Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 e-tron Piloted Driving: Elektrický supersport umí sám řídit

David Bureš
Diskuze (14)
Elektrický supersport se čtyřmi kruhy ve znaku debutoval již v Ženevě. Pár měsíců nato se naučil sám řídit.

U první generace Audi R8 jsme se nakonec avizované verze s elektrickým pohonem nedočkali. Druhá generace ingolstadtského supersportu už takové provedení skutečně nabídne, automobilka jej opět prezentuje, tentokrát ve formě konceptu R8 e-tron Piloted Driving.

Hlavní novinkou konceptu R8 e-tron Piloted Driving odhaleného na veletrhu elektrotechniky CES Asia v Šanghaji je schopnost automatického řízení, na níž ostatně odkazuje název auta. Systém autonomního řízení využívá data z několika senzorů – laserového skeneru, kamer, ultrazvukových senzorů a radarových senzorů. Údaje z těchto systémů jsou posílány do kompaktního centrálního počítače, který dokáže vypočíst ucelený obrázek o prostředí kolem vozidla.

R8 e-tron Piloted Driving je stejně jako R8 e-tron vystavený v Ženevě poháněn dvěma elektromotory u zadní nápravy, přičemž každý z nich poskytuje výkon 170 kW a točivý moment 460 N.m. Taková síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jet až rychlostí 250 km/h.

Lithium-iontové baterie jsou umístěny v centrálním tunelu a za zády posádky, což snižuje těžiště vozu. Ve srovnání s první generací R8 e-tron vzrostla jejich kapacita ze 49 kWh na 92 kWh. Díky tomu je nová R8 e-tron schopna na jedno nabití akumulátorů ujet až 450 kilometrů. To je více než dvojnásobek proti předchůdci, který zvládl na jedno nabití ujet jen 215 kilometrů. Právě malý jízdní dosah byl důvodem, proč se elektrická R8 v první generaci do sériové výroby nedostala.

Akumulátory elektrického supersportu je možné dobít za méně než dvě hodiny, a to díky systému, který umožňuje dobíjení střídavým i stejnosměrným proudem. Při samotné jízdě energii šetří například elektromechanický brzdový systém, který umí rekuperovat brzdnou energii.

Audi bude R8 e-tron vyrábět pouze na speciální přání zákazníka, kterému automobilka zajistí kvalitu ruční výroby. Výrobce nicméně přiznává, že elektrický supersport slouží především jako mobilní laboratoř, díky níž získává potřebné zkušenosti pro chystaný sedan a SUV s elektrickým pohonem.

David Bureš
Diskuze (14)
26. 5. 2015 17:16
Re: dojezd
tak jasne, vsechno ma sve vyhody a nevyhody :-) ovsem pokud bude treba v pedoku i nabijecka nebo rychlonabijecka, muzes si dat svacu tam a nikam nejezdit, treba na Laguna Seca maj stojany primo pro Tesly, ale tam to maj spise proto ze se tam na Track days sjizdi celkem dost majitelu Tesel, klidne 20-30 lidi/aut najednou, a kdys se tam jedou dny ciste pro elektromobily, tak se tam da najednou videt i 60-70 elektromobilu

[odkaz] pro petrolheady doslova nocni mura >:D
26. 5. 2015 15:03
Re: pointa?
Řekl bych, že to tak už moc dlouho nebude, protože s tím, jak se postupně zavede automatický automobilový provoz, dojde nutně také k zásadní změně v přístupu k autům ve smyslu čistě spotřebního předmětu, který bude vzbuzovat emoce asi tak jako automatická pračka...
26. 5. 2015 14:46
Re: dojezd
Jedno kolečko na Severní smyčce by mohla vydržet, snad i bez přehřátí. ;-) S více než dvěma bych však nepočítal (můj odhad, ale jsem konzerva).
26. 5. 2015 14:44
Re: autonomní řízení
V době uvedení na trh uměla nejenom řadit, ale například i svítit "podle navigace." Navigace na tohle však nestačí. A tu možnost máš i dnes (tedy pokud barvou palubní desky myslíš osvětlení, možnost změnit barvu kůže nebo plastu jsem ještě v autě neviděl). ;-)
Avatar - JDM
26. 5. 2015 14:39
Re: dojezd
tak 30 - 40 minut pro netrenovanýho řidiče je už docela záhul (alespoň pro mě) ;-) to si myslím že je v pohodě ale výhoda toho spalováku je že dojedeš natankovat ,dáš si sváču a můžeš zase jezdit .