Test Auto.cz

Jaguar F-Pace 3.0d V6 Biturbo – Kde se stala chyba?

3.8. 2016
Verdikt
 

Jaguar od svého prvního SUV hodně očekává. Verze S AWD nás napoprvé chytila za srdce, dovede však totéž vůz i se vznětovým šestiválcem?

Není to tak dávno, co jsem se za volant Jaguaru F-Pace posadil poprvé. Bylo to v rámci mezinárodní prezentace v Tyrolsku, šlo o vrcholnou verzi S AWD, kterou lze s trochou nadsázky označit za převlečený F-Type, a čekaly na mě dlouhé kilometry nádherných alpských silniček. Do rodné vlasti jsem odjížděl maximálně nadšený, pro první velký test ale bylo potřeba odsunout emoce trochu stranou a podívat se na vůz objektivnějším a kritičtějším okem. Obzvláště v případě, když tentokrát netestujeme zážehový šestiválec, ale vrcholný turbodiesel…

Není žádným tajemstvím, že právě turbodiesely potáhnou prodeje nového Jaguaru F-Pace. Podle dosavadních předpokladů si je pořídí asi 70 procent zákazníků, přičemž nejžádanějším bude právě agregát, na který se dnes podíváme – šestiválec 3.0d se dvěma turbodmychadly, výkonem 221 kW (300 koní) a točivým momentem 700 N.m. Výrobce chce s modelem jako takovým zaujmout až 90 procent nových zákazníků, z nichž zhruba čtvrtina připadá něžnému pohlaví. Má ztělesňovat sportovní geny modelu F-Type, avšak v notně praktičtějším balení.

Není všechno zlato…

Jasnou ukázkou tohoto rčení je testovaný exemplář, který sice na první pohled jasně odhaluje svou příslušnost ke značce, ale k dokonale vyšňořeným kouskům, kterými nás Britové zásobovali na oficiálních snímcích (vesměs šlo o verze S AWD a R-Sport) má usedlejší Portfolio dost daleko. Dvacetipalcová kola s pneumatikami 255/50 R20 jsou ohromná a to se ještě zdaleka nejedná o největší rozměr (na vrcholu jsou dvaadvacítky) a chromované prvky karoserie se naštěstí omezily na nezbytné minimum (s paketem Black za 12.589 Kč jich může být ještě méně). Přestože se stále jedná o krásné a majestátní auto, z celkového vzezření jsem už nebyl tak „odvařený“ jako v Tyrolsku. Pravda, tam jsem řídil „esko“ na dvaadvacítkách, jsem nicméně toho názoru, že vozu sluší spíše světlejší odstíny.

F-Pace může na papíře působit docela kompaktně, vždyť s délkou 4731 milimetrů nedorůstá ani Ford Edge, který jsme měli minulý týden ve srovnávacím testu (měří 4808 mm), ve skutečnosti ale jde o obříka, což vám dojde hned při pohledu na vysokou kapotu. Na silnici vůz působí trochu jako tank, a popravdě řečeno mi tak ze začátku připadal i zpoza volantu. Tohle auto si zkrátka najde způsob, jakým zaujmout na první pohled, na druhou stranu si na něj ale poměrně rychle zvyknete. A to jak z pozice řidiče, tak i běžného pozorovatele.

Jaguar F-Pace vs. konkurence - srovnání vnějších rozměrů
ModelJaguar F-PaceAudi Q5BMW X4Porsche Macan
Délka [mm]4731462946714681
Šířka [mm]1936189818811923
Výška [mm]1652165516241624
Rozvor [mm]2874280728102807
Rozchod kol vpředu [mm]1641161716161655
Rozchod kol vzadu [mm]1654161416321651
Světlá výška [mm]213200204až 230

Jde o vůz pro mladé zákazníky, příplatkový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce je tedy na místě a s dobou jde také širokoúhlý dotykový displej infotainmentu (má úhlopříčku 10,2 palce), nějaké mouchy se však najdou. Zatímco na přepínání palubního počítače seskupením tlačítek na levém rameni volantu jsem si zvyknul relativně rychle (v rámci automobilky to není novinka), výběr oblíbené stanice na středovém displeji jsem mnohdy potvrzoval natřikrát, navigace občas nabíhala pomaleji a stejně tak jinak zdařilý a ostrý výstup parkovací kamery. Než obraz naběhnul, byl jsem kolikrát z parkovacího místa dávno venku.

