Test Auto.cz

Jaguar F-Pace 3.0d V6 Biturbo – Kde se stala chyba?

3.8. 2016
Verdikt
 

Jaguar od svého prvního SUV hodně očekává. Verze S AWD nás napoprvé chytila za srdce, dovede však totéž vůz i se vznětovým šestiválcem?

Není to tak dávno, co jsem se za volant Jaguaru F-Pace posadil poprvé. Bylo to v rámci mezinárodní prezentace v Tyrolsku, šlo o vrcholnou verzi S AWD, kterou lze s trochou nadsázky označit za převlečený F-Type, a čekaly na mě dlouhé kilometry nádherných alpských silniček. Do rodné vlasti jsem odjížděl maximálně nadšený, pro první velký test ale bylo potřeba odsunout emoce trochu stranou a podívat se na vůz objektivnějším a kritičtějším okem. Obzvláště v případě, když tentokrát netestujeme zážehový šestiválec, ale vrcholný turbodiesel…

Není žádným tajemstvím, že právě turbodiesely potáhnou prodeje nového Jaguaru F-Pace. Podle dosavadních předpokladů si je pořídí asi 70 procent zákazníků, přičemž nejžádanějším bude právě agregát, na který se dnes podíváme – šestiválec 3.0d se dvěma turbodmychadly, výkonem 221 kW (300 koní) a točivým momentem 700 N.m. Výrobce chce s modelem jako takovým zaujmout až 90 procent nových zákazníků, z nichž zhruba čtvrtina připadá něžnému pohlaví. Má ztělesňovat sportovní geny modelu F-Type, avšak v notně praktičtějším balení.

Není všechno zlato…

Jasnou ukázkou tohoto rčení je testovaný exemplář, který sice na první pohled jasně odhaluje svou příslušnost ke značce, ale k dokonale vyšňořeným kouskům, kterými nás Britové zásobovali na oficiálních snímcích (vesměs šlo o verze S AWD a R-Sport) má usedlejší Portfolio dost daleko. Dvacetipalcová kola s pneumatikami 255/50 R20 jsou ohromná a to se ještě zdaleka nejedná o největší rozměr (na vrcholu jsou dvaadvacítky) a chromované prvky karoserie se naštěstí omezily na nezbytné minimum (s paketem Black za 12.589 Kč jich může být ještě méně). Přestože se stále jedná o krásné a majestátní auto, z celkového vzezření jsem už nebyl tak „odvařený“ jako v Tyrolsku. Pravda, tam jsem řídil „esko“ na dvaadvacítkách, jsem nicméně toho názoru, že vozu sluší spíše světlejší odstíny.

F-Pace může na papíře působit docela kompaktně, vždyť s délkou 4731 milimetrů nedorůstá ani Ford Edge, který jsme měli minulý týden ve srovnávacím testu (měří 4808 mm), ve skutečnosti ale jde o obříka, což vám dojde hned při pohledu na vysokou kapotu. Na silnici vůz působí trochu jako tank, a popravdě řečeno mi tak ze začátku připadal i zpoza volantu. Tohle auto si zkrátka najde způsob, jakým zaujmout na první pohled, na druhou stranu si na něj ale poměrně rychle zvyknete. A to jak z pozice řidiče, tak i běžného pozorovatele.

Jaguar F-Pace vs. konkurence - srovnání vnějších rozměrů
ModelJaguar F-PaceAudi Q5BMW X4Porsche Macan
Délka [mm]4731462946714681
Šířka [mm]1936189818811923
Výška [mm]1652165516241624
Rozvor [mm]2874280728102807
Rozchod kol vpředu [mm]1641161716161655
Rozchod kol vzadu [mm]1654161416321651
Světlá výška [mm]213200204až 230

Jde o vůz pro mladé zákazníky, příplatkový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce je tedy na místě a s dobou jde také širokoúhlý dotykový displej infotainmentu (má úhlopříčku 10,2 palce), nějaké mouchy se však najdou. Zatímco na přepínání palubního počítače seskupením tlačítek na levém rameni volantu jsem si zvyknul relativně rychle (v rámci automobilky to není novinka), výběr oblíbené stanice na středovém displeji jsem mnohdy potvrzoval natřikrát, navigace občas nabíhala pomaleji a stejně tak jinak zdařilý a ostrý výstup parkovací kamery. Než obraz naběhnul, byl jsem kolikrát z parkovacího místa dávno venku.

