reklama


Audi TT RS: Nejostřejší TT má pětiválec s 400 koňmi

 

Čtyři kruhy přivezly nejostřejší verzi TT překvapivě na autosalon do Pekingu. Přeplňovaného pětiválce se nevzdává.

Třetí generace Audi TT se stále sériově vyrábí pouze coby kupé a roadster, sportback a crossover zůstaly ve stadiu prototypů. Základní verze a ostřejší S nyní konečně doplňuje verze RS, a to hned v obou karosářských variantách. Na co se můžeme těšit? Pod přední kapotou zůstal řadový pětiválec 2,48 l, ale pozor, s předchůdcem toho mnoho společného nemá.

Předně, dostal hliníkový blok, takže je o 10 kg lehčí. A samozřejmě také výkonnější, dostal se na hranici čtyř stovek koní, tedy 294 kW, předchozí generace měla 250 kW. K dispozici je rovněž 480 N.m točivého momentu, a to v širokém rozsahu otáček: 1700-5850 min-1. O přenos na všechna kola se starají vícelamelová spojka a sedmistupňová dvouspojková převodovka, manuální šestikvalt z minulé RS postrádá. S ničím jiným než s permanentním quattrem se pochopitelně nepočítalo a absence přímo řazené skříně... no, taková je prostě doba. DSG je rychlá a kdyby to nestačilo, pod volantem má ještě páčky.

Podvozek klesl oproti běžným tétéčkům o centimetr, pokud někomu nestačí, lze si připlatit za ještě sportovnější s adaptivními tlumiči. Standardně se na auta montují devatenáctipalcová kola s předními ocelovými kotouči o průměru 370 mm, dvacítky s karbon-keramickými brzdami najdeme v katalogu příplatků. Kupé zrychlí z klidu na stovku za 3,7 s, otevřený model je o dvě desetinky pomalejší. Tradiční omezovač na 250 km/h lze posunout o další třicítku...

Lehčí je i celé auto, kupé váží 1440 kg, roadster kvůli dodatečným výztuhám 1530 kg. Jeho elektricky ovládaná plátěná střecha zmizí za sedadly během deseti sekund, nebo pochopitelně naopak. Lze s ní hýbat i za jízdy do městské padesátky. TT RS dostalo ostřeji tvarovaný přední nárazník s většími chladicími otvory, hlavní diodová světla, decentní boční nástavce, karbonová zrcátka, zadní nárazník s difuzorem, dvojici oválných koncovek výfuku a pevné zadní křídlo. Vypadá decentně agresivně. Eura navíc lze utratit za samočinné vysouvací a koncové reflektory mohou být OLED.

Eresa mají i specifické odstíny laku karoserie, konkrétně šedý Nardo a rudý Catalunya. Nechybí jim ani sportovní sedačky s výraznějším bočním vedením, Audi i zde uplatňuje svůj virtuální kokpit, tedy digitální nastavitelné palubní přístroje.

Ostré audiny se objeví u prodejců značky až letos na podzim, na kupé nalepil Ingolstadt cenovku 66.400 eur (1,795 milionu korun), roadster stojí 69.200 eur, tedy 1,871 mil. Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu

Stát chystá nový fond pro lesnické a dřevozpracující…

 
Zdroj: Audi
 

Přidat názorDiskuse: Audi TT RS: Nejostřejší TT má pětiválec s…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Včera

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama