Audi TT a TTS: Nová generace zhubla 50 kg, stovku zvládne za 4,7 sekundy

 

Třetí generace sportovního Audi TT se inspiruje u výkonného modelu R8 a přidává podstatně agresivnější tvary.

Ostré tvary nového TT podtrhují xenonové světlomety s výraznou grafikou, na přání se budou dodávat světla Matrix LED s 12 diodami. Celková délka 4,18 metru je o 20 mm kratší, rozvor se ovšem natáhl o 37 mm (na 2505 mm), což přidává kompaktnímu kupé dynamičtější postoj. Výška 1353 mm zůstává nezměněna.

Standardem je zadní křídlo, které se vysouváni 120 km/h, model TTS se odlišuje čtveřicí oválných koncovek výfuku.

Karoserie znamená další technologický posun. 17 % její hmotnosti tvoří výlisky z vysokopevnostní oceli, prahy a rám střechy tvoří hliníkové profily. Z hliníku je také střecha, dveře, obě kapoty a boční povrchové díly. Mezigeneračně proto Audi TT zhublo 50 kg, přičemž už předchozí model, využívající také hliníkové karosářské díly, byl o 90 kg lehčí než původní TT.

Moderní interiér zachovává koncepci sedadel 2+2, přidává plně digitální přístrojový štít a další moderní prvky. Zavazadlový prostor je zvětšil o 13 litrů na celkových 305 l.

Základním motorem bude 2.0 TDI o výkonu 135 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Agregát s točivým momentem 380 Nm splňuje emisní normu Euro 6 a v průměru spálí 4,2 l/100 km, díky tomu si vysloužil označení ultra. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 s a nejrychleji jede 235 km/h.

Benzinové Audi TT 2.0 TFSI má 169 kW a 370 N.m, nejrychleji jede 250 km/h, kdy zasahuje elektronický omezovač. Na stovku zrychli s manuální převodovkou a přední poháněnou nápravou za 6,0 s; kombinace dvouspojkové skříně S tronic a pohonu všech kol znamená sprint na 100 km/h za 5,3 sekundy.

Vrcholem řady je TTS s dvoulitrem o výkonu 228 kW. Točivý moment je ještě o 10 Nm vyšší, standardem je pohon všech kol a na výběr je mezi manuální převodovkou a dvouspojkovou S tronic s funkcí launch control. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 4,7 sekundy, řidič se navíc může těšit z laděného výfuku, který se díky speciálním klapkám může přepínat mezi normálním a sportovním zvukem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump? Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump?

Donald Trump poprvé skutečně narazil. Plánovaná reforma…

Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci

Plíce v těle savců mají na starost patrně více než jen…

CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku

Státní agentura CzechInvest nyní jedná s řadou firem z…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi TT a TTS: Nová generace zhubla 50 kg,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Dnes 15:51

Malý kombík je už tradičním zástupcem nabídky mladoboleslavské automobilky. V blízké budoucnosti však patrně skončí.




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák, Jankto i Schick

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák,…

Fotbalovým reprezentantům do 21 let sice poslední přípravný sraz před červnovým mistrovstvím Evropy vyšel a…

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci hraje minimálně

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci…

Bylo mu čerstvě sedmnáct, když hrál ligu. Mimochodem jako z praku. Daniel Trubač platil za hráče s netušenými…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…