Spy Photos: Audi S1 quattro - První fotografie bez maskování

Spy Photos: Audi S1 quattro - První fotografie bez maskování

 
 

Konkurent MINI John Cooper Works má mít pohon všech kol a výkon 164 kW. Přijde však i A1 2,0 TDI (105 kW).

Premiéra ostrého třídveřového miniauta od ingolstadtské automobilky Audi se blíží. Naznačují to aktuální špionážní snímky ukazující testované A1 s dvojicí koncovek výfuku na každé straně zadního nárazníku. Bude se nejmenší ostré Audi jmenovat S1, nebo RS1?

Před zahájením sériové výroby bude vzhled sportovní verze Audi A1 ještě upraven. Očekávají se agresivnější linie s novými nárazníky a širšími blatníky.

V motorovém prostoru ostré A1 se má objevit motor 2,0 TFSI, tedy přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude zřejmě naladěn na výkon 164 kW (220 k). Hlavním konkurentem má být především MINI John Cooper Works, jehož výkon je 155 kW. Zatím nejsilnějším motorem dodávaným do A1 je 1,4 TFSI s výkonem 136 kW.

Audi S1 použije dvouspojkovou převodovku S-tronic a pohon všech kol. Systém quattro v nejmenším Audi už automobilka čile testuje, ještě letos bude postavena testovací série 500 takových A1. Řešení pohonu všech kol bude velmi podobné systému quattro v modelech A3 a TT.

Audi A1 quattro: První fotografie

První prototyp A1 s pohonem všech kol pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.

Otázkou nadále zůstává, jestli Audi opravdu opráší označení S1, které originálně patřilo rallye speciálu z osmdesátých let. Automobilka se v minulosti nechala slyšet, že označení S1 zachová jen v historických análech jako poctu tomuto slavnému závodnímu autu. V takovém případě by se nabízelo označení RS1.

Vedle sportovní verze je také očekáván příchod nového nabízeného motoru pro A1. Tím se stane 2,0 TDI, který bude tak jako v ostatních Audi naladěn na výkon 105 kW. Dvoulitrový turbodiesel se v nabídce pro A1 objeví během letošního září.

Pro A1 jsou v současné době nabízeny tři motory. Základem je čtyřválec 1,2 TFSI o výkonu 63 kW. Maxima točivého momentu 160 Nm dosahuje mezi 1500 a 3500 min-1. Výkonnější alternativou je 1,4 TFSI. Motor o výkonu 90 kW má maximum točivého momentu 200 Nm při 1500 až 4000 min-1. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 8,9 sekundy a nejvyšší rychlost je 203 km/h.

Turbodiesely zastupuje šestnáctiventilový motor 1,6 TDI ve verzích se 77 kW/250 Nm a 66 kW/230 Nm. V obou případech je kombinovaná spotřeba pod čtyřmi litry – u silnějšího provedení 3,9 k/100 km a u slabšího 3,8 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 99 g/km.

Jake.auto.cz: Audi A1 (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: Carparazzi
 

Přidat názorDiskuse: Spy Photos: Audi S1 quattro - První…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro Audi RS1 nakonec bude! Nabídne až 280 koní a pohon všech kol quattro

Automobilka z Ingolstadtu zavrhlo vrcholnou verzi modelu…

Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů Audi se chystá na příchod elektromobilu, převede výrobu stávajících modelů

Čtyři kruhy budou vyrábět elektrické SUV od roku 2018 v…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…