Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Australané chtějí Focusu RS zatrhnout driftování

Michal Fokt
Diskuze (61)
Na Ford Focus RS by měl být u protinožců vyhlášen recall a provedeny úpravy, které deaktivují driftovací režim

Co dělá aktuální Ford Focus RS tak atraktivním a mediálně populárním, je jeho Drift Mode, jenž propůjčuje autu s pohonem všech kol schopnost přetáčivosti a tedy i driftování. Jenže bezpečnostní experti v Austrálii volají po zákazu právě této u současných dostupných čtyřkolek unikátní funkce. Austrálie má totiž asi nejpřísnější zákony na světě proti driftování, gumování a dalším podobným radovánkám na veřejných silnicích, které dokonce umožňují policii přistižené auto majiteli zkonfiskovat.

Mnozí se obávají, že nezkušení majitelé budou tohoto režimu využívat na silnicích a ohrožovat ostatní účastníky. Dopravní experti vyzývají k zákazu tohoto režimu a vyhlášení svolávací akce na už prodané vozy, u nichž by měly být provedeny také patřičné úpravy. Ford ale (zatím) nic takového neplánuje, v autě je prý jasně uvedeno, že režim Drift je určen pouze pro závodní okruhy.

Oponenti však tvrdí, že toto nemůže "chuligány" od používání na běžných silnicích odradit. Je tedy možné, že to celé může mít soudní dohru. Ford mimochodem před časem zakázal v souladu s legislativou u australských mustangů funkci Line Lock, která zablokuje přední kola a umožní tak burnouty zadních pneumatik.

Michal Fokt
Diskuze (61)
Avatar - white label
18. 7. 2016 19:49
Re: EU
Když je budeš opravdu honit, tak boudou logicky žrát hodně oba...
Avatar - curwasportiva
18. 7. 2016 19:42
Re: EU
No dobry, ale kdyz budu honit to turbo, abych se dostal na vykony velkeho motoru, tak se zas nemusime bavit o spotrebe, ze ano...
Avatar - white label
18. 7. 2016 18:32
Re: EU
Jak? Jednoduše - atmo vs turbo.
Avatar - curwasportiva
18. 7. 2016 18:23
Re: EU
Tak to mi vysvetli, jak muze mit mit sestivalec s vetsim obsahem, mensi kroutak, nez ctyrvalec s mensim obsahem? Nebo jak muze mit 1.6 vetsi zrychleni, nez treba 3.3, to proste neni fyzikalne mozne.

Ja mel napriklad minivan s 3.8 V6 203koni a 305Nm (a to byla zakladni motorizace), prumerna spotreba 11l, s autem jsem kazdy den dojizdel na sjezdovku nejakych 11km do kopce s prevysenim 600m. A autu bylo uplne jedno jestli jedu sam, nebo mam s sebou dalsich 5 lidi + kazdy sve lyzarske vybaveni. Auto to schoustalo bez problemu...
Kdyz jsem potom v Evrope vybiral auto a dival jsem se na dodavky a vany, tak jsem zjistli, ze primerna motorize je nejaka 1.6-1.9 s cca 100hp. Do toho nalozit 5 lidi a lyze, tak ten kopec vyjedu tak dvacitkou, a to kdovi jestli a kdovi s jakou spotrebou.

A to je prave ten rozdil, mezi motorem a lahvi od koly...
18. 7. 2016 18:20
Re: Austrálie
Každý ale přikládá jednotlivým kritériím různou hodnotu.