Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi S1 quattro - První fotografie bez maskování

David Bureš
Diskuze (221)
Konkurent MINI John Cooper Works má mít pohon všech kol a výkon 164 kW. Přijde však i A1 2,0 TDI (105 kW).

Premiéra ostrého třídveřového miniauta od ingolstadtské automobilky Audi se blíží. Naznačují to aktuální špionážní snímky ukazující testované A1 s dvojicí koncovek výfuku na každé straně zadního nárazníku. Bude se nejmenší ostré Audi jmenovat S1, nebo RS1?

Před zahájením sériové výroby bude vzhled sportovní verze Audi A1 ještě upraven. Očekávají se agresivnější linie s novými nárazníky a širšími blatníky.

V motorovém prostoru ostré A1 se má objevit motor 2,0 TFSI, tedy přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude zřejmě naladěn na výkon 164 kW (220 k). Hlavním konkurentem má být především MINI John Cooper Works, jehož výkon je 155 kW. Zatím nejsilnějším motorem dodávaným do A1 je 1,4 TFSI s výkonem 136 kW.

Audi S1 použije dvouspojkovou převodovku S-tronic a pohon všech kol. Systém quattro v nejmenším Audi už automobilka čile testuje, ještě letos bude postavena testovací série 500 takových A1. Řešení pohonu všech kol bude velmi podobné systému quattro v modelech A3 a TT.

První prototyp A1 s pohonem všech kol pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.

Otázkou nadále zůstává, jestli Audi opravdu opráší označení S1, které originálně patřilo rallye speciálu z osmdesátých let. Automobilka se v minulosti nechala slyšet, že označení S1 zachová jen v historických análech jako poctu tomuto slavnému závodnímu autu. V takovém případě by se nabízelo označení RS1.

Vedle sportovní verze je také očekáván příchod nového nabízeného motoru pro A1. Tím se stane 2,0 TDI, který bude tak jako v ostatních Audi naladěn na výkon 105 kW. Dvoulitrový turbodiesel se v nabídce pro A1 objeví během letošního září.

Pro A1 jsou v současné době nabízeny tři motory. Základem je čtyřválec 1,2 TFSI o výkonu 63 kW. Maxima točivého momentu 160 Nm dosahuje mezi 1500 a 3500 min-1. Výkonnější alternativou je 1,4 TFSI. Motor o výkonu 90 kW má maximum točivého momentu 200 Nm při 1500 až 4000 min-1. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 8,9 sekundy a nejvyšší rychlost je 203 km/h.

Turbodiesely zastupuje šestnáctiventilový motor 1,6 TDI ve verzích se 77 kW/250 Nm a 66 kW/230 Nm. V obou případech je kombinovaná spotřeba pod čtyřmi litry – u silnějšího provedení 3,9 k/100 km a u slabšího 3,8 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 99 g/km.

David Bureš
Diskuze (221)
Avatar - theolli
23. 5. 2011 13:12
Re: ESO A1
nesměji,jen poukazujem,argumentujem,nikoli výsměch!
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2011 09:42
Re: s tym S1 si nie som isty...
Dobré rán(k)o ;-)
Proč bych se NE"zastala"? :-)
PS: A děkuji za přání pěkného Auto Zeitung dne (a a i ta druhá část přání "je akceptovatelná" ;-)
Pěkný (pondělní) den :-)
Avatar - AUDIRS6
23. 5. 2011 09:26
Re: ESO A1
Skoro som si tejto reakcie nevsimol...Skoro nevadi...len 2 malickosti: Canada, USA - hold, este si asi nestihli prelozit co znamena Vorsprung durch Technik ;-)
Ale cisla hovoria jasnou recou, vzhladom na to kde Audi bolo a ako postupuje...maju najvacsi medzirocny %rast z pomedzi D3 :yes:
noo a teraz ta smutnejsia cast: Zapalim sviecky nad pamatnikom 2,0 VTEC 240 PS z hondy S2000, a vobec za cele toto Super auto? :-!
...suuuuuustrast......
Avatar - AUDIRS6
23. 5. 2011 09:00
Re: s tym S1 si nie som isty...
Este som len vstal...A je Pondelok- pre mna z duse nenavideny den...ALE TOTO: To akoze fakt mozem chapat, akoze trosicka si si ma zastala? :-O ...ak ano tak super ;-) a pekny den s Autozeitungom v ruke a s nejakou Audinou pod r*tkou ;-)
23. 5. 2011 08:57
Re: ESO A1
To, za co se vysmíváš Audi je uplně to stejné, za co se lze vysmívat prakticky jakékoliv jiné automobilce. Vztah závodní divize k běžné výrobě někdy bývá roven 0. Že Hondě ta minulost F1 pomáhá v současných modelech. Nejsportovnější model značky CZ-R (OK ještě Si Coupe). LFA výborné, ale smát se Audi v kontextu LFA je jako smát se LFA v kontextu Agery R (třeba). Nejde o to, že by nějaká automobilka něco neuměla, ale o to, co chce.