Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 4 Avant: Osmiválcové superkombi se vrátí v září 2012

Diskuze (17)
Atmosférický osmiválec v Audi RS 4 Avant zamává na rozloučenou osmiválcovému BMW M3.

Audi A4 je na trhu už čtyři roky a jeho výkonná verze dva roky. Opravdový vrchol ale stále chybí. Bude jím RS 4 Avant, jehož příchod na český trh byl oznámen na září 2012.

Novinka naváže na tradici dnes již kultovního Audi RS 2 Avant a dvou generací modelu RS 4. Technika by měla vycházet ze současného modelu RS 5 Coupé, což znamená především atmosférický osmiválec pod kapotou. Motor o objemu 4,2 litru nabídne 331 kW (450 k).

Dodejme ale, že vyloučena zatím není ani aplikace přeplňovaného osmiválce 4,0 TFSI.

Design bude založen na modernizovaném Audi A4. To by se mělo představit už na jaře, vzhledové změny i obměna motorů budou sledovat aktuální facelift řady A5.

Ještě před ostrým kombi se čeští zákazníci už na jaře dočkají faceliftu sesterského RS 5 Coupé, který se představil v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Audi RS 4 Avant a jeho předchůdci
ModelRS2 AvantRS4 AvantRS4 AvantRS4 Avant
Rok výroby1994-19961999-20012005-2009od 2012
Motor2,2 turbo2,7 biturbo4,2 FSI4,2 FSI
Převodovka6M6M6M7DS
Zdvihový objem [cm3]2226267141634163
Válce/ventily5/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]232/6500280/6100-7000309/7800331/8250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]410/3000440/2500-6000430/5500430/4000-6000
Max. rychlost [km/h]262250250-
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,44,94,9-
Poh. hmotnost [kg]159516201710-
Vyrobených kusů289160305204-

Diskuze (17)
1. 2. 2012 18:52
Sedan
Sedan nebude?
Zaujimave, ze vo vacsine novinarskych testov minulej generacie je prave sedan...
Avatar - ZiP2150
1. 2. 2012 14:46
Re: osmihrnek
Ale bude ;-)
Avatar - ZiP2150
1. 2. 2012 14:42
Re: osmihrnek
Je to 4.2 FSi - potvrdene priamo pre Geneve...

[odkaz]
12. 10. 2011 15:33
Re: osmihrnek
Proti R6/ V6 v M3/ RS4 nic nemám, ale nemusím ji mít nutně přeplňovanou. Když člověk ty výkony chce, tak přeplňovaný motor není úspornější. Někdo by řekl, že výkonu není nikdy dost, ale já nevidím moc pointu ve výrazných mezigeneračních nárůstech. Mnohem více by mě potěšil výrazný pokles hmotnosti. BMW si hájilo svou V8 tím, že je lehčí než předchozí 3.3 V6. Pokud bude ta přeplňovaná bestie lehčí, tak proč ne. Ale rozhodně nebude ekonomičtější.

Chápu, že si někdo dá přeplňovaný motor do soutěžního vozu, ale při běžném použití motor není jen o výkonu a spotřebě. Jízda s otevřenou M6 byl opravdu zážitek.
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2011 01:09
Re: osmihrnek
M3 se opravdu "ještě" prodává - "vycházela" jsem z oficiálního uvedení NOVÉ řady BMW3, které proběhne za doslova "za pár hodin" (v pátek) v München..
Vámi vyjmenované motory (výkony) jsou asi opravdu POSLEDNí záchvěv atmosfér - 4.4 v "omezené" sérii M3 je jen zajímavůstkou na konec kariéry, aktuální V8 4.4 v M5 (samozřejmě s turby) dává již "masivních" 412 kW (to je vskutku ZNATELNÝ rozdíl - o točivém momentu NEmluvě..nebo "mluvě" 680 Nm od 1500 do 5750 ot. - a ten výkon je mezi 6-7000 otáčkami..
.. prostě atmosféry "končí" (na jednu stranu ŠKODA, ale výkony ani spotřebou jsou opravdu NEkonkurenceschopné..
ad 3) já tipuji V6