Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S6 a S6 Avant: Rychle a prémiově s 4,0 TFSI (309 kW, 550 Nm)

David Bureš
Diskuze (67)
Členy ingolstadtské armády novinek s velkým S v označení budou také S6 a S6 Avant.

Ingolstadstká automobilka návštěvníky svého stánku na autosalonu ve Franfurtu nad Mohanem hodlá zahrnout přívalem novinek. Vedle dvojice studií Urban Concept a Urban Concept Spyder budou největší lákadlo představovat sportovně laděné modely s označením S, které spojuje nový motor 4,0 TFSI.

Mezi tyto novinky bude patřit také S6, a to jak ve verzi sedan, tak v praktičtější variantě kombi. Pod jejich kapotou bude vidlicový osmiválec 4,0 TFSI s dvěma turbodmychadly, který bude u S6 i S6 Avant naladěn na výkon 309 kW. Stejným výkonem disponuje S7 Sportback, které bude ve Frankfurtu rovněž k vidění. Vrchol točivého momentu činí 550 Nm a je dostupný mezi 1400-5300 min-1.

Audi S6 zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 s, S6 Avant je o desetinu sekundy pomalejší. Kombi tak akceleruje z 0-100 km/h za stejný čas jako liftback S7 Sportback. U všech tří vozidel je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h.

Minulou generaci S6 poháněl 5,2 litrový vidlicový desetiválec FSI, původem z Lamborghini Gallardo. Ve srovnání s atmosférickým desetiválcem nabízí nový osmiválec bi-turbo o čtvrtinu nižší spotřebu paliva. Sedan v kombinovaném cyklu spotřebuje 9,7 l/100 km, kombi pak 9,8 l/100 km. Spotřebu pomáhá snížit rekuperace brzdné energie, systém start-stop a vypínání až čtyř válců.

Přeplňovaný osmiválec spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a stálým pohonem všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem. Na přání bude k dispozici aktivní sportovní diferenciál pro zadní nápravu.

Audi A6 - technická data zážehových motorů
Model2,8 FSI2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattroS6 4,0 TFSI quattro
Převodovka6M (CVT)7DS 4x47DS 4x47DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]277327732995-
Válce/ventily6/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6500150/5250-6500220/5250-6500309/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500550/1400-5300
Max. rychlost [km/h]242 (240)240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (7,7)8,15,54,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,7 (7,4)8,08,29,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1645 (1685)175518151895

Standardem pro Audi S6 je adaptivní sportovní vzduchový podvozek a systém Audi drive select, kterým řidič přizpůsobuje různé systémy vozidla. Kontakt s asfaltem zajistí 19palcová hliníková kola. Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením a brzdovými třmeny v matné černé barvě s nápisem S6. Na přání budou k dispozici i karbon-keramické brzdové kotouče a 20palcová kola.

Vedle úprav motoru a podvozku se S6 od ostatních modelů A6 liší i svým vzhledem. V masce single-frame se objevily hliníkové díly, v předním nárazníku byl zase užit chrom. Stříbrná vnější zpětná zrcátka mají evokovat hliník, tradiční materiál ingolstadtské automobilky. Nechybí ani nápisy S6 a V8T.

Záď obou verzí zdobí čtyři chromované koncovky výfuku a spoiler, na víku zavazadelníku u sedanu, respektive střešní u Avantu. S6 sedan na délku měří 4.931 mm, což je o 16 mm více než v případně sériové A6. S6 bude možné objednat v osmi barvách, mezi které patří i modrá Estoril nebo stříbrná Prism s krystalovým efektem.

Dekorativní prvky interiéru jsou v základu z leštěného hliníku, za příplatek mohou být karbonové, jasanové nebo dubové. Čalounění standardně kombinuje kůži Nappa s alcantarou, na přání budou k dispozici i kůže Milano a Valcona. Vnitřek dále zdobí nezbytné nápisy S6.

První zákazníci se nové generace Audi S6 a S6 Avant dočkají na jaře 2012.

David Bureš
Diskuze (67)
Avatar - Hammunasakra
6. 9. 2011 15:47
Re: To JE toho
PROMIŇTE - vypadl mi závěr věty ".. 295 koní v hatchbacku nižší střední třídy" ;-)
PS: Díky za přání (toho opalování :-)
PPS: Možná také "neviete s kym docinenia" (snad jsem to napsala dobře ;-) )
(kamaráda s RS6 v úpravě MTM tedy nemám, to asi NEbude špatné... :-)
.. já raději zůstanu u "své" značky "pro vysoké výkony" (s 450ti PS a GT3 mne zas tak moc NEohromíte - já bych OPĚT dala přednost 460ti PS v kultivovaném cabio, s nejlepšími sedačkami jaké jsem zatím kde potkala ;-)
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2011 12:23
Re: To JE toho
pozri sa co som jej napisal ;-) ked sa ma snazila dourazat.../asi 10 riadkov hore/
:-! >:-[]
Avatar - AUDIRS6
6. 9. 2011 12:19
Re: To JE toho
Ty asi fakt nevies s kym mas docinenia :-!
O 5 koni viac ma klasicka A6 4,2 Quattro, aj stara A8 na ktorych mam odjazdene stovky tisicov km ;-) Starucicka S6 mala seriovych 290, kamaratova RS6 v uprave od MTM /2003/ 564 ps/760 Nm, staci ?!
alebo este mam spomenut aj zavodne monoposty/GT3/ 1150kg / 450 PS?!
Tak sa radsej opaluj na tej dovolenke, nech si mozes dat krajsiu fotku >:D
Avatar - white label
6. 9. 2011 08:29
Re: To JE toho
To bych ovšem nejdřív musel být podobně komplexně a zarputile zaujatý vůči některé konkrétní značce... ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 9. 2011 01:18
Re: To JE toho
Až se tu "sejde" takové vlákno JEN o vás - RÁDA "se přiučím" (a poučím ;-)