Audi Q7: Druhá generace pod detroitskými světly

 

Audi uvolnilo první informace o druhé generaci velkého SUV před měsícem, nyní se představuje oficiálně veřejnosti v Detroitu, takže je tu jejich další várka.

Audi Q7 ztratilo dost ze své dřívější mohutnosti a odpustilo si stylistické výstřelky, vlnky a podobně. A to i přesto, že rozhodně malé není, délkou o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou hranici, je 1,97 m široké a 1,74 m vysoké. To znamená že se ve srovnání s předchůdcem o 37 mm zkrátilo a 15 mm zúžilo. Vnější design se součinitelem odporu vzduchu 0,32 je proti „jedničce“ určitě krokem kupředu, i když se ozývají dosti také kritici. Auto působí uhlazeně a decentně – s výjimkou přídě. Té dominuje nová single frame maska, světla mohou být moderní Matrix a nebo klasické diody včetně denních, Audi také ještě úplně nezarazilo xenonové výbojky.

Nabídka motorů začíná zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem TFSI se 185 kW a 370 N.m, ten si budou moci koupit hlavně Američané a Asiaté, v Evropě se jej nedočkáme. Šestiválec s kompresorem má objem 3,0 l, 245 kW a 440 N.m. Z 0 na 100 km/h s ním dokáže velké audi do lehkého terénu zrychlit během 6,1 s jede dvěstěpadesátkou a žádá 7,7 l benzinu.

Turbodiesely zastupují taktéž třílitrové šestiválce TDI, první s výkonem 160 kW a 500 N.m přijde později, druhý je silnější (200 kW, 600 N.m). Ten dokáže zrychlit z klidu na stovku během 6,3 s a jede 234 km/h. Výkonově ještě lépe je na tom plug-in hybrid s tradičním názvem e-tron Quattro. Ten kromě třílitrového „nafťáku“ ukrývá pod kapotou i elektromotor a osmistupňovou převodovku Tiptronic. Kombinovaný výkon celého systému leží na hranici 275 kW a na všechna kola se přenáší až 700 N.m. Hybrid zvládá sprint z klidu na stovku za rovných 6 s a jede až 225 km/h. Akční rádius čistě na elektřinu činí 56 km lithium-iontové baterie mají kapacitu 17,3 kWh. Audi se chlubí normovanou spotřebou 1,7 l/100 km, která je v reálném provozu samozřejmě těžko dosažitelná. Kombinaci naftového motoru s elektrickou jednotkou použilo mimochodem v sériové výrobě vůbec poprvé.

Nezapomeňme, že kromě umírnění vnějšího designu nová Q7 zhubla až 325 kg díky hliníku a vysokopevnostní oceli, samotné šasi ubralo na váze 100 kg a karoserie 71 kg. Spotřeba klesla o 28 % u benzinových a o 23 % u naftových verzí. Auto s třílitrovým turbodieselem váží pod dvě tuny: 1995 kg a ve verzi s 200 kW spálí pouhých 5,7 l nafty na každých 100 km. S benzinovým šestiválcem je ještě o 20 kg lehčí.

Podvozek dostal pětiprvkové závěsy místo dřívějších dvojitých lichoběžníků, kola mají průměr 18-21 palců, parkovací brzda je elektromechanická. V terénu se může auto spolehnout na moderní elektroniku a světlost až 235 mm díky příplatkovému adaptivnímu vzduchovému odpružení, v základu je ocelové. Řízení všech kol pomůže i na silnici, Q7 je samozřejmě stálou čtyřkolkou s uzamykatelným centrálním diferenciálem. Tiptronic má řazení páčkami pod volantem nebo voličem. Moderní elektroniku zastupují i různí bezpečnostní pomocníci včetně adaptivního tempomatu, multikolizní brzdy kamer, head-up displeje, nočního vidění a tak dále. Samozřejmostí je připojení na internet včetně podpory Apple Car Play a Google Android Auto. Díky rozvoru 2,99 m je v sedmimístném interiéru dostatek prostoru. Pochopitelně zde vládne vysoká kvalita a luxus, jak jsme u Audi zvyklí. Na výběr má zájemce mnoho druhu čalounění od látky přes Alcantaru po kůži, dokonce i jejich kombinace. Osvětlení zajišťují i zde LED, kabina může být obložena hliníkem nebo dřevem. Audi upgradovalo známý informační systém MMI s navigací, Q7 dostala i virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, který umí promítat třeba i navigační data. Dvouzónová klimatizace má svůj vlastní displej a páčkové přepínače. Příplatková výbava je bohatá včetně desetipalcových tabletů pro pasažéry ve druhé řadě a audia značek Bose a Bang & Olufsen. V kabině má být i při jízdě příkladné ticho, takže se investice do špičkové zvukové aparatury určitě vyplatí. Zavazadelník nabízí 295 l i při obsazení všech sedmi sedadel, v pěti lidech má 890 l a když z Q7 uděláte dvoumístnou dodávku, budete mít k dispozici 2.075 l. S druhou řadou se dá navíc hýbat.

Kdo si takhle velké auto pořídí hlavně na tahání přívěsů (a i takových klientů je dost), může být spokojen, připojí osobní či nákladní až do 3,5 tuny hmotnosti. Němci si novou Q7 koupí už na jaře 2015 za minimálně 61 tisíc eur (1,73 milionu korun).

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q7 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Audi

Štítky SUV Audi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8 Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8

Dubajská policie je známá flotilou supersportovních aut.…

 



 
Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Rozhovor s Mattiasem Ekströmem: Nejvšestrannější pilot na světě?

Dnes 11:24

Švédský závodník je (nejen) úřadujícím mistrem světa v rallyekrosu.




Blesk.cz

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po maturitě jde do basy!

Vratislav (19) při nehodě zabil Šimonka (†9): Po…

Za smrt malého chlapečka 16 měsíců za mřížemi! Vratislav (19), který loni v září smetl babičku s vnoučaty a…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner: Nechtěli nám připravit oslavná trička

Házenkářští mistři Petržala, Kotrč, Kastner:…

Jde z nich respekt. První vám neuhne, ani když proti němu běžíte s míčem a nataženou rukou, ti dva zase mají…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…