Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ2 může být realitou. Značka zjišťuje, kolik jsou zákazníci ochotni zaplatit

Jan Mička
Diskuze (1)
Standardní Audi Q2 může mít pod kapotou maximálně 140 kW, ostřejší verze SQ2 ale posune model jako takový na mnohem vyšší metu.

Nové Audi Q2 si sice odbylo světovou premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě, kompletní technická data však byla k dispozici až o druhém květnovém týdnu. Základem je litrový tříválec nebo vznětová jedna-šestka ( v obou případech 85 kW), nechybí čtrnáctistovka TFSI s vypínáním válců (110 kW) ani dvoulitrové čtyřválce TDI (110 a 140 kW) a TFSI (140 kW), opravdu ostrá verze ale v nabídce chybí. Zatím…

Nic není oficiální, podle dostupných informací však automobilka silně uvažuje také o verzi SQ2, která by využila techniku současné S3. Pod kapotou by se tím pádem objevil přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu okolo 300 koní (S3 má 228 kW a 400 N.m), který se díky shodné platformě MQB přímo nabízí. Tentýž agregát používá také Volkswagen Golf R nebo Seat Leon Cupra, v duchu S3 by však měl být kombinován výhradně s pohonem všech kol. Dynamické parametry můžeme pouze odhadovat, zrychlení z 0-100 km by však mohlo zabrat méně než pět sekund. O maximální rychlosti 250 km/h pak asi není třeba vůbec pochybovat…

Podle Stefana Knirsche, šéfa vývoje Audi, značka o verzi SQ2 zatím pouze přemýšlí. Nejprve je potřeba si u zákazníků ověřit, zda budou mít o dražší varianty standardní Q2 dostatečný zájem. Cena plně vybaveného Audi Q2 by se měla pohybovat okolo 45.000 eur (asi 1,2 milionu korun), přičemž SQ2 se standardní výbavou by nestálo o moc méně (hovoří se o částce 1,15 milionu korun).

To ale není zdaleka všechno – uvnitř automobilky se totiž hovoří dokonce o nekompromisní RS Q2 s pětiválcem o objemu 2,5 litru a výkonu 400 koní (stejný výkon má také Audi TT RS). Takové stádo nám zástupci automobilky potvrdili pro modernizovaný hatchback RS 3, který dorazí na koncem letošního roku.

Jan Mička
Diskuze (1)
Avatar - AUDIRS6
6. 6. 2016 15:31
hmm...
Ako vsetko ok, ale skok zo 190 na 300/310 PS je dost velky...
Aby sa neuspokojili s niecim mensim - mozno to uskrtia len na cca 270-280 PS a k tomu uz coskoro "standardne" naftovu verziu SQ2 TDI s BiTDi 2-litrom, nasponovanu na nejakych 250 PS. No a tu bude zaujimave sledovat, ci je uz toto MQB-cko pripravene na 48V siet a mohol by byt ten 2.0 TDI s EAV a 1 turbom. To by znamenalo aj lepsi priebeh vykonu a toc. momentu aj nizsiu spotrebu - o ktoru ide predovsetkym, ze... :-|
RSQ2 s magickym R5 2.5 TFSI - to by mohlo byt fajn, len tiez si nemyslim, ze by jej pustili plnych 400 PS ale priskrtili by to na nejakych +/- 350, lebo stale je tu RSQ3 a kedze je Q2 aj pomerne lahka, tak hmotnostne by mohla vychadzat podobne ako RS3 - no a od nej treba tiez dodrzat nejaky odstup.