Audi Q7: Druhá generace pod detroitskými světly

 

Audi uvolnilo první informace o druhé generaci velkého SUV před měsícem, nyní se představuje oficiálně veřejnosti v Detroitu, takže je tu jejich další várka.

Audi Q7 ztratilo dost ze své dřívější mohutnosti a odpustilo si stylistické výstřelky, vlnky a podobně. A to i přesto, že rozhodně malé není, délkou o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou hranici, je 1,97 m široké a 1,74 m vysoké. To znamená že se ve srovnání s předchůdcem o 37 mm zkrátilo a 15 mm zúžilo. Vnější design se součinitelem odporu vzduchu 0,32 je proti „jedničce“ určitě krokem kupředu, i když se ozývají dosti také kritici. Auto působí uhlazeně a decentně – s výjimkou přídě. Té dominuje nová single frame maska, světla mohou být moderní Matrix a nebo klasické diody včetně denních, Audi také ještě úplně nezarazilo xenonové výbojky.

Nabídka motorů začíná zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem TFSI se 185 kW a 370 N.m, ten si budou moci koupit hlavně Američané a Asiaté, v Evropě se jej nedočkáme. Šestiválec s kompresorem má objem 3,0 l, 245 kW a 440 N.m. Z 0 na 100 km/h s ním dokáže velké audi do lehkého terénu zrychlit během 6,1 s jede dvěstěpadesátkou a žádá 7,7 l benzinu.

Turbodiesely zastupují taktéž třílitrové šestiválce TDI, první s výkonem 160 kW a 500 N.m přijde později, druhý je silnější (200 kW, 600 N.m). Ten dokáže zrychlit z klidu na stovku během 6,3 s a jede 234 km/h. Výkonově ještě lépe je na tom plug-in hybrid s tradičním názvem e-tron Quattro. Ten kromě třílitrového „nafťáku“ ukrývá pod kapotou i elektromotor a osmistupňovou převodovku Tiptronic. Kombinovaný výkon celého systému leží na hranici 275 kW a na všechna kola se přenáší až 700 N.m. Hybrid zvládá sprint z klidu na stovku za rovných 6 s a jede až 225 km/h. Akční rádius čistě na elektřinu činí 56 km lithium-iontové baterie mají kapacitu 17,3 kWh. Audi se chlubí normovanou spotřebou 1,7 l/100 km, která je v reálném provozu samozřejmě těžko dosažitelná. Kombinaci naftového motoru s elektrickou jednotkou použilo mimochodem v sériové výrobě vůbec poprvé.

Nezapomeňme, že kromě umírnění vnějšího designu nová Q7 zhubla až 325 kg díky hliníku a vysokopevnostní oceli, samotné šasi ubralo na váze 100 kg a karoserie 71 kg. Spotřeba klesla o 28 % u benzinových a o 23 % u naftových verzí. Auto s třílitrovým turbodieselem váží pod dvě tuny: 1995 kg a ve verzi s 200 kW spálí pouhých 5,7 l nafty na každých 100 km. S benzinovým šestiválcem je ještě o 20 kg lehčí.

Podvozek dostal pětiprvkové závěsy místo dřívějších dvojitých lichoběžníků, kola mají průměr 18-21 palců, parkovací brzda je elektromechanická. V terénu se může auto spolehnout na moderní elektroniku a světlost až 235 mm díky příplatkovému adaptivnímu vzduchovému odpružení, v základu je ocelové. Řízení všech kol pomůže i na silnici, Q7 je samozřejmě stálou čtyřkolkou s uzamykatelným centrálním diferenciálem. Tiptronic má řazení páčkami pod volantem nebo voličem. Moderní elektroniku zastupují i různí bezpečnostní pomocníci včetně adaptivního tempomatu, multikolizní brzdy kamer, head-up displeje, nočního vidění a tak dále. Samozřejmostí je připojení na internet včetně podpory Apple Car Play a Google Android Auto. Díky rozvoru 2,99 m je v sedmimístném interiéru dostatek prostoru. Pochopitelně zde vládne vysoká kvalita a luxus, jak jsme u Audi zvyklí. Na výběr má zájemce mnoho druhu čalounění od látky přes Alcantaru po kůži, dokonce i jejich kombinace. Osvětlení zajišťují i zde LED, kabina může být obložena hliníkem nebo dřevem. Audi upgradovalo známý informační systém MMI s navigací, Q7 dostala i virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, který umí promítat třeba i navigační data. Dvouzónová klimatizace má svůj vlastní displej a páčkové přepínače. Příplatková výbava je bohatá včetně desetipalcových tabletů pro pasažéry ve druhé řadě a audia značek Bose a Bang & Olufsen. V kabině má být i při jízdě příkladné ticho, takže se investice do špičkové zvukové aparatury určitě vyplatí. Zavazadelník nabízí 295 l i při obsazení všech sedmi sedadel, v pěti lidech má 890 l a když z Q7 uděláte dvoumístnou dodávku, budete mít k dispozici 2.075 l. S druhou řadou se dá navíc hýbat.

Kdo si takhle velké auto pořídí hlavně na tahání přívěsů (a i takových klientů je dost), může být spokojen, připojí osobní či nákladní až do 3,5 tuny hmotnosti. Němci si novou Q7 koupí už na jaře 2015 za minimálně 61 tisíc eur (1,73 milionu korun).

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q7 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Zdroj: Audi
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8 Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8

Dubajská policie je známá flotilou supersportovních aut.…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…