V dnešní době nemá smysl polemizovat nad tím, zda by i automobilka Jaguar měla mít SUV. Vždyť něco podobného tady přišlo už před lety v případě modelu X-Type Estate (první opravdové kombi jaguaru) a také jsme si zvykli, nabízí se spíše otázka, zda lze vůz považovat za opravdový a nefalšovaný jaguar. Když se totiž začnete zaměřovat na detaily, tipovali byste jej spíše na mainstream. Proč například výrobce obšil kůží horní část přístrojové desky či postranní lišty středového tunelu a štít kapličky před řidiče vyrobil z plastu, který mohl s trochou nadsázky vzniknout recyklací nárazníků Taty Nano? Stejný případ jsou i výplně dveří nebo dvířka přihrádky před spolujezdcem. Tohle zkrátka nemá v autě tak věhlasné automobilky co dělat a kazí to jinak příjemný dojem kvality a luxusu.

obrázek [600 x 349]

Přední sedadla jsou však dostatečně široká, pohodlná a v loktech je stejně místa jako v Mercedesu GLC Coupé, a přestože je pozice za volantem celkově vyšší a měli jsme příplatkové panoramatické střešní okno, nad hlavou mi zbývalo ještě pár centimetrů místa. Ergonomie je i navzdory ovládání oken kdesi u vnitřních zpětných zrcátek v pořádku, výsuvný kruhový volič automatické převodovky je už ale z mého pohledu přežitek a například při manévrování v úzkých prostorách se s ním moc dobře nepracuje. Ve spěchu si občas omylem navolíte neutrál nebo sportovní režim, nicméně uznávám, že kdo je na novější jaguary zvyklý, nemusí problém pocítit.

Jaguar F-Pace vs. konkurence - srovnání vnitřních rozměrů
ModelJaguar F-PaceAudi Q5BMW X4
Podélný prostor vpředu min/max [mm]890/1100840/1070790/1040
Podélný prostor vzadu min/max [mm]610/850620/890730/1000
Výška nad sedadlem - vpředu [mm]970990950
Výška nad sedadlem - vzadu [mm]920940925
Šířka vpředu [mm]152015901560
Šířka vzadu [mm]146015301510
Délka sedáku vpředu [mm]490510520
Délka sedáku vzadu [mm]470460475

Po usednutí dozadu už ale tak pozitivní být nemohu. Vadil nástupní prostor omezený výraznými podběhy, které mimochodem také pokrývá ten „nádherný“ černý plastík, pokus posadit se sám za sebe skončil zabořením kolen do předního opěradla, a při napřímené poloze zad jsem škrtal hlavou o strop. Dokonce i v loktech jsem se cítil velmi stísněně, vždyť šířka 1460 milimetrů je na úrovni modelů nižší střední třídy. Je to škoda, protože samotné sedáky mají dostatečnou délku a solidně podepřou stehna, takže věřím, že méně robustní cestující si nakonec pohodlnou jízdu užijí. Na škodu není ani dvojice USB konektorů a klasická dvanáctivoltová zásuvka. To kdybyste si chtěli dobít telefon, tablet, nebo připojit originální chladničku z katalogu příslušenství.

Poslední štací je zavazadlový prostor, který mi osobně udělal asi největší radost. Základní objem 650 litrů je včetně místa pod podlážkou, které v našem případě zaplňovala devatenáctipalcová dojezdová rezerva (objem se zmenší na 508 litrů), potěšil však bezproblémový přístup, přehledná ložná plocha a na SUV se světlostí 213 milimetrů také ložná hrana ve výšce 750 milimetrů. Zadní opěradla lze sklopit téměř do roviny přímo páčkami v zavazadelníku a vhod přijdou také standardně dodávané podélné kolejnice s bytelnými oky pro zajištění nákladu. Nicméně ani v kufru se levným plastem nešetřilo – tvoří vnitřní výplň pátých dveří a vypadá jako z předprodukčního kousku…

Jaguar F-Pace - rozměry zavazadelníku
Šířka zavazadelníku min/max [mm]1050
Výška po roletu [mm]500
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1670
Délka kufru [mm]1030
Délka po přední sedadla* [mm]1810+
Délka po přístrojovou desku [mm]2640
Průchozí výška pod otevřeným pátým víkem [mm]1920
*Sedadla nastavená pro 190 cm vysoké cestující

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar F-Pace 3.0d V6

Cena v základní výbavě: 1 822 381 Kč Cena v testované výbavě: 2 200 074 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, vektorování točivého momentu, asistent rozjezdu do kopce, JaguarDrive Control, bixenonové světlomety, diodové zadní svítilny, dvě koncovky výfuku, litá 18“ kola Vortex, elektricky nastavitelná přední sedadla, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:20, sedadla čalouněná perforovanou kůží, manuálně nastavitelný volant, dvouzónová automatická klimatizace, vnitřní prahové lišty s nápisem Jaguar, 2x USB a 12V zdířky vzadu, kolejnice v zavazadelníku, infotainment InControl Touch s osmipalcovým displejem, audio Meridian Premium 380 W, hlídání jízdních pruhů a další.

