Auta velkých automobilových manažerů: Jaká mají doma v garáži a o kterých sní?

 

Vysoké manažery automobilek potkáváme na prestižních výstavách a tiskových konferencích v drahých oblecích. Ve skutečnosti jsou velkými fanoušky aut, stejně tak jako my.

Enzo Ferrari jezdil málokdy vozy, které nesly jeho jméno. Od spojení s Fiatem používal pro soukromé použití většinou „obyčejné“ výrobky velkého turínského koncernu. Byly praktičtější a rozhodně ne tak choulostivé jako jeho závodní speciály pro běžné silnice. Jak je tomu dnes? Mnoho se změnilo. Magazín Drivetribe zpovídal několik současných velkých mužů na autosalonu v Ženevě. Většina z nich používá právě vozy těch „svých“ značek.

I „kapitáni průmyslu“ s příjmy, které normálnímu smrtelníkovi vyrážejí dech, totiž mají své automobilové sny. Žádný div, nedělají jen velký byznys. Výše platu totiž neznamená, že nejste blázen do aut. Dokonce si jich můžete dovolit i víc včetně historiků a splnit si svoje dětské sny... Co tedy vlastní a o čem se jim možná v noci zdá?

Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel Rolls-Royce, prozradil: „Prodal jsem hodně svých vozů, když jsem se přestěhoval do Velké Británie, ale uvažuji o koupi Jaguaru E-Type. Je to auto, které jsem miloval, když jsem byl malý chlapec. Čím jezdím každý den? Mám rolls-royce.“ Jak překvapivé! Nicméně je logické, že německý velký šéf s sebou na Ostrovy sbírku nepřevezl...

Dave Pericak, vedoucí divize Ford Performance, v sobě nezapře milovníka modrého oválu: „Mám pět mustangů: ročník 1968, otevřený GT z roku 2000, pět let starý Boss 302, Limited Edition 2015 a o rok mladší V8. Vlastním také corvettu 1978, protože je to auto, o které jsem vždy usiloval a líbilo se mi už jako dítěti. Pro všední dny používám F-150 Raptor. Kdybych měl neomezené peníze, určitě bych si pořídil Ford GT.“ Smlouva s Dearbornem mu evidentně nezakazuje vlastnit veterána od konkurence, což je samozřejmě v naprostém pořádku!

Stefan Sielaff, šéfdesignér okřídleného B, si ve finále tak trochu postěžoval: „Vlastním Porsche 356 A z roku 1958, má takové čisté tvary... Také Morgan 4/4 a Aston Martin DBS Vantage 1968.“ A co Bentley? „Rád bych si pořídil Continental Mulliner R, ale to je trochu mimo můj rozpočet.“

Michael Mauer, šéfdesignér Porsche: „Jezdím všemi vozy, které máme v aktuální modelové řadě, dokonce i moje klasické nenesou jinou značku.“ Jenže také pokukuje jinam, dokonce geograficky velmi blízko: „Měl bych však někdy rád Mercedes SL. Pagodu. Vypadá tak lehce. To auto miluju!“

Fabrizio Giugiaro, návrhář GFG Design: „Vlastním Jaguar F-Pace. Obvykle kupuji auta pro funkci, ne pro styling. Ale tentokrát jsem si chtěl pořídit něco opravdu pěkného. F-Pace je jedním z nejhezčích současných SUV. V Turíně, kde žiji, jej skoro nikdo nezná a dost lidí se mě ptá, jestli jsem ho náhodou nenavrhoval. Auto, které bych rád měl? LaFerrari. Jeden z nejkrásnějších vozů značky všech dob!“ Je zajímavé, jaký má Ital ze slavné rodiny názor na současné tvary...

Victor Muller zůstává nadále generálním ředitelem Spykeru i přes bankrot a znovuvzkříšení, kterým si nizozemská firma nedávno prošla. Vyjádřil se následovně: „Rád bych vlastnil koenigsegg, úžasný stroj! Jezdím Spykery C8 Spyder a Aileron, ale momentálně žiji na Mallorce. Tam řídím hlavně Fiat 500C, v tomhle prostředí je ideální. “ A pak že je retro pětistovka se shrnovací střechou auto pro holky! Spyker po zmrtvýchvstání používá právě motory od Koenigseggu, takže jeho přání asi není nereálné, pokud má dostatek financí.

Andreas Bovensiepen, šéf rodinné Alpiny z Buchloe, exkluzivního ladiče BMW, prozradil: „V tuto chvíli řídím Alpinu B3 Touring.“ Nic překvapivého, jenže zamiloval se do úplně jiné Alpiny. Té francouzské, s písmenem „e“ na konci a technikou od Renaultu. „Auto, které bych chtěl vlastnit, je nová A110. Vypadá krásně.“ Osobně mu musím dát za pravdu. V posledních několika letech je to první novinka na čtyřech kolech, která nemá zvenčí ani jednu prvoplánovou stylistickou křivku navíc...

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Drivetribe

Štítky Alpina Aston Martin Bentley Jaguar Koenigsegg

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…