reklama


Automobilka Audi, sídlící v německém Ingolstadtu je známá sportovními verzemi sériových vozů, které mají označení S. Méně známou skutečností však je, že do koncernu Audi patří také malá společnost Quattro GmbH, která je tvůrcem modelu RS4, který technicky i vzhledově vychází ze sportovního modelu S4.

Model RS4, stejně jako jeho předchůdce RS2 bude vyráběn pouze v karosářské variantě Avant, která má přilákat sportovně založené zákazníky. Proto tento model dostal do vínku motor V6 biturbo s výkonem 280 kW (380 koní), permanentní pohon všech kol Quattro a sportovní podvozek, který je doplněn výjimečnými brzdami.

Vzhled nového modelu RS4 se ve většině prvků ztotožňuje s modelem S4. Použité 18palcové hliníkové disky, přední nárazník prodloužený níže než u sériových vozů spolu s velkými otvory sání, aerodynamická zadní část vozu a sportovně tvarované boční prahy pouze zdůrazňují sportovní charakter a jízdní vlastnosti tohoto vozu. Vůz neskrývá svůj charakter, ale zároveň dává najevo možnost každodenního použití, např. pro cesty do práce.

Motor, převodovka, podvozek

Stejně jako u modelu S4, je srdcem modelu RS4 je motor V6 o objemu válců 2,7 litru přeplňovaný dvěmi turbodmychadly a chlubící se 5 ventily na válec. Konstruktéři automobilky Audi vzali motor, který již tak vynikal výkonem. Přidali další pomyslné stádo koní a hodnota točivého momentu se opět zvýšila, tak aby motor vyhovoval extrémně výkonné verzi RS4.

Namísto standardních 195 kW (265 koní) ve verzi S4, disponuje stejný motor ve verzi RS4 úctyhodným výkonem 280 kW (380 koní) při 6.500 ot/min. Motor V6 biturbo dosahuje maxima masivního točivého momentu 440 Nm při pouhých 2.500 ot/min (!)

Motor 2,7 litru byl postaven s použitím několika novinek, jako je použití jednoho odděleného turbodmychadla pro každou řadu válců, hydraulicky nastavitelné vačkové hřídele pro sací ventily, oddělená cívka pro každou zapalovací svíčku a moderní elektronický management motoru - Bosch Motronic ME 7.

Ve spojení s technologií společnosti Cosworth, byly přepracovány hlavy válců a odlity technologií vyvinutou právě společností Cosworth Technology. Sací a výfukové ventily byly upraveny s ohledem na vyšší výkony stejně jako byla zvětšena střední část sacího potrubí. Změnám se nevyhnuly ani turbodmychadla, která byla také zvětšena. To umožnilo zvýšení plnícího tlaku v porovnání s motorem použitým v modelu S4. Díky použití větších mezichladičů stlačeného vzduchu bylo dosaženo snížení ztrát tlaku a zvýšení účinnosti přeplňování.

Účinnost motoru byla dále zvýšena použitím dvojitého výfukového potrubí vyvinutého společností Quattro GmbH, které má upravené zadní a střední tlumiče hluku společně s základním a hlavním katalyzátorem.

Výjimečný výkon je na všechna čtyři kola přenášena pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomuto technickému řešení spojující výbornou stabilitu a vysokou hodnotu točivého momentu sprintuje model RS4 z 0-100 km/h za pouhých 4,9 sekundy (!) a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Automobil dosahující těchto výkonu musí být vybaven odpovídajícími brzdami. Model RS4 je vybaven kompozitovými brzdovými kotouči na předních a zadních kolech. Tato technologie byla převzata ze světa automobilových závodů. Velikost brzdových kotoučů byla zvětšena na 360mm na přední nápravě a 312 mm na zadní nápravě. Přední kotouče jsou brzděny dvojitými plovoucími třmeny, zatímco vzadu pouze jednoduchými plovoucími třmeny. Parametry systému ABS a rozdělovače brzdného tlaku byly modifikovány pro použití brzdových segmentů této velikosti. Dostatek prostoru pro tento brzdový systém poskytují 18palcová hliníková kola s novým designem o rozměru 8.5 J x 18. Přední i zadní kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 255/35 ZR 18. Ramena přední nápravy jsou nyní vyrobeny z hliníku. Tlumiče musely být upraveny s ohledem na novou geometrii přepracované přední nápravy. Dále byl upraven úhel hřebenového řízení, které je nyní strmější a umožňuje sportovnější ovládání vozidla.

