Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT RS: Nejostřejší TT má pětiválec s 400 koňmi

Audi TT
Audi TT
Audi TT
Audi TT
76 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (112)
Čtyři kruhy přivezly nejostřejší verzi TT překvapivě na autosalon do Pekingu. Přeplňovaného pětiválce se nevzdává.

Třetí generace Audi TT se stále sériově vyrábí pouze coby kupé a roadster, sportback a crossover zůstaly ve stadiu prototypů. Základní verze a ostřejší S nyní konečně doplňuje verze RS, a to hned v obou karosářských variantách. Na co se můžeme těšit? Pod přední kapotou zůstal řadový pětiválec 2,48 l, ale pozor, s předchůdcem toho mnoho společného nemá.

Předně, dostal hliníkový blok, takže je o 10 kg lehčí. A samozřejmě také výkonnější, dostal se na hranici čtyř stovek koní, tedy 294 kW, předchozí generace měla 250 kW. K dispozici je rovněž 480 N.m točivého momentu, a to v širokém rozsahu otáček: 1700-5850 min-1. O přenos na všechna kola se starají vícelamelová spojka a sedmistupňová dvouspojková převodovka, manuální šestikvalt z minulé RS postrádá. S ničím jiným než s permanentním quattrem se pochopitelně nepočítalo a absence přímo řazené skříně... no, taková je prostě doba. DSG je rychlá a kdyby to nestačilo, pod volantem má ještě páčky.

Podvozek klesl oproti běžným tétéčkům o centimetr, pokud někomu nestačí, lze si připlatit za ještě sportovnější s adaptivními tlumiči. Standardně se na auta montují devatenáctipalcová kola s předními ocelovými kotouči o průměru 370 mm, dvacítky s karbon-keramickými brzdami najdeme v katalogu příplatků. Kupé zrychlí z klidu na stovku za 3,7 s, otevřený model je o dvě desetinky pomalejší. Tradiční omezovač na 250 km/h lze posunout o další třicítku...

Lehčí je i celé auto, kupé váží 1440 kg, roadster kvůli dodatečným výztuhám 1530 kg. Jeho elektricky ovládaná plátěná střecha zmizí za sedadly během deseti sekund, nebo pochopitelně naopak. Lze s ní hýbat i za jízdy do městské padesátky. TT RS dostalo ostřeji tvarovaný přední nárazník s většími chladicími otvory, hlavní diodová světla, decentní boční nástavce, karbonová zrcátka, zadní nárazník s difuzorem, dvojici oválných koncovek výfuku a pevné zadní křídlo. Vypadá decentně agresivně. Eura navíc lze utratit za samočinné vysouvací a koncové reflektory mohou být OLED.

Eresa mají i specifické odstíny laku karoserie, konkrétně šedý Nardo a rudý Catalunya. Nechybí jim ani sportovní sedačky s výraznějším bočním vedením, Audi i zde uplatňuje svůj virtuální kokpit, tedy digitální nastavitelné palubní přístroje.

Ostré audiny se objeví u prodejců značky až letos na podzim, na kupé nalepil Ingolstadt cenovku 66.400 eur (1,795 milionu korun), roadster stojí 69.200 eur, tedy 1,871 mil. Kč.

Vstoupit do diskuze (112)