Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi údajně vyjednává o koupi Ducati

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (31)
Audi chce pod svá křídla další slavnou italskou značku. Tentokrát se jedná o Ducati Motor Holding.

Podle informaci serveru Automotive News Europe (ANE) bylo zahájeno vyjednávání mezi zástupci automobilky Audi a společností Investindustrial, vlastnící italského výrobce motocyklů značky Ducati.

Audi podle neoficiálních informací údajně zvažuje celkovou cenu 850 milionů eur, z níž má ale téměř 800 milionů eur představovat dluhy. Jiný zdroj celkovou cenu potvrzuje a uvádí, že částka za samotnou firmu by měla být okolo 65 milionů eur, zatímco zbytek představují závazky vůči věřitelům.

Německá automobilka má mít předkupní právo na Ducati Motor Holding až do poloviny letošního dubna. V případě, že se pro koupi rozhodne stane se italský výrobce v pořadí devátou značkou, která bude zařazena do koncernu Volkswagen a díky strojům jako je například Ducati Diavel nebo 1199 Panigale bude vhodně doplňovat Lamborghini.

V případě, že se Audi rozhodne pro koupi Ducati splní se přání Ferdinanda Piecha. Ten se o tuto slavnou italskou značku pokoušel již v dubnu roku 2008.

V případě, že italská značka skončí pod křídly Audi, je možné, že tento německý výrobce připomene kdysi slavné výrobce motocyklů značek DKW a NSU.

Kromě německého koncernu má o Ducati údajně i nadále zájem největší indický výrobce motocyklů Hero MotoCorp Ltd., zatímco AMG, s nímž Ducati mediálně spolupracuje od roku 2010 se o možnost koupě nezajímá.

Další firmou, která údajně chtěla koupit Ducati je BMW, které ovšem již minulý měsíc prohlásilo, že o tomto kroku neuvažuje, což je vzhledem k vlastní produkci motocyklů v čele se špičkovým superbikem S 1000 RR celkem logické.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (31)
15. 3. 2012 21:58
Re: To budou motorky ;-)
OK, tak teď už je mi to všechno jasné... Lambo je jiný svět... >:D
15. 3. 2012 21:31
Re: To budou motorky ;-)
Já mluvil o viditelných dílech, tedy o zmíněných páčkách, navigacích atd. Klidně si v tom Ferrari užij exkluzivní klimatizaci z Pandy, Iveca, nebo odkud ji vzali, a navigaci z levných Chryslerů/ Dodge s nalepeným nápisem Ferrari a rámečkem přestříkaným na stříbrno. Kolik budou sdílet motorových a strukturálních dílů, to je otázka. Rozhodně R8 toho tolik nesdílela, největší kus bylo pohonné ústrojí. Většina toho sdílení podle mne půjde na vrub faktu, že nová platforma umožňuje kombinace různých materiálů a technologií, což v minulosti často vyžadovalo použití samostatných konstrukcí, protože na levnějším modelu nemohla být použita tak drahá technologie a původní platforma nepočítala se specifiky technologie jiné. Exkluzivita je otázka prodejů a Ferrari prostě není nijak zvlášť exkluzivní záležitost. U nástupce Gallarda mne osobně nejvíc mrzí opuštění manuální převodovky, která prostě byla skvělá. Bylo pro mne víc stylovou záležitostí a ta kovová tyč k němu skvěle šla. Ale Lambo chce jít víc cestou Ferrari, takže je to pochopitelné.

Může mi po pravdě být jedno, kam řadíš Porsche. Porsche se do toho nejvyššího patra stejně dívá jen občas. A Ferrari tam také nevegetí neustále. K dieselu jsem se párkrát vyjádřil a není na mne Porsche kritizovat, když jim to očividně funguje. Co se běžné produkce týče, tak vrchol Porsche se překrývá se základem Ferrari. A třeba ve srovnání se 430 byla 911 Turbo snad ve všech ohledech lepší. Pokud utečeš od 911 kvůli Panameře nebo Cayenne, je to jen tvá ztráta.

Je krásné, jakou důvěru máš ve Ferrari a Fiat. Fakt je, že chytré sdílení je důležité pro přežití takovýhle automobilek. Že se tím Ferrari nechlubí a Fiat nemá takové zázemí, neznamená, že se to neděje.
15. 3. 2012 12:32
Re: Addio Ducati
Přecházím co píše euro89, ale v jednom má pravdu - byly a jsou :-)
15. 3. 2012 12:30
Re: To budou motorky ;-)
Zřejmě uvidíme: [odkaz]

Kdybych jen věděl... >:D Jak jsem psal výše, každý ať si kupuje co chce, ale já čekám za stejnou cenu jako Ferrari i stejnou exkluzivitu... A to ve všem. Sdílení masové produkce a exkluzivita jaksi nejde dohromady... Viz. dnešní "exkluzivita" Porsche... Někomu z 3.0TDI možná uchcává, ale Porsche už prostě nelze řadit do nejvyššího patra automobilové produkce...
15. 3. 2012 12:26
Re: To budou motorky ;-)
Takže co nás čeká? Převlečená R8 s jiným motorem? :-)
[odkaz]

Ok, zřejmě čekáte od exkluzivní automobilky něco takového, v pořádku. Každý má rád něco jiného... Za tohle bych ovšem potom očekával cenu někde na úrovní Nissanu GT-R...