Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi útočí novým S3 na BMW 130i

Ondřej Láník
Diskuze (185)
Jak může být čtyřválec zdatným soupeřem šestiválci s zdvihovým objemem větším o 50 %? Použijte přímý vstřik a nekompromisní přeplňování s plnícím tlakem 1,2 bar.

Jak může být čtyřválec zdatným soupeřem šestiválci s zdvihovým objemem větším o 50 %? Použijte přímý vstřik a nekompromisní přeplňování s plnícím tlakem 1,2 bar.

Na konci léta se na německé scéně utkají dva velmi silné vozy nižší střední třídy o titul nejrychlejšího německého hatchbacku. Oba mají 195 kilowattů a oba pocházejí z Bavorska. Chystá se tradiční souboj filozofií. Je lepší velký objem nebo přeplňování. Dokáže pohon všech kol se spojkou Haldex konkurovat klasické koncepci? Proti známému BMW 130i se brzy postaví zdatný soupeř: Audi S3.

Nové Audi S3 bude mít pod kapotou dosud nejostřejší verzi přeplňovaného motoru 2.0 TFSI. Již standardní výkon 147 kW postačuje ikoně jakou je Golf GTI k tomu, aby přiváděla řadu fanoušků k šílenství. V nejnovější evoluční verzi je tentokrát těžce vydolovaných 195 kilowattů. Proč těžce? Proměnou prošly všechny hlavní komponenty motoru. Turbodmychadlo má větší průměr, takže dokáže dodávat plnící tlak až 1,2 bar. Jinak je nastaveno časování ventilů, mezichladič je nyní výkonnější, robustnější jsou pístní čepy i ojnice. Samotný blok motoru musel být vyztužen, hlava válců je vyrobena z odolnější slitiny, vstřikovače dopravující benzin přímo do válců mají větší průměr. Hmotnost motoru přitom zůstává v mezích běžných přeplňovaných čtyřválců - konkrétně je to 152 kg - což se pozitivně projevuje na rozložení hmoty vozu na nápravy.

Nejvyšší výkon činí 195 kW při 6000 ot./min, točivý moment dosahuje k maximální hodnotě 350 Nm v širokém otáčkovém pásmu mezi 2500 a 5000 ot./min. Manuálně řazená šestistupňová převodovka posílá moment na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex. Kombinovaná spotřeba dle výrobce činí 9,1 l/100 km, akcelerace z 0 na 100 km trvá 5,7 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h.

Prodej v Německu bude odstartován 31.srpna 2006, základní cena velmi dobře vybaveného vozu činí 31.150 euro.

Ondřej Láník
Diskuze (185)
1. 8. 2006 21:14
Re: minuly rok...
:yes: Asi nějaký "nadupaný imitátor" :-)
1. 8. 2006 20:32
Re: PEMPRSKY DOŠLY
:-) :yes: