reklama


International Engine of the Year 2010: Kompletní výsledky

International Engine of the Year 2010: Kompletní výsledky

 

Motorem roku 2010 se stal maloobjemový motor VW 1,4 TSI Twincharger. Jediným neevropským motorem, který zasáhl do celkového absolutního pořadí, byl malý tříválec 1,0 VVT-i od Toyoty.

Vítěze ankety International Engine of the Year letos volilo 72 odborných porotců z 35 zemí, mezi které patří také Tomáš Hyan z českého časopisu Automobil Revue. Letošní ročník byl v pořadí dvanáctý, anketa se poprvé konala v roce 1999.

Motory byly hodnoceny v osmi objemových třídách a čtyřech dalších kategoriích – nejúspornější motor (Green Engine of the Year), nejlepší vysokovýkonný motor (Best Performance Engine), nejlepší nový motor (Best New Engine) a hlavní kategorie nejlepší motor (International Engine of the Year), kde se vybírá z vítězů jednotlivých objemových tříd.

Porotci hodnotí podle jízdních dojmů a na základě svých vědomostí o použité technice a vlastnostech toho kterého motoru. V každé kategorii rozdělí mezi pět motorů 25 bodů. Nejvíce je možné udělit jedinému motoru 15 bodů a nejméně 1 bod.

International Engine of the Year 2010 – Motor roku 2010

Volkswagen vyhrál anketu International Engine of the Year po druhé v řadě za sebou. Motor VW 1,4 TSI EA111, přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem, tak dokázal stejný husarský kousek jako pětilitrový desetiválec BMW v letech 2005 a 2006 a třílitrový přeplňovaný šestiválec stejného výrobce v letech 2007 a 2008. Pozoruhodné je, že za polovinou finalistů stojí konstrukční kancelář mnichovské značky.

International Engine of the Year 2010 - Absolutní pořadí
Poř.Motorbody
1.VW 1,4 TSI Twincharger384
2.BMW 3,0 Turbo365
3.Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8258
4.BMW 2,0 Twin Turbo Diesel218
5.BMW 4,0 V8169
6.Audi 2,5 Turbo155
7.BMW PSA 1,6 Turbo153
8.Toyota 1,0 VVT-i98

Nejlepší nový motor roku 2010

Vítězem v kategorii Best New Engine se letos stal Fiat a jeho přeplňovaný motor s pokrokovým rozvodem MultiAir. Jeho podstatou je zařazení hydraulického členu mezi vačku a sací ventil, jehož pomocí se upravuje délka a míra otevření ventilu v závislosti na aktuálních požadavcích.

Patentovaný systém se nejprve objevil v maloobjemovém čtyřválci 1,4 l, ale v nejbližších letech se má rozšířit na další jednotky, včetně miniaturních dvouválců a velkých šestiválců.

Výrobce Fiat Powertrain Technologies deklaruje, že jednotka MultiAir znamená 10% nárůst výkonu, 15% nárůst točivého momentu a 10% pokles kombinované spotřeby oproti stejnému motoru bez MultiAiru. Produkce pevných částic je navíc o 40 % nižší, produkce NOx pak dokonce o 60 % nižší než u srovnatelného motoru s konvenčním ventilovým rozvodem.

Nejlepší nový motor roku 2010 - Best New Engine of the Year 2010
Poř.Motorbody
1.Fiat 1,4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta)228
2.Ferrari 4,5 V8 (458 Italia)200
3.Volkswagen 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti)134
4.Mercedes-Benz 3,5 l Hybrid (S400)76
5.VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne)71
6.BMW 4,4 V8 (X5 M, X6 M)68

Zelený motor roku

Toyota vylepšila svůj Hybrid Synergy Drive a spojila elektromotory s větším zážehovým čtyřválcem. Porotci ji za to ocenili titulem Zelený motor roku 2010. Za japonským hybridem se umístily moderní přeplňované maloobjemové motory, které dostaly ocenění mj. proto, že spojují nízkou kombinovanou spotřebu s nadprůměrnými jízdními výkony.

Green Engine of the Year 2010
Poř.Motorbody
1.Toyota 1,8 HSD216
2.Fiat 1,4 MultiAir Turbo106
3.VW 1,4 TSI Twincharger104
4.BMW 2,0 Diesel Twin Turbo79
5.Honda 1,3 IMA Hybrid67
6.Mercedes-Benz 2,1 Turbodiesel58

Nejlepší vysokovýkonný motor

Králem kategorie, kde objem hraje jen zanedbatelnou roli, se letos opět stal Mercedes-Benz. Jeho atmosférický osmiválec s obrovským objemem 6,2 l v sobě integruje léta zkušeností nasbíraných na závodních okruzích. Vysokootáčková koncepce bývá spojována s jinou německou značkou, ale i Mercedes-Benz se v této velkoobjemové jednotce chlubí omezovačem nastaveným na 7200 min-1. Atmosférické motory stále žijí!

Best Performance Engine of the Year 2010
Poř.Motorbody
1.Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8220
2.Porsche 3,8 l (911 GT3, GT3 RS)125
3.BMW 3,0 Turbo67
4.Ferrari 6,0 V1267
5.Nissan 3,8 Twin Turbo64
6.BMW 4,4 V8 DI Turbo60

Nejlepší motor s objemem do 1000 cm3

Tříválcová pohonná jednotka Ayga a Yarise, Citroenu C1, Peugeotu 107 nebo Toyoty iQ stále dominuje nejmenší kategorii motorů. Jejích 67 kg hmotnosti a 50 kW maximálního výkonu patří spolu s velmi nízkou spotřebou k ukázkovým příkladům moderní techniky pro běžné zákazníky.

