Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Do roku 2015 budeme číslo jedna

Dan Vořechovský
Diskuze (51)
Německá automobilka Audi odhalila na své valné hromadě novou optimističtější prognózu střednědobého vývoje prodeje. Šéf Stadler se také neobává rostoucího akciového podílu Porsche v mateřském koncernu Volkswagen.

Na valné hromadě automobilky Audi konané ve středu 9.5. se děly zajímavé věci. Šéf automobilky Rupert Stadler přišel s ambiciozním prohlášením, podle kterého Audi do roku 2015 předstihne své hlavní konkurenty BMW a Mercedes-Benz. Stadler akcionářům doslova řekl: „Do roku 2015 bude Audi číslo jedna.“ Stadler také představil novou optimističtější prognózu odbytu, která počítá s tím, že Audi zvýší do roku 2015 své roční prodeje na 1,5 milionu vozů. Dosavadní prognóza počítala s prodejem ve výši 1,4 milionu automobilů.

Audi také oznámilo, že v dubnu vzrostly dodávky vozů na světové trhy o 9,2 % na 84 736 automobilů. I na klesajícím německém trhu se Audi podařilo prodeje zvýšit, i když o skromnějších 2,8 %. Za první čtyři měsíce tohoto roku pak Audi prodalo 332 900 vozů, což je meziroční nárůst o 9,4 %.

Stadler dále uvedl, že automobilka příští rok dosáhne hranice jednoho milionu prodaných vozů. Audi se daří zvyšovat prodeje, tržby a zisk již jedenáct let v řadě. V loňském roce prodalo 905 188 automobilů a zvýšilo tak prodeje o 9,2 %. Tržby vzrostly ještě více, a to o 17,1 % na 31,1 miliard eur. Zisk před zdaněním se v loňském roce vyšplhal na 1,9 miliard eur, což znamená roční nárůst o 48,5 %.

Menší akcionáři na valné hromadě mimo jiné upozorňovali na to, že rostoucí vliv Porsche v koncernu Volkswagen ovlivní neblaze rozvoj Audi. Stadler na to reagoval krátkou větou: „Konkurence je živou vodou podnikání“.

Dan Vořechovský
Diskuze (51)
Avatar - Dylan McKay
13. 5. 2007 11:55
No jo, ale v čem?
Snad ne číslo jedna v unisex designu? Už teď vypadá Q7 jak přefouklá A3.. ;-\
13. 5. 2007 08:40
Re: bla bla bla
Zajímavý počtení nabízejí tyto dva příspěvky :yes: To jednoho napadne jak je možný, že se dva trhy vyvíjí tak různými směry. Dyť Evropa a Sev. Amerika maj k sobě "civilizačně" snad nejblíž a přitom se požadavky trhu vyvinuly tak odlišným směrem. A já se ptám jak to? Proč Američan hledí tak moc na poměr cena/čistě užitná hodnota, když zrovna on si může dovolit chtít i víc? Jak vás tak čtu, tak když si Američan koupí evropský auto (v evropským měřítku) normální kvality, musí si připadat jak v ráji - kvalitní zpracování a materiály, moderní technika motoru, servisní intervaly čtyčnásobný atd... Hmm, fakt dobrý téma k zamyšlení :yes:
13. 5. 2007 02:02
Re: bla bla bla
Vis, problem je v tom, ze Lexus, stejne jako Infiniti nebo Acura, jsou auta stavena pro USA trh. Pokud travis cas na tomto kontinentu, mohl sis jiste vsimnout, ze pozadavky zdejsich zakazniku jsou trochu jine, proc by jim mely tedy automobilky tedy nutit pofiderni vyhody dvojnasobku svicek nebo peti ventilu na valec [oba dva priklady technickeho pokroku jsou IMHO vybrany dost nestastne a spis ukazuji na opacny evropsky extrem - je tam toho vic, je to slozitejsi, musi to lip fungovat - kdybys napsal promenlive casovani ventilu nebo variabilni delka sani atp, nenamitnu nic]. Auto je tu spotrebka, na novinky se pohlizi s mirnou neduverou, jezdi se vyrazne delsi vzdalenosti [prodavat starsi auto a psat low mileage - 150k je normalni]. Ve shnilych a rozeranych motorech 2.0 fordu mas pravdu, nicmene v mistni konkurenci jsou porad OK. Olej se meni kazdych 3000 mil protoze je to a] levne, b] pohodlne, [nekontrolujes, nedolevas, jen nekde na pumpe nechas vymenit], c] jsou tak zvykli. K te tvoji spotrebe [myslim, ze accent je dobra volba z hlediska pomeru cena/vykon] bych ti doporucil, pokud to chces resit, zkusit jine gumy [ale budes za exota, pokud budes chtit letni a zimni]. Proste ber to tak, ze ty odlisnosti jsou dane pozadavky zakazniku a ne neschopnosti automobilek.. V kazdem pripade at se ti dobre jezdi! Jo a s tim prorezivenim, treba zrovna ten ford tu zaruku ma 10 let a tvoje hyundai ma myslim 10 na powertrain.
12. 5. 2007 19:11
Re: snad ne
Tak kdyby sis můj příspěvek pořádně přečetl, věděl bys, že jsem napsal "spousta lidí". Já to (většinou ;-) ) poznám, ale to se o auta zajímám hodně. Na druhou stranu stále mám trošku problémy s rozeznáním A3 od A4 při přímém pohledu zepředu... Jinak souhlasím se Seatem, ten tu firmení identitu fakt už dost přehnal :no:
12. 5. 2007 11:54
Re: snad ne
>:D ;-) :yes: Zapomněl jsi jednu okrajovou podmínku - dostatečně velké město. Někde na vidlákově s 20ti trvalými obyvateli ti nebude stačit ani Enzo >:-[]