V dnešní době nemá smysl polemizovat nad tím, zda by i automobilka Jaguar měla mít SUV. Vždyť něco podobného tady přišlo už před lety v případě modelu X-Type Estate (první opravdové kombi jaguaru) a také jsme si zvykli, nabízí se spíše otázka, zda lze vůz považovat za opravdový a nefalšovaný jaguar. Když se totiž začnete zaměřovat na detaily, tipovali byste jej spíše na mainstream. Proč například výrobce obšil kůží horní část přístrojové desky či postranní lišty středového tunelu a štít kapličky před řidiče vyrobil z plastu, který mohl s trochou nadsázky vzniknout recyklací nárazníků Taty Nano? Stejný případ jsou i výplně dveří nebo dvířka přihrádky před spolujezdcem. Tohle zkrátka nemá v autě tak věhlasné automobilky co dělat a kazí to jinak příjemný dojem kvality a luxusu.

obrázek [600 x 349]

Přední sedadla jsou však dostatečně široká, pohodlná a v loktech je stejně místa jako v Mercedesu GLC Coupé, a přestože je pozice za volantem celkově vyšší a měli jsme příplatkové panoramatické střešní okno, nad hlavou mi zbývalo ještě pár centimetrů místa. Ergonomie je i navzdory ovládání oken kdesi u vnitřních zpětných zrcátek v pořádku, výsuvný kruhový volič automatické převodovky je už ale z mého pohledu přežitek a například při manévrování v úzkých prostorách se s ním moc dobře nepracuje. Ve spěchu si občas omylem navolíte neutrál nebo sportovní režim, nicméně uznávám, že kdo je na novější jaguary zvyklý, nemusí problém pocítit.

Jaguar F-Pace vs. konkurence - srovnání vnitřních rozměrů
ModelJaguar F-PaceAudi Q5BMW X4
Podélný prostor vpředu min/max [mm]890/1100840/1070790/1040
Podélný prostor vzadu min/max [mm]610/850620/890730/1000
Výška nad sedadlem - vpředu [mm]970990950
Výška nad sedadlem - vzadu [mm]920940925
Šířka vpředu [mm]152015901560
Šířka vzadu [mm]146015301510
Délka sedáku vpředu [mm]490510520
Délka sedáku vzadu [mm]470460475

Po usednutí dozadu už ale tak pozitivní být nemohu. Vadil nástupní prostor omezený výraznými podběhy, které mimochodem také pokrývá ten „nádherný“ černý plastík, pokus posadit se sám za sebe skončil zabořením kolen do předního opěradla, a při napřímené poloze zad jsem škrtal hlavou o strop. Dokonce i v loktech jsem se cítil velmi stísněně, vždyť šířka 1460 milimetrů je na úrovni modelů nižší střední třídy. Je to škoda, protože samotné sedáky mají dostatečnou délku a solidně podepřou stehna, takže věřím, že méně robustní cestující si nakonec pohodlnou jízdu užijí. Na škodu není ani dvojice USB konektorů a klasická dvanáctivoltová zásuvka. To kdybyste si chtěli dobít telefon, tablet, nebo připojit originální chladničku z katalogu příslušenství.

