Audi Q5: Nové základní motory na českém trhu (české ceny)
Zážehová paleta motorů začíná nyní jednotkou 2,0 TFSI se 132 kW, kterou lze kombinovat výhradně s manuální převodovkou. Silnější provedení se 155 kW je k dispozici také s dvouspojkovým S tronicem a vidlicový šestiválec je naopak k dostání výhradně se samočinnou převodovkou stejného označení. Audi Q5 je standardně dodáváno s pohonem všech kol quattro, verze s pohonem jediné nápravy se zatím neobjevily, ačkoli Mercedes-Benz své GLK již nabízí s pohonem pouze zadní nápravy.
Audi Q5 - přehled zážehových motorizací (ceny kalk.kurzem 26,35 Kč/Eur) | |||
Motor | 2,0 TFSI | 2,0 TFSI | 3,2 FSI |
Převodovka | 6M | 6M (S tronic) | (S tronic) |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1984 | 3197 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 132/4000-6000 | 155/4300-6000 | 199/6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 320/1500-3900 | 350/1500-4200 | 330/3000-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 222 (222) | (234) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,5 | 7,6 (7,2) | (6,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,4 | 8,4 (8,5) | (9,3) |
Cena [Kč] | 1.008.100,- | 1.056.200,- | - |
Cena (S tronic) [Kč] | - | 1.116.100,- | 1.287.600,- |
Výkonově nejslabší motorizací je základní 2,0 TDI se 105 kW, který má sice výrazně horší dynamické parametry, ale kombinovanou spotřebu nižší o téměř 2 l/100 km ve srovnání s Q5 2,0 TFSI (132 kW) a snad hlavně proto je o 10 tisíc Kč dražší.
V nabídce je také silnější provedení čtyřválcového TDI a vidlicový šestiválec 3,0 TDI (176 kW).
Standardní výbava všech modelů zahrnuje 6 airbagů, ESP, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, kovaná hliníková kola v 7paprskovém designu s pneumatikami 235/65 R17 a pro šestiválcové motorizace hliníková litá kola s pneumatikami 235/60 R18. Standardem je dále automatická klimatizace, kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách, kožený 4ramenný volant, mlhové světlomety, rádio Chorus s monochromatickým 6,5palcovým displejem v přístrojové desce a přehrávačem CD nebo středová loketní opěrka vpředu.
Za metalický lak zaplatíte 22.311,-Kč, aktivní řízení příjde na 29 tisíc Kč, klimatizovaná sedadla vpředu stojí 25.500,-Kč, xenonové světlomety 30.400,-Kč a elektrické ovládání výklopného víka v zádi stojí 14.200,-Kč.
Audi Q5 - přehled vznětových motorizací (ceny kalk. kurzem 26,35 Kč/Eur) | |||
Motor | 2,0 TDI | 2,0 TDI | 3,0 TDI |
Převodovka | 6M | 6M (S tronic) | (S tronic) |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1968 | 2967 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 105/4200 | 125/4200 | 176/4000-4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 | 500/1500-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 204 (200) | (225) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,4 | 9,9 (9,9) | (6,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 6,7 (6,8) | (7,5) |
Cena [Kč] | 1.018.300,- | 1.056.200,- | - |
Cena (S tronic) [Kč] | - | 1.116.100,- | 1.313.300,- |