Výbava testovaného vozu:Pevné panoramatické střešní okno (+33.852 Kč), parkovací kamera (+11.848 Kč), parkovací senzory vpředu a vzadu (+21.158 Kč), Adaptive Dynamic Pack – adaptivní podvozek + volič režimu Dynamic (+35.009 Kč), InControl Touch Pro Pack 1 - navigace InControl Touch Pro s mapovými podklady na SSD disku včetně JaguarVoice, 12,3" displej s vysokým rozlišením a virtuálními přístroji (+49.834 Kč), Memory Pack 2 (+68.580 Kč), Cold Climate Pack (+32.611 Kč), litá 20“ kola Matrix (+67.705 Kč), adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně (+33.852 Kč), metalíza (+25.389 Kč).

Majitel budov Transgas v Praze požádal o jejich demolici Majitel budov Transgas v Praze požádal o jejich demolici

Majitel souboru budov Transgas na Vinohradské třídě v…

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé a…

Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou

Britská premiérka Theresa Mayová se tento týden setká s…

ANO ideově vykrádá ostatní strany, říká šéf lidoveckých poslanců Bartošek ANO ideově vykrádá ostatní strany, říká šéf lidoveckých poslanců Bartošek

Navzdory tomu, že KDU-ČSL je malá opoziční strana, chce…

 

Štítky SUV Jaguar Testy

Technické údaje
Motor Jaguar F-Pace 3.0d V6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 241
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.6 / 6
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1740
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1884 / 686
Rozměr pneu:255/50 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4731
b) šířka (mm): 1936
c) výška (mm): 1652
d) rozvor (mm): 2874
e) rozchod vpředu (mm): 1641
f) rozchod vzadu (mm): 1654
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar F-Pace 3.0d V6 Biturbo – Kde se…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Kočka na steroidech: Lister F-Pace má být nejrychlejším SUV na světě! Kočka na steroidech: Lister F-Pace má být nejrychlejším SUV na světě!

Řada nadšenců ještě nevstřebala nedávno představený…

Jaguar nabízí svezení v F-Type SVR a XJR575 po Nürburgringu Jaguar nabízí svezení v F-Type SVR a XJR575 po Nürburgringu

Jaguar Race Taxi je oficiální označení novinky v nabídce…

 



 
Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet   –  Nafta a kabrio? Proč ne

TEST: Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet – Nafta a kabrio? Proč ne

Dnes 12:50

V loňském roce obohatila současnou generaci třídy E zatím poslední karosářská varianta kabriolet. Zkoušená verze 220 d je po výkonové stránce druhou nejslabší motorizací.




Blesk.cz

Belohorcová shrábla 8 milionů, teď ale nemá střechu nad hlavou! Zachránila ji garáž rodičů

Belohorcová shrábla 8 milionů, teď ale nemá střechu…

Tak tohle dlouho netrvalo! Slovenská sexbomba Zuzana Belohorcová (42) během několika týdnů prodala pražský byt v…

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít cestu ve zdraví

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít…

Jedete na dovolenou autem? I když se vyspíte „do zásoby“ a na začátku cesty se můžete cítit odpočatí a svěží,…

 

iSport.cz

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát v Portugalsku

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát…

Záložník Danny bude po odchodu ze Slavie hrát doma v Portugalsku. Čtyřiatřicetiletý bývalý fotbalista Zenitu…

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém hokeji i komunismu

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém…

Hrál v jednom týmu s Dominikem Haškem i Vladimírem Růžičkou. Jako agent spolupracoval s kanadskou ikonou Bobbym…

 

Reflex.cz

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse. Podívejte se na unikátní fotky z doby před hvězdnou kariérou

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse.…

Před sedmi lety byla zpěvačka Amy Winehouse nalezena mrtvá. Teprve po třech měsících byla objasněna příčina…

Dvacet uprchlíků nás nepodřeže, říká Hollan. Pohrdáte národem, Západ páchá sebevraždu, vpálil mu Tomský

Dvacet uprchlíků nás nepodřeže, říká Hollan.…

Ve studiu pořadu Proti sobě tentokrát zasedli dva muži, jejichž pohled na řešení migrační krize snad nemůže být…