reklama


Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro: Velké SUV jako sériový plug-in hybrid

 

Audi v Ženevě představuje hybridní SUV, jehož baterie je možné dobíjet z elektrické zásuvky a je poháněno naftovým motorem.

Čtyři kruhy transplantovaly hybridní techniku do stále ještě novotou vonícího více než pětimetrového SUV (měří přesně 5,05 m). Mírně se změnila single-frame maska chladiče, otvory pro přívod vzduchu a zadní difuzor. Karoserie z oceli a hliníku má součinitel odporu vzduchu 0,34.

Kombinace třílitrového šestiválcového TDI a elektromotoru dává systémový výkon 275 kW a masivních 700 N.m přenáší osmistupňová skříň Tiptronic na všechna kola, i tohle auto disponuje permanentním pohonem obou náprav quattro. Automat ale nabízí také řazení páčkami pod volantem. Diesel sám o sobě poskytuje 190 kW a mohutných 600 N.m, elektrická jednotka pak 94 kW a 350 N.m. Hybridní Q7 zvládne sprint z klidu na stovku za 6 s, na německé dálnici se rozjede až na 225 km/h.

Důležité jsou tady ale i jiné věci. Čistě na elektřinu zvládne 56 kilometrů, motor napájejí lithium-iontové články s kapacitou 17,3 kWh, je jich celkem 168. Nabijí se nejrychleji za 2,5 hodiny, záleží na dostupné infrastruktuře. Potřebný kabel je součástí základní výbavy. Akční rádius na obě pohonné jednotky činí 1.410 km, spotřeba nafty dle standardů ECE je pochopitelně mizivých 1,7 l/100 km, na reálné hodnoty si budeme muset počkat. Q7 představuje přece jen pořádný kus auta a současné normy skutečnému provozu neodpovídají...

Odpadní teplo z poháněcí soustavy nemizí doztracena, ale je použito k udržování snesitelných podmínek na palubě vozu. Ten startuje vždy na elektřinu, k aktivaci vznětového motoru je třeba prudce sešlápnout plynový pedál. Když z něj nohu sundáte, obě jednotky se naopak vždy vypnou. Paralelní systém funguje celkem ve čtyřech režimech: elektrickém, hybridním, třetí ukládá energii a čtvrtý dobíjí za jízdy. Klimatizace je mimochodem standardně automatická

Na elektromechanickém posilovači řízení se nic neměnilo, pětiprvkové závěsy na obou nápravách jsou dimenzovány dostatečně. Tato verze jezdí na devatenáctipalcových kolech. Luxus na palubě také zůstal včetně nové verze informačního systému MMI s touchpadem, hlasovým ovládáním, navigace pracující s reálnými a aktuálními informacemi, virtuálního kokpitu s konfigurovatelnými digitálními přístroji a příplatkového vzduchového podvozku. Rovněž adaptivní tempomat, který pomáhá řidiči v kolonách a zatáčkovitých úsecích do 65 km/h, není v základní výbavě. Klasický systém Drive Select se sedmičkou režimů nastavení plynového pedálu, převodovky a řízní však ano. Pro občasné výlety mimo asfalt má elektronická stabilizace kromě asistentu sjíždění prudkých kopců i off-road mód, zobrazují se také aktuální úhly.

Samozřejmostí je přístup na internet, propojení mobilů včetně možnosti jejich nabíjení, volitelná jsou pak multimédia pro zadní sedadla a audio aparatury značek Bose a Bang & Olufsen, jakož třeba i head-up displej, panoramatická střecha, zatmavení zadních bočních skel, vyhřívaná a ochlazovaná sedadla s masážní funkcí... Armáda elektronických pomocníků obsahuje kromě obvyklých brzdových asistentů rovněž hlídač přívěsu, přece jen velké SUV se k jejich tahání náramně hodí.

Zavazadelník hybridní Q7 pojme v pětimístném uspořádání 890 l, pokud z obra uděláte dvoumístnou dodávku, máte k dispozici 2075 l a zadní víko vždy zvedají elektromotory. V Německu se začne nabízet letos na jaře, ceny dosud automobilka bohužel nezveřejnila.

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q7 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Audi
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8 Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8

Dubajská policie je známá flotilou supersportovních aut.…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou předposranej národ

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou…

Muž, který se významně vepsal do života přední české zpěvačky Lucie Bílé (50) a úspěšný podnikatel v jedné…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama