reklama


Audi Q7: Druhá generace pod detroitskými světly

 

Audi uvolnilo první informace o druhé generaci velkého SUV před měsícem, nyní se představuje oficiálně veřejnosti v Detroitu, takže je tu jejich další várka.

Audi Q7 ztratilo dost ze své dřívější mohutnosti a odpustilo si stylistické výstřelky, vlnky a podobně. A to i přesto, že rozhodně malé není, délkou o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou hranici, je 1,97 m široké a 1,74 m vysoké. To znamená že se ve srovnání s předchůdcem o 37 mm zkrátilo a 15 mm zúžilo. Vnější design se součinitelem odporu vzduchu 0,32 je proti „jedničce“ určitě krokem kupředu, i když se ozývají dosti také kritici. Auto působí uhlazeně a decentně – s výjimkou přídě. Té dominuje nová single frame maska, světla mohou být moderní Matrix a nebo klasické diody včetně denních, Audi také ještě úplně nezarazilo xenonové výbojky.

Nabídka motorů začíná zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem TFSI se 185 kW a 370 N.m, ten si budou moci koupit hlavně Američané a Asiaté, v Evropě se jej nedočkáme. Šestiválec s kompresorem má objem 3,0 l, 245 kW a 440 N.m. Z 0 na 100 km/h s ním dokáže velké audi do lehkého terénu zrychlit během 6,1 s jede dvěstěpadesátkou a žádá 7,7 l benzinu.

Turbodiesely zastupují taktéž třílitrové šestiválce TDI, první s výkonem 160 kW a 500 N.m přijde později, druhý je silnější (200 kW, 600 N.m). Ten dokáže zrychlit z klidu na stovku během 6,3 s a jede 234 km/h. Výkonově ještě lépe je na tom plug-in hybrid s tradičním názvem e-tron Quattro. Ten kromě třílitrového „nafťáku“ ukrývá pod kapotou i elektromotor a osmistupňovou převodovku Tiptronic. Kombinovaný výkon celého systému leží na hranici 275 kW a na všechna kola se přenáší až 700 N.m. Hybrid zvládá sprint z klidu na stovku za rovných 6 s a jede až 225 km/h. Akční rádius čistě na elektřinu činí 56 km lithium-iontové baterie mají kapacitu 17,3 kWh. Audi se chlubí normovanou spotřebou 1,7 l/100 km, která je v reálném provozu samozřejmě těžko dosažitelná. Kombinaci naftového motoru s elektrickou jednotkou použilo mimochodem v sériové výrobě vůbec poprvé.

Nezapomeňme, že kromě umírnění vnějšího designu nová Q7 zhubla až 325 kg díky hliníku a vysokopevnostní oceli, samotné šasi ubralo na váze 100 kg a karoserie 71 kg. Spotřeba klesla o 28 % u benzinových a o 23 % u naftových verzí. Auto s třílitrovým turbodieselem váží pod dvě tuny: 1995 kg a ve verzi s 200 kW spálí pouhých 5,7 l nafty na každých 100 km. S benzinovým šestiválcem je ještě o 20 kg lehčí.

Podvozek dostal pětiprvkové závěsy místo dřívějších dvojitých lichoběžníků, kola mají průměr 18-21 palců, parkovací brzda je elektromechanická. V terénu se může auto spolehnout na moderní elektroniku a světlost až 235 mm díky příplatkovému adaptivnímu vzduchovému odpružení, v základu je ocelové. Řízení všech kol pomůže i na silnici, Q7 je samozřejmě stálou čtyřkolkou s uzamykatelným centrálním diferenciálem. Tiptronic má řazení páčkami pod volantem nebo voličem. Moderní elektroniku zastupují i různí bezpečnostní pomocníci včetně adaptivního tempomatu, multikolizní brzdy kamer, head-up displeje, nočního vidění a tak dále. Samozřejmostí je připojení na internet včetně podpory Apple Car Play a Google Android Auto. Díky rozvoru 2,99 m je v sedmimístném interiéru dostatek prostoru. Pochopitelně zde vládne vysoká kvalita a luxus, jak jsme u Audi zvyklí. Na výběr má zájemce mnoho druhu čalounění od látky přes Alcantaru po kůži, dokonce i jejich kombinace. Osvětlení zajišťují i zde LED, kabina může být obložena hliníkem nebo dřevem. Audi upgradovalo známý informační systém MMI s navigací, Q7 dostala i virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, který umí promítat třeba i navigační data. Dvouzónová klimatizace má svůj vlastní displej a páčkové přepínače. Příplatková výbava je bohatá včetně desetipalcových tabletů pro pasažéry ve druhé řadě a audia značek Bose a Bang & Olufsen. V kabině má být i při jízdě příkladné ticho, takže se investice do špičkové zvukové aparatury určitě vyplatí. Zavazadelník nabízí 295 l i při obsazení všech sedmi sedadel, v pěti lidech má 890 l a když z Q7 uděláte dvoumístnou dodávku, budete mít k dispozici 2.075 l. S druhou řadou se dá navíc hýbat.

Kdo si takhle velké auto pořídí hlavně na tahání přívěsů (a i takových klientů je dost), může být spokojen, připojí osobní či nákladní až do 3,5 tuny hmotnosti. Němci si novou Q7 koupí už na jaře 2015 za minimálně 61 tisíc eur (1,73 milionu korun).

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q7 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Porsche pomůže s integrací uprchlíků Porsche pomůže s integrací uprchlíků

Výrobce sportovních vozů Porsche se chce zapojit do…

Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odmítl podepsat…

Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na…

Zeman očekává konec intervencí v polovině roku Zeman očekává konec intervencí v polovině roku

Prezident Miloš Zeman je plně přesvědčen, že devizové…

 
Zdroj: Audi
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8 Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8

Dubajská policie je známá flotilou supersportovních aut.…

 



 
Co se stane, když u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Co se stane, když u automatu během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Dnes 09:53

Dnešní automobily jsou čím dál více přetechnizované, ani jednoduché ovládání však nemusí zcela odfiltrovat chyby řidiče. Je to tak i v případě, že u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?




Blesk.cz

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Známá slovenská zpěvačka si toho v životě prožila opravdu hodně. Pokaždé stačilo málo a nemusela být mezi námi.…

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán chce vězení, Babiš prodej

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán…

Blíží se další politický spor? Dost možná ano, jelikož Andrej Babiš by rád prodal budovu bývalého dětského…

 

iSport.cz

Leicester se topí v bídě. Jsi sobecký egoista, slyšel kouč od agenta

Leicester se topí v bídě. Jsi sobecký egoista,…

Pohádky mívají nádherný příběh se šťastným koncem. To se Leicesteru povedlo, když minulý rok na jaře slavil…

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen sranda v seriálu

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen…

Je to fenomén a on se stal jeho součástí. Brankář Radek Sňozík si zahrál sám sebe v seriálu Vyšehrad, který si…

 

Reflex.cz

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna. Zastala se ho dcera Clintonové

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna.…

Internetoví trollové vcelku pravidelně zesměšňují všechny veřejné činitele a nic jim není svaté. V případě…

 
 
reklama