reklama


26.5. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi R8 e-tron Piloted Driving: Elektrický supersport umí sám řídit

 

Elektrický supersport se čtyřmi kruhy ve znaku debutoval již v Ženevě. Pár měsíců nato se naučil sám řídit.

U první generace Audi R8 jsme se nakonec avizované verze s elektrickým pohonem nedočkali. Druhá generace ingolstadtského supersportu už takové provedení skutečně nabídne, automobilka jej opět prezentuje, tentokrát ve formě konceptu R8 e-tron Piloted Driving.

Hlavní novinkou konceptu R8 e-tron Piloted Driving odhaleného na veletrhu elektrotechniky CES Asia v Šanghaji je schopnost automatického řízení, na níž ostatně odkazuje název auta. Systém autonomního řízení využívá data z několika senzorů – laserového skeneru, kamer, ultrazvukových senzorů a radarových senzorů. Údaje z těchto systémů jsou posílány do kompaktního centrálního počítače, který dokáže vypočíst ucelený obrázek o prostředí kolem vozidla.

R8 e-tron Piloted Driving je stejně jako R8 e-tron vystavený v Ženevě poháněn dvěma elektromotory u zadní nápravy, přičemž každý z nich poskytuje výkon 170 kW a točivý moment 460 N.m. Taková síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jet až rychlostí 250 km/h.

K tématu: Audi R8 II – Zatím se dvěma verzemi 5.2 FSI V10 a jako elektromobil

Lithium-iontové baterie jsou umístěny v centrálním tunelu a za zády posádky, což snižuje těžiště vozu. Ve srovnání s první generací R8 e-tron vzrostla jejich kapacita ze 49 kWh na 92 kWh. Díky tomu je nová R8 e-tron schopna na jedno nabití akumulátorů ujet až 450 kilometrů. To je více než dvojnásobek proti předchůdci, který zvládl na jedno nabití ujet jen 215 kilometrů. Právě malý jízdní dosah byl důvodem, proč se elektrická R8 v první generaci do sériové výroby nedostala.

Akumulátory elektrického supersportu je možné dobít za méně než dvě hodiny, a to díky systému, který umožňuje dobíjení střídavým i stejnosměrným proudem. Při samotné jízdě energii šetří například elektromechanický brzdový systém, který umí rekuperovat brzdnou energii.

Audi bude R8 e-tron vyrábět pouze na speciální přání zákazníka, kterému automobilka zajistí kvalitu ruční výroby. Výrobce nicméně přiznává, že elektrický supersport slouží především jako mobilní laboratoř, díky níž získává potřebné zkušenosti pro chystaný sedan a SUV s elektrickým pohonem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky Výroba iPhonů v Indii je na spadnutí, Apple vyjednává podmínky

Nejhodnotnější značka světa a jeden z největších výrobců…

Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka Recenze: Prušinovský sleduje Čechy očima Trpaslíka

Jan Prušinovský se stal jedním z mála opravdu dobrých…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku

Koncept Audi Avus Quattro připomínal předválečné…

Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok... Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok...

Na českých silnicích jsem vyzkoušel dvě nejlepší auta od…

 



 
Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Marc Márquez vzal speciál pro MotoGP na sjezdovku. A přežil!

Dnes 13:15

Marc Márquez, trojnásobný mistr světa MotoGP, prohnal čistě silniční závodní speciál Honda RC213V po sjezdovce v rakouském Kitzbühelu.




Blesk.cz

Z hotelu zavaleného lavinou vytáhli 4 živé. Ozývají se další hlasy

Z hotelu zavaleného lavinou vytáhli 4 živé. Ozývají…

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé…

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká…

Nejpozději v den inaugurace Donalda Trumpa musel americký velvyslanec v Česku Andrew Schapiro opustit svůj úřad…

 

iSport.cz

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset makat, říká

Strýcová se v osmifinále utká se Serenou: Budu muset…

Základem hry tenistky Barbory Strýcové je skvělý pohyb. Při její výšce 164 centimetrů se díky dokonalému krytí…

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Hvězdná Vonnová opět vítězí, Ledecká slaví životní maximum

Už ve druhém startu po téměř roční pauze a listopadové operaci ruky dokázala americká hvězda Lindsey Vonnová…

 

Reflex.cz

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

Abíčko slaví! Časopisu ABC je dnes 60 let

22. ledna 1957, vyšlo první číslo oblíbeného časopisu ABC. Znají jej celé generace dětí - někdo si vzpomene na…

 
 
reklama