25.9. 2014 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Audi TT Roadster je tady, naživo se představí v Paříži

 

Třetí generace Audi TT má dostat více karosářských variant než doposud, Roadster je však ještě tradiční verze. Ze začátku přichází se třemi motory.

Podle Audi je TT Roadster krásně puristický a stanovuje nová měřítka v oblastech designu, pohonu a podvozku. Tohle tvrzení má podpořit zejména vysoká tuhost roadsteru, nízká hmotnost začínající na 1.320 Kg a paleta moderních motorů. V právě řadě je však TT Roadster kratší než předchůdce, měří 4177 mm. Rozvor byl ale prodloužen o 37 mm na 2505 mm. Auto je zároveň užší a nižší než druhá generace. S nataženou střechou se tohle Audi chlubí velmi slušnou hodnotou aerodynamického odporu se součinitelem cx: 0,30.

V interiéru auta nechybí zcela nová lehčí sedadla, stejně jako již známý systém Audi virtual cockpit s 12,3 palcovým displejem, na kterém se zobrazují veškeré důležité informace. K dispozici je rovněž nový multifunkční volant ve dvou provedeních či přepracovaný terminál MMI kombinovatelný s navigačním systémem.

K pohonu modelu TT Roadster mají sloužit tři motory, z nichž jeden je naftový. Diesel pod kapotou měla již předchozí generace TTčka, a to ve spolupráci s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Nový dvoulitrový nafťák o výkonu 135 kW můžete mít v roadsteru také pouze s manuálem, poháněna však budou tentokrát jen přední kola. Zato se můžete chlubit průměrnou spotřebou pouze 4,3 litru na sto kilometrů.

Audi TT: První jízdní dojmy

Dalším agregátem v pořadí je benzinový dvoulitr TFSI, který je naladěn na 169 kW. Ten můžete mít s pohonem předních či všech kol, a to jak s manuálem, tak s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Vrcholem nabídky pak je varianta TTS, která má rovněž dvoulitr, ale vyladěný na 228 kW (310 koní). Tato verze sériově spolupracuje pouze s pohonem 4x4 Haldex páté generace, z převodovek je ale stále na výběr. Nejsilnější varianta zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině jen za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 250 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

Novým ministrem průmyslu bude Havlíček. Musí zrychlit čerpání dotací Novým ministrem průmyslu bude Havlíček. Musí zrychlit čerpání dotací

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Češky jedou! Karolína Plíšková i Šafářová smetly soupeřky a jsou ve 3. kole

Češky jedou! Karolína Plíšková i Šafářová smetly…

TURNAJ V MIAMI | Tenistka Karolína Plíšková porazila v druhém kole turnaje v Miami americkou kvalifikantku…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…