Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Sport quattro laserlight: Laserový koncept

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
Společnost Audi vylepšila svůj frankfurtský koncept laserovými dálkovými světly.

Vzpomínáte na frankfurtský autosalon a premiéru vozu Sport quattro concept? Audi se jej nyní rozhodlo vylepšit o laserovou techniku, spojenou se světlomety Matrix LED. Ty známe z nedávno představeného modernizovaného modelu A8.

Při čelním pohledu jsou pod krytem vidět dvě segmenty: ten vnější patří již zmíněnému systému Matrix LED a zabezpečuje funkci potkávacích světel, zatímco vnitřní segment se skládá z laserových diod. Ty jsou výrazně menší než klasické diody pro potkávací světla, mají průměr jen několik mikronů. Audi tvrdí, že dálková laserová světla mají třikrát vyšší světelnost než dálková LED světla, přičemž přesvědčit se o tom budeme moci už velmi brzy: tato technika bude použita na závodním speciálu e-tron quattro už v tomto roce. Laserová světla dříve představilo i BMW ve svém nově vyvíjeném hybridním sportovním modelu i8.

O pohon konceptu se i nadále stará osmiválec 4.0 TFSI (411 kW/560 k, 700 N.m). K němu se přidá ještě elektromotor (110 kW a 400 N.m), systémový výkon tedy dosahuje kulatých 700 koní. Rozměry jsou 4602 x 1964 x 1386 mm, takže je výrazně větší než původní quattro. Platí to zejména pro rozvor – místo někdejších 2204 mm měří 2784 mm. 21palcová kola s centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 285/30.

Zvenku ani uvnitř se nešetřilo karbonem. Z tohoto lehkého materiálu jsou vyrobeny například obě kapoty, střecha nebo palubní deska. Dveře a blatníky jsou zase z hliníku, skelet karoserie z vysokopevnostní oceli. Výsledkem je hmotnost 1850 kg – nezapomínejme, že Sport quattro concept je hybrid, vozí s sebou 14,1kWh lithium-iontovou baterii.

Tento „showcar“, jak u Audi koncept označují, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a nejrychleji jede 305 km/h – automobilka tvrdí, že jízdní výkony se vyrovnají závodním verzím Sport quattra. Příznivce „zelených“ parametrů potěší dojezd na elektřinu až 50 km, přepočtená spotřeba 2,5 l/100 km a emise CO2 59 g/km.

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
3. 1. 2014 00:57
Re: Škoda, že
Mně se třeba laufy na konceptu nelíbí, přijdou mi příliš subtilní. Nepřijde mi, že by A7 vypadala hůř. Tedy až na přívod vzduchu k brzdám - provedení zaslepení v sérii se mi moc nezdá. Spíš mi to přijde jako evoluce.

Tvůj názor mě zarazil kvůli tomu, že Audi běžně na konceptech testuje prvky, které plánují použít na budoucích modelech. Hrají to celkem bezpečně, neriskují. Ještě jsem u Audi snad nezažil, že bych byl nažhavený z konceptu a finální produkt mě zklamal (možná si teď jen nevzpomínám). Pravda, zase tolik si koncepty neprohlížím a je celkem těžké mě pro něco opravdu nadchnout (a to je možná tady klíč úspěchu). Původní koncept mě právě nadchl. Tohle provedení pro mne bylo ale zklamání. Takže právě doufám, že takhle to nevyrobí, pokud vůbec do výroby půjde.
Avatar - fOE
3. 1. 2014 00:29
Re: Quattro mě nebere , chci něco o Audi Nanuk
:yes: >:-[]
Avatar - Hotwire
2. 1. 2014 23:26
Nadhera
Vobec by mi nevadilo keby sa buduci designovy smer Audi uberal tym smerom, za mna :yes:
Avatar - flyboyeda
2. 1. 2014 20:43
Re: Quattro mě nebere , chci něco o Audi Nanuk
Moje chyba, ale tohle je přesná ukázka jednoho mého oblíbeného přísloví

a to zní :

Ten kdo říká co chce,
uslyší co nechce

sedí to na 100% , děkuji ti za vzorovou ukázku
2. 1. 2014 20:39
Re: Quattro mě nebere , chci něco o Audi Nanuk

Co třeba tohle:
Ty ho mít nebudeš.

>:D