Audi Q7: Druhá generace pod detroitskými světly

 

Audi uvolnilo první informace o druhé generaci velkého SUV před měsícem, nyní se představuje oficiálně veřejnosti v Detroitu, takže je tu jejich další várka.

Audi Q7 ztratilo dost ze své dřívější mohutnosti a odpustilo si stylistické výstřelky, vlnky a podobně. A to i přesto, že rozhodně malé není, délkou o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou hranici, je 1,97 m široké a 1,74 m vysoké. To znamená že se ve srovnání s předchůdcem o 37 mm zkrátilo a 15 mm zúžilo. Vnější design se součinitelem odporu vzduchu 0,32 je proti „jedničce“ určitě krokem kupředu, i když se ozývají dosti také kritici. Auto působí uhlazeně a decentně – s výjimkou přídě. Té dominuje nová single frame maska, světla mohou být moderní Matrix a nebo klasické diody včetně denních, Audi také ještě úplně nezarazilo xenonové výbojky.

Nabídka motorů začíná zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem TFSI se 185 kW a 370 N.m, ten si budou moci koupit hlavně Američané a Asiaté, v Evropě se jej nedočkáme. Šestiválec s kompresorem má objem 3,0 l, 245 kW a 440 N.m. Z 0 na 100 km/h s ním dokáže velké audi do lehkého terénu zrychlit během 6,1 s jede dvěstěpadesátkou a žádá 7,7 l benzinu.

Turbodiesely zastupují taktéž třílitrové šestiválce TDI, první s výkonem 160 kW a 500 N.m přijde později, druhý je silnější (200 kW, 600 N.m). Ten dokáže zrychlit z klidu na stovku během 6,3 s a jede 234 km/h. Výkonově ještě lépe je na tom plug-in hybrid s tradičním názvem e-tron Quattro. Ten kromě třílitrového „nafťáku“ ukrývá pod kapotou i elektromotor a osmistupňovou převodovku Tiptronic. Kombinovaný výkon celého systému leží na hranici 275 kW a na všechna kola se přenáší až 700 N.m. Hybrid zvládá sprint z klidu na stovku za rovných 6 s a jede až 225 km/h. Akční rádius čistě na elektřinu činí 56 km lithium-iontové baterie mají kapacitu 17,3 kWh. Audi se chlubí normovanou spotřebou 1,7 l/100 km, která je v reálném provozu samozřejmě těžko dosažitelná. Kombinaci naftového motoru s elektrickou jednotkou použilo mimochodem v sériové výrobě vůbec poprvé.

Nezapomeňme, že kromě umírnění vnějšího designu nová Q7 zhubla až 325 kg díky hliníku a vysokopevnostní oceli, samotné šasi ubralo na váze 100 kg a karoserie 71 kg. Spotřeba klesla o 28 % u benzinových a o 23 % u naftových verzí. Auto s třílitrovým turbodieselem váží pod dvě tuny: 1995 kg a ve verzi s 200 kW spálí pouhých 5,7 l nafty na každých 100 km. S benzinovým šestiválcem je ještě o 20 kg lehčí.

Podvozek dostal pětiprvkové závěsy místo dřívějších dvojitých lichoběžníků, kola mají průměr 18-21 palců, parkovací brzda je elektromechanická. V terénu se může auto spolehnout na moderní elektroniku a světlost až 235 mm díky příplatkovému adaptivnímu vzduchovému odpružení, v základu je ocelové. Řízení všech kol pomůže i na silnici, Q7 je samozřejmě stálou čtyřkolkou s uzamykatelným centrálním diferenciálem. Tiptronic má řazení páčkami pod volantem nebo voličem. Moderní elektroniku zastupují i různí bezpečnostní pomocníci včetně adaptivního tempomatu, multikolizní brzdy kamer, head-up displeje, nočního vidění a tak dále. Samozřejmostí je připojení na internet včetně podpory Apple Car Play a Google Android Auto. Díky rozvoru 2,99 m je v sedmimístném interiéru dostatek prostoru. Pochopitelně zde vládne vysoká kvalita a luxus, jak jsme u Audi zvyklí. Na výběr má zájemce mnoho druhu čalounění od látky přes Alcantaru po kůži, dokonce i jejich kombinace. Osvětlení zajišťují i zde LED, kabina může být obložena hliníkem nebo dřevem. Audi upgradovalo známý informační systém MMI s navigací, Q7 dostala i virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, který umí promítat třeba i navigační data. Dvouzónová klimatizace má svůj vlastní displej a páčkové přepínače. Příplatková výbava je bohatá včetně desetipalcových tabletů pro pasažéry ve druhé řadě a audia značek Bose a Bang & Olufsen. V kabině má být i při jízdě příkladné ticho, takže se investice do špičkové zvukové aparatury určitě vyplatí. Zavazadelník nabízí 295 l i při obsazení všech sedmi sedadel, v pěti lidech má 890 l a když z Q7 uděláte dvoumístnou dodávku, budete mít k dispozici 2.075 l. S druhou řadou se dá navíc hýbat.

Kdo si takhle velké auto pořídí hlavně na tahání přívěsů (a i takových klientů je dost), může být spokojen, připojí osobní či nákladní až do 3,5 tuny hmotnosti. Němci si novou Q7 koupí už na jaře 2015 za minimálně 61 tisíc eur (1,73 milionu korun).

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q7 (přehled všech testů a dalších článků)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
Zdroj: Audi

Štítky SUV Audi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol

Audi se ve Frankfurtu chlubí updatem hybridní Q7 s…

Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Dnes 18:40

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Inter zachránil bod proti Římu, Schick hrál v závěru. Vedoucí Neapol vyhrála

Inter zachránil bod proti Římu, Schick hrál v…

Fotbalisté Neapole zvítězili po gólu Driese Mertense v 21. kole italské ligy v Bergamu 1:0 a v čele tabulky mají…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…