Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5: Nové základní motory na českém trhu (české ceny)

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Více než rok po premiéře Audi Q5 se nabídka motorů rozrostla na 3 benzinové a 3 naftové jednotky. První cena začíná těsně nad milionem Kč, bez ohledu na to, zda preferujete zkratku TFSI nebo TDI.

Zážehová paleta motorů začíná nyní jednotkou 2,0 TFSI se 132 kW, kterou lze kombinovat výhradně s manuální převodovkou. Silnější provedení se 155 kW je k dispozici také s dvouspojkovým S tronicem a vidlicový šestiválec je naopak k dostání výhradně se samočinnou převodovkou stejného označení. Audi Q5 je standardně dodáváno s pohonem všech kol quattro, verze s pohonem jediné nápravy se zatím neobjevily, ačkoli Mercedes-Benz své GLK již nabízí s pohonem pouze zadní nápravy.

Audi Q5 - přehled zážehových motorizací (ceny kalk.kurzem 26,35 Kč/Eur)
Motor2,0 TFSI2,0 TFSI3,2 FSI
Převodovka6M6M (S tronic)(S tronic)
Zdvihový objem [cm3]198419843197
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/4000-6000155/4300-6000199/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-3900350/1500-4200330/3000-5000
Max. rychlost [km/h]210222 (222)(234)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,57,6 (7,2)(6,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,48,4 (8,5)(9,3)
Cena [Kč]1.008.100,-1.056.200,--
Cena (S tronic) [Kč]-1.116.100,-1.287.600,-

Výkonově nejslabší motorizací je základní 2,0 TDI se 105 kW, který má sice výrazně horší dynamické parametry, ale kombinovanou spotřebu nižší o téměř 2 l/100 km ve srovnání s Q5 2,0 TFSI (132 kW) a snad hlavně proto je o 10 tisíc Kč dražší.

V nabídce je také silnější provedení čtyřválcového TDI a vidlicový šestiválec 3,0 TDI (176 kW).

Standardní výbava všech modelů zahrnuje 6 airbagů, ESP, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, kovaná hliníková kola v 7paprskovém designu s pneumatikami 235/65 R17 a pro šestiválcové motorizace hliníková litá kola s pneumatikami 235/60 R18. Standardem je dále automatická klimatizace, kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách, kožený 4ramenný volant, mlhové světlomety, rádio Chorus s monochromatickým 6,5palcovým displejem v přístrojové desce a přehrávačem CD nebo středová loketní opěrka vpředu.

Za metalický lak zaplatíte 22.311,-Kč, aktivní řízení příjde na 29 tisíc Kč, klimatizovaná sedadla vpředu stojí 25.500,-Kč, xenonové světlomety 30.400,-Kč a elektrické ovládání výklopného víka v zádi stojí 14.200,-Kč.

Audi Q5 - přehled vznětových motorizací (ceny kalk. kurzem 26,35 Kč/Eur)
Motor2,0 TDI2,0 TDI3,0 TDI
Převodovka6M6M (S tronic)(S tronic)
Zdvihový objem [cm3]196819682967
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]105/4200125/4200176/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500350/1750-2500500/1500-3000
Max. rychlost [km/h]190204 (200)(225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,49,9 (9,9)(6,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,7 (6,8)(7,5)
Cena [Kč]1.018.300,-1.056.200,--
Cena (S tronic) [Kč]-1.116.100,-1.313.300,-

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Avatar - Plautus
19. 8. 2009 11:50
Re: Opat ten základ
a práve o tom opačnom extréme to je, pretože i tým dokazujú svoju prémiovosť, nemyslíš? súhlas s Iudexom, že prémia by nemala podliehať "sockovským" vplyvom, i keď sa tým približuje o niečo širšiemu spektru zákazníkov...
Avatar - white label
19. 8. 2009 10:21
Re: Opat ten základ
Ano ale "požadavky" zákazníků jsou nad logiku i obecnou racionalitu...viz např. opačný extrém v podobě X5/6 M...
Avatar - iudex
19. 8. 2009 09:53
Re: Opat ten základ
Beriem a chápem. Ale práve prémia by podla mna nemusela úplne podliehat týmto vplyvom (výska poistného a pod.). Kým pri akomkolvek mainstreame beriem argumenty ceny, nákladov, emisií, sadzby poistného a pod., pri prémii ocakávam, ze uz základ mi ten "prémiový pocit" zabezpecí a nemusím íst do horného výkonového spektra ich motorickej ponuky.
Avatar - white label
19. 8. 2009 09:32
Re: Opat ten základ
Svým způsobem máš samozřejmě pravdu, ale zákl. motorizace je pouze jedna z alternativ...nikoli "povinnost"...
A v těchto případech je přidání nejslabší motorizace do nabídky motivováno především možností snížit výši pojistky, zejména v "západní" Evropě...Takže tuhle "nelogickou" motorizaci si vlastně (nepřímo) přejí sami (určití) zákazníci...
Avatar - iudex
19. 8. 2009 08:51
Opat ten základ
Síce som velkým sympatizantom Audi o.i. i za jeho filozofiu motorizácií a vacsinou uz i základ u styroch kruhov je dostatocne slusný, ale tu sa trochu sekli. 143 k dvojliter na realtívne tazké SUV-cko je (pri prémii) sakra málo; dosvedcuje to i dynamika 190 km/h / 11,4 s na sto, co je na úrovni benzínovej 1,6ky v nizsej strednej. A to je na prémiu málo. A vzhladom na rozdiel výkonu daný iba odlisným naladením elektroniky nevidím ani velké úspory vo výrobe.