Poslední štací je zavazadlový prostor, který mi osobně udělal asi největší radost. Základní objem 650 litrů je včetně místa pod podlážkou, které v našem případě zaplňovala devatenáctipalcová dojezdová rezerva (objem se zmenší na 508 litrů), potěšil však bezproblémový přístup, přehledná ložná plocha a na SUV se světlostí 213 milimetrů také ložná hrana ve výšce 750 milimetrů. Zadní opěradla lze sklopit téměř do roviny přímo páčkami v zavazadelníku a vhod přijdou také standardně dodávané podélné kolejnice s bytelnými oky pro zajištění nákladu. Nicméně ani v kufru se levným plastem nešetřilo – tvoří vnitřní výplň pátých dveří a vypadá jako z předprodukčního kousku…

Jaguar F-Pace - rozměry zavazadelníku
Šířka zavazadelníku min/max [mm]1050
Výška po roletu [mm]500
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1670
Délka kufru [mm]1030
Délka po přední sedadla* [mm]1810+
Délka po přístrojovou desku [mm]2640
Průchozí výška pod otevřeným pátým víkem [mm]1920
*Sedadla nastavená pro 190 cm vysoké cestující

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar F-Pace 3.0d V6

Cena v základní výbavě: 1 822 381 Kč Cena v testované výbavě: 2 200 074 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, vektorování točivého momentu, asistent rozjezdu do kopce, JaguarDrive Control, bixenonové světlomety, diodové zadní svítilny, dvě koncovky výfuku, litá 18“ kola Vortex, elektricky nastavitelná přední sedadla, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:20, sedadla čalouněná perforovanou kůží, manuálně nastavitelný volant, dvouzónová automatická klimatizace, vnitřní prahové lišty s nápisem Jaguar, 2x USB a 12V zdířky vzadu, kolejnice v zavazadelníku, infotainment InControl Touch s osmipalcovým displejem, audio Meridian Premium 380 W, hlídání jízdních pruhů a další.

Výbava testovaného vozu:Pevné panoramatické střešní okno (+33.852 Kč), parkovací kamera (+11.848 Kč), parkovací senzory vpředu a vzadu (+21.158 Kč), Adaptive Dynamic Pack – adaptivní podvozek + volič režimu Dynamic (+35.009 Kč), InControl Touch Pro Pack 1 - navigace InControl Touch Pro s mapovými podklady na SSD disku včetně JaguarVoice, 12,3" displej s vysokým rozlišením a virtuálními přístroji (+49.834 Kč), Memory Pack 2 (+68.580 Kč), Cold Climate Pack (+32.611 Kč), litá 20“ kola Matrix (+67.705 Kč), adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně (+33.852 Kč), metalíza (+25.389 Kč).

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 

Štítky SUV Jaguar Testy

Technické údaje
Motor Jaguar F-Pace 3.0d V6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 241
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.6 / 6
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1740
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1884 / 686
Rozměr pneu:255/50 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4731
b) šířka (mm): 1936
c) výška (mm): 1652
d) rozvor (mm): 2874
e) rozchod vpředu (mm): 1641
f) rozchod vzadu (mm): 1654
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar F-Pace 3.0d V6 Biturbo – Kde se…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Světovým autem roku 2017 se stává britské SUV... Světovým autem roku 2017 se stává britské SUV...

...Jaguar F-Pace. Jeho vítězství dokazuje, jak jsou SUV…

Jaguar I-Pace: Elektrické SUV má dva motory a 400 koní Jaguar I-Pace: Elektrické SUV má dva motory a 400 koní

Jaguar představil prototyp svého elektrického crossoveru.…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Dnes 18:52

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Muže (23) zdrogovaly tři ženy v taxíku! Střídavě ho znásilňovaly

Muže (23) zdrogovaly tři ženy v taxíku! Střídavě ho…

Jedna jízda taxíkem stačila k tomu, aby muž (23) prožil traumatické chvíle, na které už možná nikdy nezapomene.…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole, Veselý senzačně postoupil

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole,…

SOUHRN FRENCH OPEN | Parádní úspěch se podařil českému tenistovi Jiřímu Veselému na grandslamovém French Open.…

Titul pro Slavii? Rajnoch prohrál sázku a šel v televizi do růžových slipů

Titul pro Slavii? Rajnoch prohrál sázku a šel v…

Tahle sázka se mu nevyplatila. Bývalý fotbalový reprezentant Jan Rajnoch se v únoru v pořadu TIKI TAKA na O2 TV…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…