Audi RS 3 Sportback (250 kW, 450 Nm) za 1.384.700,-Kč

Audi RS 3 Sportback (250 kW, 450 Nm) za 1.384.700,-Kč

 
 

Český zájemce o extrémní Sportback bude uspokojen na přelomu jara a léta.

Nejostřejší Audi A3 dostane přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSI z modelu TT RS, pohon všech kol a nové jméno RS 3 Sportback.

Motor dosahuje špičkových parametrů 250 kW (340 k) a 450 Nm. Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol to stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Pětiválcový agregát se může pochlubit oceněním International Engine of the Year a také dlouhou tradicí. Přeplňované pětiválce jsou neodmyslitelně spojeny se závodními úspěchy Audi v 80tých letech, včetně legendárního speciálu Sport quattro. Stejnou konfiguraci měl také motor v modelu RS2 Avant – prvním Audi s logem RS.

Historická paralela s RS2 Avant (předchůdcem RS4 na základě řady Audi 80) je také zřejmě důvodem, proč v Audi pro RS 3 zvolili pětidveřovou karoserii Sportback. Novinka však společně s TT RS využívá kompaktní platformu VW PQ35, což na rozdíl od všech ostatních RS, aktuálních i již nevyráběných, znamená motor uložený napříč a pohon všech kol se spojkou Haldex.

Pohonná jednotka má zdvihový objem 2480 cm3, při maximálním výkonu 250 kW to znamená měrný výkon 100,8 kW/l. Omezovač otáček zasáhne při 6800 min-1, zatímco maximum točivého momentu 450 Nm je k dispozici napříč spektrem od 1600 do 5300 min-1.

Přeplňování zajišťuje jedno velké turbodmychadlo s plnícím tlakem 1,2 bar. Mezichladič stlačeného vzduchu zvyšuje účinnost přeplňování na 80 %. Průchod vzduchu sacím traktem regulují nastavitelné klapky, oba vačkové hřídele jsou vybaveny variabilním časováním ventilů v rozmezí 42°. Palivo je do válců s kompresním poměrem 10,0:1 vstřikováno přímo.

Výhody pětiválcové konfigurace zůstávají i po desetiletích stejné: motor měří na délku jen 49 cm a jeho hmotnost je 183 kg. Audi používá pro výrobu bloku lehkou a mimořádně pevnou grafitovou litinu – 2,5 TFSI je jediným zážehovým motorem s blokem z tohoto materiálu, který se jinak zatím uplatňuje jen u turbodieselů.

Zatímco TT RS bylo zpočátku dostupné jen s manuální převodovkou, RS 3 Sportback dostane při uvedení na trh standardně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Převodovka funguje v normálním nebo sportovním automatickém režimu a v manuálním s možností volby převodů pádly pod volantem.

Pod obchodním názvem quattro se v případě RS 3 Sportback ukrývá pohon všech kol Haldex. Mezinápravová vícelamelová spojka je řízena elektronicky. Rozdělení momentu mezi nápravy se reguluje pomocí elektricky poháněného olejového čerpadla, takže spojka dokáže při změně trakčních podmínek měnit rozdělení momentu okamžitě podle aktuálních potřeb.

Audi RS 3 Sportback - srovnání s Audi TT RS
ModelRS 3 SporbackTT RS CoupéTT RS Roadster
Motor2,5 TFSI2,5 TFSI2,5 TFSI
Převodovka7DSG6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]248024802480
Válce/ventily5/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]250/-250/5400-6500250/5400-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1600-4300450/1600-4300450/1600-4300
Max. rychlost [km/h]250250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,6 (4,3)4,7 (4,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]9,19,0 (8,5)9,1 (8,6)
Pohotovostní hmotnost [kg]15751525 (1550)1585 (1610)

Podvozek RS 3 se dočkal výrazných konstrukčních zásahů. Přední náprava MacPherson i zadní čtyřramenné zavěšení mají pomocné rámy z vysokopevnostní oceli, samotné zavěšení pak má klíčové části zhotovené z hliníku. Rozchod kol se rozšířil na 1564 mm vpředu (+30 mm) a 1528 mm vzadu (+21 mm). Podvozek je také vybaven novými tlumiči a pružinami, světlá výška se snížila o 25 mm.

19palcová kola obouvají vpředu pneumatiky 235/35 (stejný rozměr jako Focus RS) a vzadu 225/35, za nimi se ukrývá posílená brzdová soustava: přední kotouče mají průměr 370 mm, zadní 310 mm. Překalibrované ESP má sportovní režim a lze také zcela deaktivovat.

Technické úpravy se projevily také změnami na karoserii. Nový přední nárazník nese obří nasávací otvory. Rozšířené blatníky jsou vyrobeny z karbonu, k tomu se přidávají tradiční kryty zpětných zrcátek v provedení matný hliník, nástavce prahů a zadní difuzor. Uvnitř si mohou zákazníci vybrat mezi hliníkovým dekorem nebo Piano lakem. Přístrojový štít je navržen přímo pro RS 3 Sportback a má nové funkce jako je ukazatel tlaku turba nebo stopky.

Základní cena v ČR byla stanovena na 1.384.700,-Kč. Výroba bude probíhat v maďarském Györu, společně TT Coupé, TT Roadster (včetně verzí TT RS) a A3 Cabriolet.

Jake.auto.cz: Audi A3 – všechny články a testy

Spolupracujeme s TipCars.com
Na burzu šlo nejvíce firem za deset let Na burzu šlo nejvíce firem za deset let

Na světových burzách se uskutečnilo 1624 primárních úpisů…

Zápisník Daniela Nováka: Plyn nad zlato Zápisník Daniela Nováka: Plyn nad zlato

Google otevře v Číně centrum na výzkum umělé inteligence.…

Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 3 Sportback (250 kW, 450 Nm) za…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia! Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi

Audi sice plánuje velký vstup do světa elektromobilů se…

Video: Audi RS 3 Sportback – Jízda na sněhu Video: Audi RS 3 Sportback – Jízda na sněhu

Nejostřejší verze řady A3 s motorem z modelu TT RS…

 



 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Včera

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na krku měla stopy po škrcení

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na…

Kariéra nizozemské modelky Ivany Smit (†18) v Malajsii raketově stoupala vzhůru. Módní mola si už ale nepodmaní.…

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s mrtvolami ze Severní Koreje

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s…

Na severokorejském pobřeží byl vyplaven další vrak lodi, na jehož palubě se nacházelo jedno mrtvé tělo. Není to…

 

iSport.cz

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme, že nejsme máčky!

Satrapová konec obrečela, ale hlásí: Dokázaly jsme,…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Deptala Nizozemky, držela české ambice na semifinále. Předlouho, až do posledních minut. Po…

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

 

Reflex.cz

Pavel Fischer: Přímá volba prezidenta je pro lidi zajímavou příležitostí, s referendy bych však šetřil

Pavel Fischer: Přímá volba prezidenta je pro lidi…

Postupně jsem se sešla se všemi osmi vyzyvateli prezidenta Miloše Zemana na kávě. Čtenáři tištěného Reflexu si o…

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…