Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8: Hybridní sporťák bude stát 3,2 milionu Kč

David Bureš
Diskuze (98)
Druhý člen rodiny divize BMW i je poháněn hybridním ústrojím kombinujícím přeplňovaný benzinový tříválec s elektromotorem.

Po BMW i3 vstoupí na trh v příštím roce druhý člen rodiny divize BMW i – hybridní sporťák i8. Zahájení prodeje automobilu oficiálně představeného na frankfurtském autosalonu je v Česku očekáváno na jaře 2014.

BMW již zveřejnilo cenu tohoto automobilu, na britském trhu bude i8 stát 99.845 liber, což při aktuální kurzu je v přepočtu asi 3,2 milionu korun. Cena pro český trh zatím stanovena nebyla.

Model i8 tak stejně jako již prodávaný hatchback i3 (nabízený za 900.000 Kč) bude mít kvůli své vyspělé technice vyšší cenovku, například konkurent s konvenčním pohonem v podobě Porsche 911 Carrera 4 u nás stojí 2.747.000 korun.

Co se týče výbavy, má být i8 standardně vybaveno koženým čalouněním, full-diodovými světlomety nebo navigací. Unikátní laserová světla budou za příplatek.

Sporťák i8 kombinuje přeplňovaný tříválec 1.5 TwinPower Turbo (170 kW a 320 N.m) s elektromotorem (96 kW a 250 N.m). Zatímco benzinový agregát prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky pohání zadní kola, elektrický motor je kombinován s dvoustupňovým automatem a má na starosti přední kola.

Souhrnný výkon soustavy je 266 kW, točivý moment má 570 N.m. Tyto parametry znamenají, že i8 zrychlí z 0-100 km/h za 4,4 sekundy. Díky hybridnímu ústrojí auto spotřebuje v kombinovaném cyklu dle evropské normy pouze 2,5 litru paliva na 100 kilometrů, realita ale samozřejmě může být jiná. Pouze na elektřinu auto ujede 35 kilometrů.

Kabina má konfiguraci 2+2. Se snížením váhy auta pomáhá karoserie kombinující hliník a plasty vyztužené karbonovými vlákny. Pohotovostní hmotnost i8 činí 1.490 kilogramů.

Divize BMW i zaměřená na úsporné automobily v současnosti chystá ještě třetí model. Ten se bude jmenovat i5 a na trh přijde v roce 2015. Zatím není jasné, jak i5 bude vypadat, ve hře jsou údajně dvě varianty – střední MPV a sedan s karoserií tvarovanou do populárního „kupé“ stylu.

Sériové verze konceptů i3 Coupe a i8 Spyder v současnosti potvrzené nejsou. Minimálně u druhého jmenovaného projektu však lze realizaci s velkou pravděpodobností očekávat.

David Bureš
Diskuze (98)
16. 11. 2013 20:10
Re: íííííwôsma hehehe
M550d má udávané 4,7. [odkaz] M5 4,3, M6 4,2. A neříkalo se snad, že M4 bude mít 430 koní? Odkud jsi ta čísla bral?
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2013 19:17
Re: íííííwôsma hehehe
550d za 5,2s? Alpina D3 za 4,6 a D5 za 5,1s. Dokonce i SUV Alpina XD3 za 4,9s :yes: :-)
16. 11. 2013 18:04
Pročítám tuto diskuzi
a moc nechápu. Ono dnes už v podstatě nemá skoro smysl vyvíjet nové supersporty (nemluvím o rozvoji existujících). BMW se snaží sportovnost prosadit i v nové době a proto se podobnými koncepty připravuje na budoucí nadvládu emisních limitů a dříve než konkurence testuje, jak daleko se v minimalizaci spalovací jednotky dá zajít.

Je mi to také líto, ale počet válců nebo objem budou už v budoucnu zcela irelevantní jednotky a objem - v rozporu s populárním tvrzením - bude něčím nahrazen. Za to ale nemůže BMW. Buďme tedy rádi, že jde BMW do podobných - dle mého názoru skoro určitě ztrátových - projektů a pokouší se hledat sportovní řešení pro budoucnost. Kdo to ovládne nejlépe, toho čekají velké prodeje.
Avatar - bigsoul
16. 11. 2013 16:57
Re: íííííwôsma hehehe
M550d ma 5,2s
M5 - 4,4s
M6 - 4,3s

Nepíšem, že je to superšport, ale z váhov M4-ky vyýkonom je to auto fakt skvele a možnosťou manuálnej prevodovky je tiež plus a zažitky z neho budu porovnatelné.
16. 11. 2013 14:04
Re: íííííwôsma hehehe
Těch 5 sekund a supersport myslíš vážně? Myslel jsem, že jsme v době, kde nejsi, pokud nepokoříš 3 vteřiny. V dnešní době to zvládne pod 4 vteřiny i dvoutunový sedan. Jen tak mimochodem, jaká je hodnota pro M550d?