Vzhled

Vzhled nového modelu RS4 se diametrálně liší od toho, co známe u modelu A4. Upravené pérování a 18palcová kola nejsou jediným znakem sportovního určení tohoto vozu. Karosérie RS4 doznala mnoha modifikací, které zaručují vzhled sportovce. Již zmiňovaná 18palcová kola jsou ukryty pod blatníky, které jsou rozšířeny o celých 35 mm. Zvětšení zadní části vozu přechází plynule do oblasti zadních dveří. Rozhodnutí nepoužít ochranné pásy v prostřední části dveří se ukázalo z hlediska designu jako správné a opticky zvětšuje boční část, doplněné o aerodynamické boční prahy.

Přední části vozu RS4 dominují tři velké sací otvory. Prostřední otvor zajišťuje přívod studeného vzduchu k chladiči, zatímco boční otvory zajišťují chlazení vzduchu pro turbodmychadla. Horký vzduch z mezichladiče odchází dvěma otvory na stranách nárazníků. Přední maska byla aerodynamicky optimalizována, otvor chladiče byl vyplněn mřížkou se vzorem včelí plástve spolu logem SR4. Přední mlhová světla byla umístěna do vnějších otvorů sání.

Zadní nárazník byl navržen podobně jako přední část, s použitím tří malých, vizuálně identických otvorů. Výfukové potrubí je vyvedeno ve výřezu na levé straně vozidla. Spoiler umístěný na horní hraně zadních dveří zvyšuje přítlačnou sílu při vyšších rychlostech. Všechny tyto komponenty jsou vyrobeny z velice odolného plastu.

Na výběr bude šest možných barevných odstínů karosérie: Avus stříbrná, Misano červená, Imola žlutá, Nogaro modrá, Goodwood zelená a Brilliant černá. Střešní nosiče, rámečky bočních dveří, zpětná zrcátka a rámeček přední masky jsou provedeny v matném hliníkovém provedení, stejně jako některé prvky na bočních prazích a pátých výklopných dveřích.

Interiér

Design interiéru modelu RS4 může být charakterizován jako kombinace sportovního vzhledu a individuality. Individuální volba barevného provedení interiéru z nejkvalitnějších materiálů vizuálně dotváří harmonický celek. V interiéru dominuje černá barva Onyx. Místa pro řidiče i jeho spolujezdce jsou standardně vybavena sportovními sedadly Recaro, které poskytují optimální polohu s podporou bederní části. V nabídce figurují tři druhy potahů sedadel: černá přírodní kůže, stříbrná kůže s hedvábným efektem a kombinace kůže a látky. Výplně dveří, střední konzola a palubní deska mohou být v provedení černém, nebo v provedení karbon. Volant a hlava řadící páky jsou potaženy perforovanou kůží. V nabídce také figuruje možnost zaměnit kůži na volantu a řadící páce za umělý semiš Alcantara v černé, nebo stříbrné barvě tak, aby se hodily k potahu sedadel. Na střed volantu, stejně jako na část hlavy řadící páky byl použit hliník.

Standardní vybavení modelu RS4 je bohatší než u modelu S4. Vedle sportovních sedaček Recaro, koženého potahu sedadel, vyhřívání sedadel může být vůz vybaven audio systémem Bose o výkonu 170 W, to vše bez příplatku. Bezpečnostní výbava obsahuje airbag pro řidiče i spolujezdce, dvojici bočních airbagů vpředu a hlavový airbag systému Audi SIDEGUARD.

Technické údaje
Motor2,7 V6 biturbo
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)2671
Válce/ventily na válec6/5
Max. výkon (kW/ot)280/6100-7000
Max. točivý moment (Nm/ot)440/2500-6000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,9
Zrychlení 0-200 km/h (s)17,0
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)17,0
Mimo město (l/100 km)9,0
Kombinovaná (l/100 km)12,0
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4525
Šířka (mm)1799
Výška (mm)1386
Rozvor (mm)2607
Rozchod vpředu (mm)1549
Rozchod vzadu (mm)1530
Objem zav. prostoru (l)390/1250
Pohotovostní hmotnost (kg)1620
Nosnost (kg)550
Rozměr disků8.5J x 18
Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 






 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama