroba metanolu levná.
Avatar - KANKUNEN
21. 1. 2016 10:50
Re: To je roky furt dokola, aku, vodík, aku, vodík
Taky, ve Švýcarsku to funguje.
21. 1. 2016 10:05
Re: To je roky furt dokola, aku, vodík, aku, vodík
kdyby nekomu zalezelo na ekologii, tak zvedne spotrebni dan na naftu a snizi na benzin, aby aspoň osobní auta nejezdila na naftu