International Engine of the Year 2010 - Motory do objemu 1,0 l
Poř.Motorbody
1.Toyota 1,0 VVT-i (Aygo, Yaris, C1, 107)301
2.Smart 0,8 cdi247
3.Mitsubishi 1,0 Turbo (Smart ForTwo)237
4.Opel 1,0 Twinport (Agila, Splash)131
5.Mitsubishi 1,0 (Smart ForTwo)76
6.Kia 1,0 16V (Picanto)75

Nejlepší motor s objemem od 1000 cm3 do 1400 cm3

Přeplňované motory Volkswagenu a Fiatu okupují první místa této kategorie už několik let. Dominance prvního jmenovaného s přívlastkem Twincharger (osazený kompresorem a turbodmychadlem) se projevila i v absolutním pořadí ankety motor roku 2009 i v letošním ročníku. Fiat si odvezl cenu za nejlepší nový motor roku 2010, v objemové třídě to ale stačilo jen na druhé místo.

International Engine of the Year 2010 - Motory od 1,0 l do 1,4 l
Poř.Motorbody
1.VW 1,4 TSI Twincharger307
2.Fiat 1,4 MultiAir Turbo254
3.VW 1,4 TSI241
4.VW 1,2 TSI146
5.Honda 1,3 IMA Hybrid87
6.Fiat 1,4 Turbo70

Nejlepší motor s objemem od 1400 cm3 do 1800 cm3

Čtyřválec 1,6 Turbo ze společného vývoje BMW a PSA dokazuje své kvality v malých Mini i ve výrazně větších Peugeotech. Pořadí na druhém (Toyota 1,8 HSD) a třetím místě (Audi 1,8 TSI) se nemění.

International Engine of the Year 2010 - Motory od 1,4 l do 1,8 l
Poř.Motorbody
1.BMW PSA 1,6 Turbo268
2.Toyota 1,8 HSD185
3.Audi 1,8 TSI133
4.Mercedes-Benz 1,8 Turbo98
5.Alfa Romeo 1,75 DI Turbo84
6.VW 1,6 TDI61

Nejlepší motor s objemem od 1800 cm3 do 2000 cm3

Zatímco na prvním místě kategorie do 2 l skončil dvojitě přeplňovaný turbodiesel, který se objevuje v celé řadě modelů BMW (mj. v BMW 123d), za ním se seřadily špičkové zážehové jednotky německých a japonských značek. Do pořadí v rámci kubatury se dostal i unikátní naftový boxer od Subaru.

International Engine of the Year 2010 - Motory od 1,8 l do 2,0 l
Poř.Motorbody
1.BMW 2,0 Twin Turbo Diesel293
2.Audi 2,0 TSI (195 kW)215
3.Audi 2,0 TSI (155 kW)156
4.Honda 2,0 i-VTEC150
5.Mitsubishi 2,0 Turbo73
6.Subaru 2,0 Diesel71

Nejlepší motor s objemem od 2000 cm3 do 2500 cm3

Přeplňovaný motor z vrcholných verzí malých kupé a roadsterů značky Audi ovládl kategorii s objemovým limitem 2,5 l. Vyměnil si tak pořadí s turbodieselem značky Mercedes-Benz, který třídu vedl v minulém roce.

International Engine of the Year 2010 - Motory od 2,0 l do 2,5 l
Poř.Motorbody
1.Audi 2,5 Turbo269
2.Mercedes-Benz 2,1 CDI185
3.Subaru 2,5 Turbo123
4.Ford 2,5 Hybrid110
5.BMW 2,5 DI R6101
6.Honda 2,2 i-DTEC82

Nejlepší motor s objemem od 2500 cm3 do 3000 cm3

Stejně jako loni patří mezi třílitry dvojité vítězství přeplňovaným řadovým šestiválcům BMW. Vidlicový zážehový třílitr Audi, přeplňovaný kompresorem, je třetí v pořadí.

International Engine of the Year 2010 - Motory od 2,5 l do 3,0 l
Poř.Motorbody
1.BMW 3,0 Turbo332
2.BMW 3,0 Turbodiesel278
3.Audi 3,0 TFSI125
4.Jaguar-Ford-PSA 3,0 Turbodiesel117
5.Porsche 2,9 DI109
6.Audi/VW 3,0 TDI82

Nejlepší motor s objemem od 3000 cm3 do 4000 cm3

V kategorii do čtyř litrů zvítězil i letos motor z BMW M3, druhý je vysokovýkonný boxer z Porsche 911 GT3 a na třetím místě špičková japonská technika z Nissanu GT-R.

International Engine of the Year 2010 - Motory od 3,0 l do 4,0 l
Poř.Motorbody
1.BMW 4,0 V8267
2.Porsche 3,8 l (911 GT3, GT3 RS)179
3.Nissan 3,8 Twin Turbo156
4.Porsche 3,6 Turbo150
5.Porsche 3,8 DI119
6.Porsche 3,4 DI89

Nejlepší motor s objemem nad 4000 cm3

Velkoobjemový osmiválec AMG podruhé za sebou vítězí v kategorii nad 4,0 l. S velkým odstupem druhý velkoobjemový osmiválec vyrábí Ferrari. Na třetím místě je nový přeplňovaný motor 5,0 V8 od Jaguaru.

International Engine of the Year 2010 - Motory nad 4,0 l
Poř.Motorbody
1.Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8236
2.Ferrari 4,5 V8146
3.Jaguar 5,0 V8 Supercharged126
4.BMW 5,0 V1084
5.BMW 4,4 V8 DI Turbo80
6.Porsche 4,8 V8 Turbo79

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: International Engine of the Year 2010:…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama