Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro: Velké SUV jako sériový plug-in hybrid

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Audi v Ženevě představuje hybridní SUV, jehož baterie je možné dobíjet z elektrické zásuvky a je poháněno naftovým motorem.

Čtyři kruhy transplantovaly hybridní techniku do stále ještě novotou vonícího více než pětimetrového SUV (měří přesně 5,05 m). Mírně se změnila single-frame maska chladiče, otvory pro přívod vzduchu a zadní difuzor. Karoserie z oceli a hliníku má součinitel odporu vzduchu 0,34.

Kombinace třílitrového šestiválcového TDI a elektromotoru dává systémový výkon 275 kW a masivních 700 N.m přenáší osmistupňová skříň Tiptronic na všechna kola, i tohle auto disponuje permanentním pohonem obou náprav quattro. Automat ale nabízí také řazení páčkami pod volantem. Diesel sám o sobě poskytuje 190 kW a mohutných 600 N.m, elektrická jednotka pak 94 kW a 350 N.m. Hybridní Q7 zvládne sprint z klidu na stovku za 6 s, na německé dálnici se rozjede až na 225 km/h.

Důležité jsou tady ale i jiné věci. Čistě na elektřinu zvládne 56 kilometrů, motor napájejí lithium-iontové články s kapacitou 17,3 kWh, je jich celkem 168. Nabijí se nejrychleji za 2,5 hodiny, záleží na dostupné infrastruktuře. Potřebný kabel je součástí základní výbavy. Akční rádius na obě pohonné jednotky činí 1.410 km, spotřeba nafty dle standardů ECE je pochopitelně mizivých 1,7 l/100 km, na reálné hodnoty si budeme muset počkat. Q7 představuje přece jen pořádný kus auta a současné normy skutečnému provozu neodpovídají...

Odpadní teplo z poháněcí soustavy nemizí doztracena, ale je použito k udržování snesitelných podmínek na palubě vozu. Ten startuje vždy na elektřinu, k aktivaci vznětového motoru je třeba prudce sešlápnout plynový pedál. Když z něj nohu sundáte, obě jednotky se naopak vždy vypnou. Paralelní systém funguje celkem ve čtyřech režimech: elektrickém, hybridním, třetí ukládá energii a čtvrtý dobíjí za jízdy. Klimatizace je mimochodem standardně automatická

Na elektromechanickém posilovači řízení se nic neměnilo, pětiprvkové závěsy na obou nápravách jsou dimenzovány dostatečně. Tato verze jezdí na devatenáctipalcových kolech. Luxus na palubě také zůstal včetně nové verze informačního systému MMI s touchpadem, hlasovým ovládáním, navigace pracující s reálnými a aktuálními informacemi, virtuálního kokpitu s konfigurovatelnými digitálními přístroji a příplatkového vzduchového podvozku. Rovněž adaptivní tempomat, který pomáhá řidiči v kolonách a zatáčkovitých úsecích do 65 km/h, není v základní výbavě. Klasický systém Drive Select se sedmičkou režimů nastavení plynového pedálu, převodovky a řízní však ano. Pro občasné výlety mimo asfalt má elektronická stabilizace kromě asistentu sjíždění prudkých kopců i off-road mód, zobrazují se také aktuální úhly.

Samozřejmostí je přístup na internet, propojení mobilů včetně možnosti jejich nabíjení, volitelná jsou pak multimédia pro zadní sedadla a audio aparatury značek Bose a Bang & Olufsen, jakož třeba i head-up displej, panoramatická střecha, zatmavení zadních bočních skel, vyhřívaná a ochlazovaná sedadla s masážní funkcí... Armáda elektronických pomocníků obsahuje kromě obvyklých brzdových asistentů rovněž hlídač přívěsu, přece jen velké SUV se k jejich tahání náramně hodí.

Zavazadelník hybridní Q7 pojme v pětimístném uspořádání 890 l, pokud z obra uděláte dvoumístnou dodávku, máte k dispozici 2075 l a zadní víko vždy zvedají elektromotory.

V Německu se začne nabízet letos na jaře, ceny dosud automobilka bohužel nezveřejnila.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
4. 3. 2015 11:56
opravdu nejrychleji za 2.5h
opravdu se ty 17.3kWh nabijou nejrychleji za 2.5 hodiny, nebo jste si jen spatne vylozili preklad kde se 2.5hodiny uvadi pro palubni 7.2kW nabijecku?, neverim ze by Audi omezilo rychlonabijeni a sla pro nabijeni pouzit jen palubni nabijecka, tim by to nabijeni totalne zabili, pac i prditka typu Leaf kde jsou vetsi baterky 24kWh, nebo i koncernove elektromobili E-Golf, a E-UP se dokazou na externi rychlonabijecce nabit za mene nez hodinu, cca 45 minut :-)