Audi S6 a S6 Avant: Rychle a prémiově s 4,0 TFSI (309 kW, 550 Nm)
Ingolstadstká automobilka návštěvníky svého stánku na autosalonu ve Franfurtu nad Mohanem hodlá zahrnout přívalem novinek. Vedle dvojice studií Urban Concept a Urban Concept Spyder budou největší lákadlo představovat sportovně laděné modely s označením S, které spojuje nový motor 4,0 TFSI.
Mezi tyto novinky bude patřit také S6, a to jak ve verzi sedan, tak v praktičtější variantě kombi. Pod jejich kapotou bude vidlicový osmiválec 4,0 TFSI s dvěma turbodmychadly, který bude u S6 i S6 Avant naladěn na výkon 309 kW. Stejným výkonem disponuje S7 Sportback, které bude ve Frankfurtu rovněž k vidění. Vrchol točivého momentu činí 550 Nm a je dostupný mezi 1400-5300 min-1.
Audi S6 zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 s, S6 Avant je o desetinu sekundy pomalejší. Kombi tak akceleruje z 0-100 km/h za stejný čas jako liftback S7 Sportback. U všech tří vozidel je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h.
Minulou generaci S6 poháněl 5,2 litrový vidlicový desetiválec FSI, původem z Lamborghini Gallardo. Ve srovnání s atmosférickým desetiválcem nabízí nový osmiválec bi-turbo o čtvrtinu nižší spotřebu paliva. Sedan v kombinovaném cyklu spotřebuje 9,7 l/100 km, kombi pak 9,8 l/100 km. Spotřebu pomáhá snížit rekuperace brzdné energie, systém start-stop a vypínání až čtyř válců.
Přeplňovaný osmiválec spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a stálým pohonem všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem. Na přání bude k dispozici aktivní sportovní diferenciál pro zadní nápravu.
Audi A6 - technická data zážehových motorů | ||||
Model | 2,8 FSI | 2,8 FSI quattro | 3,0 TFSI quattro | S6 4,0 TFSI quattro |
Převodovka | 6M (CVT) | 7DS 4x4 | 7DS 4x4 | 7DS 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2773 | 2773 | 2995 | - |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 150/5250-6500 | 150/5250-6500 | 220/5250-6500 | 309/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 280/3000-5000 | 280/3000-5000 | 440/2900-4500 | 550/1400-5300 |
Max. rychlost [km/h] | 242 (240) | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 (7,7) | 8,1 | 5,5 | 4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,7 (7,4) | 8,0 | 8,2 | 9,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1645 (1685) | 1755 | 1815 | 1895 |
Standardem pro Audi S6 je adaptivní sportovní vzduchový podvozek a systém Audi drive select, kterým řidič přizpůsobuje různé systémy vozidla. Kontakt s asfaltem zajistí 19palcová hliníková kola. Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením a brzdovými třmeny v matné černé barvě s nápisem S6. Na přání budou k dispozici i karbon-keramické brzdové kotouče a 20palcová kola.
Vedle úprav motoru a podvozku se S6 od ostatních modelů A6 liší i svým vzhledem. V masce single-frame se objevily hliníkové díly, v předním nárazníku byl zase užit chrom. Stříbrná vnější zpětná zrcátka mají evokovat hliník, tradiční materiál ingolstadtské automobilky. Nechybí ani nápisy S6 a V8T.
Záď obou verzí zdobí čtyři chromované koncovky výfuku a spoiler, na víku zavazadelníku u sedanu, respektive střešní u Avantu. S6 sedan na délku měří 4.931 mm, což je o 16 mm více než v případně sériové A6. S6 bude možné objednat v osmi barvách, mezi které patří i modrá Estoril nebo stříbrná Prism s krystalovým efektem.
Dekorativní prvky interiéru jsou v základu z leštěného hliníku, za příplatek mohou být karbonové, jasanové nebo dubové. Čalounění standardně kombinuje kůži Nappa s alcantarou, na přání budou k dispozici i kůže Milano a Valcona. Vnitřek dále zdobí nezbytné nápisy S6.
První zákazníci se nové generace Audi S6 a S6 Avant dočkají na jaře 2012.