Audi SQ7 TDI jako první s elektrickým turbodmychadlem
O ingolstadtském vývoji elektrického turbodmychadla se hovoří již delší dobu. Sama automobilka jej prezentovala v konceptu RS 5 TDI. Pod jeho kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný vznětový šestiválec 3.0 TDI.
Tento vidlicový šestiválec vedle klasického turbodmychadla roztáčeného proudem výfukových plynů disponuje menším kompresorem poháněným elektromotorem, který se roztočí rychleji než turbo na výfukových svodech. Výhodou tohoto řešení je ještě rychlejší nástup točivého momentu v nízkých otáčkách.
Výsledkem je v případě konceptu RS 5 TDI výkon 283 kW a točivý moment 750 N.m, který je dostupný už při 1.250 min-1. Takto silná verze má pouze ukazovat možnosti tohoto řešení a pro sériovou výrobu se s ní údajně nepočítá.
Před několika týdny se objevily první spekulace o tom, které Audi se této pohonné jednotky dočká nejdříve a nejžhavějším kandidátem byla druhá generace modelové řady Q7.
Nyní tyto dohady v rozhovoru pro britský Autocar potvrdil Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Audi, který uvedl, že nová Q7 bude na trh uvedena v příštím roce a dodal, že model SQ7 se vznětovým motorem přeplňovaným elektrickým turbodmychadlem má následovat v kalendářním roce 2016.
Vedle SQ7 vybaveného výše zmiňovaným motorem mají pod kapotu nového Audi Q7 zamířit i další šestiválcové turbodiesely a chybět nemají ani benzinové přeplňované motory V6.
Nové Audi Q7 bude sdílet platformu MLB s příští generací Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne a také chystaným SUV značky Bentley. Právě spolu s britským aristokratem bude postaveno na její delší variantě, vždyť dovnitř velkého crossoveru se musí vejít až sedm cestujících.
Přední část nového Q7 má odpovídat té z malého Q3, očekávejme štědré využití diod, a to i vzadu. Délka 5,09 m, takřka dvoumetrová šířka, ani výška skoro 1,74 m se určitě výrazně nezmění, ale druhá generace díky většímu využití hliníku zhubne 360-410 kg.