26.5. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi R8 e-tron Piloted Driving: Elektrický supersport umí sám řídit

 

Elektrický supersport se čtyřmi kruhy ve znaku debutoval již v Ženevě. Pár měsíců nato se naučil sám řídit.

U první generace Audi R8 jsme se nakonec avizované verze s elektrickým pohonem nedočkali. Druhá generace ingolstadtského supersportu už takové provedení skutečně nabídne, automobilka jej opět prezentuje, tentokrát ve formě konceptu R8 e-tron Piloted Driving.

Hlavní novinkou konceptu R8 e-tron Piloted Driving odhaleného na veletrhu elektrotechniky CES Asia v Šanghaji je schopnost automatického řízení, na níž ostatně odkazuje název auta. Systém autonomního řízení využívá data z několika senzorů – laserového skeneru, kamer, ultrazvukových senzorů a radarových senzorů. Údaje z těchto systémů jsou posílány do kompaktního centrálního počítače, který dokáže vypočíst ucelený obrázek o prostředí kolem vozidla.

R8 e-tron Piloted Driving je stejně jako R8 e-tron vystavený v Ženevě poháněn dvěma elektromotory u zadní nápravy, přičemž každý z nich poskytuje výkon 170 kW a točivý moment 460 N.m. Taková síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jet až rychlostí 250 km/h.

K tématu: Audi R8 II – Zatím se dvěma verzemi 5.2 FSI V10 a jako elektromobil

Lithium-iontové baterie jsou umístěny v centrálním tunelu a za zády posádky, což snižuje těžiště vozu. Ve srovnání s první generací R8 e-tron vzrostla jejich kapacita ze 49 kWh na 92 kWh. Díky tomu je nová R8 e-tron schopna na jedno nabití akumulátorů ujet až 450 kilometrů. To je více než dvojnásobek proti předchůdci, který zvládl na jedno nabití ujet jen 215 kilometrů. Právě malý jízdní dosah byl důvodem, proč se elektrická R8 v první generaci do sériové výroby nedostala.

Akumulátory elektrického supersportu je možné dobít za méně než dvě hodiny, a to díky systému, který umožňuje dobíjení střídavým i stejnosměrným proudem. Při samotné jízdě energii šetří například elektromechanický brzdový systém, který umí rekuperovat brzdnou energii.

Audi bude R8 e-tron vyrábět pouze na speciální přání zákazníka, kterému automobilka zajistí kvalitu ruční výroby. Výrobce nicméně přiznává, že elektrický supersport slouží především jako mobilní laboratoř, díky níž získává potřebné zkušenosti pro chystaný sedan a SUV s elektrickým pohonem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…