Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 8-9 let): 4 Toyoty v TOP10, Porsche v čele

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Modelů s méně než 100 tisíci kilometry v této kategorii výrazně ubylo, ale i zde jasně vedou vozy s německým a japonským původem.

Stejně jako u vozů mladších kategorií i u automobilů ve stáří 8 až 9 let došlo k zvýšení kvóty závad. V loňském roce zjistil TÜV u této kategorie 19,2 % podstatných závad a v letošní roce došlo k zvýšení na 21,4 %. Na technickou kontrolu přijelo s drobnými závadami 31,1 % a bez závad bylo 47,5 % z 8 až 9letých automobilů.

Podle TÜV SÜD patří k hlavním důvodům nárůstu kvóty důsledky hospodářské a finanční krize.

Mezi osmi a devítiletými vozy jsou exempláře uvedené do provozu v letech 2000 a 2001. Většinou tedy jde o předchozí generace aut a v některých případech byl model vystřídán dokonce již dvakrát.

Automobilka Porsche může být podle Auto Bild TÜV Report na své výrobky právem hrdá, protože Porsche 911 modelové řady 996 (výroba 1997 až 2005) je i mezi 8-9letými vozy na prvním místě s kvótou závad 8,3 % a průměrem 82 tisíc km. A stejně jako u 6-7letých i zde je na druhém místě Boxster modelové řady 986 (výroba (1996 až 2004).

Nejúspěšnější značkou v této kategorii je ovšem Toyota, jejíž 4 masově prodávané modely skončily v TOP10. První dva, jimiž jsou RAV4 a Yaris jsou na 3. a 4. místě za dvojicí vozů značky Porsche. Další dvě Toyoty, kterými jsou modely Corola a Avensis, jsou na 7. a 8. pozici.

Na pátém a šestém místě jsou v těsném závěsu za sebou dva sportovní vozy. Mercedes-Benz SLK se s 13,4 % dostal jen těsně před Mazdu MX-5, která má 13,8 %.

První desítku uzavírá SUV na 9. místě Honda CR-V a MPV Mazda Premacy na místě desátém.

Vozy z Mladé Boleslavi se v mezi 8-9letými automobily umístily na dohled průměru 21,4 %. Octavia na 35. místě je s hodnotou 20,2 % mírně nadprůměrná a Fabia na 44. místě s 22,3 % je naopak lehce podprůměrná.

Na samotném chvostu této kategorie je na 77. místě Fiat Stilo. Druhý od konce skončil Renault Kangoo. Třetí a čtvrtou příčku od konce obsadila dvojčata Seat Alhambra a VW Sharan.

Nejčastější závady u 8-9letých vozů představují osvětlovací zařízení (24,9 %), přední a zadní nápravy (10,7 %), výfukový systém (6,1 %), vedení brzd a hadice (4,1 %), vůle řízení (3,0 %), účinnost nožní brzdy (2,4 %) a koroze nosných dílů (1,0 %).

Auto Bild TÜV Report 2011, kategorie 8-9 letých aut, průměr kat. 21,4 %
PořadíVýrobce a modelpodíl aut s vážnou závadoupočet ujetých tisíc km
1.Porsche 9118,382
2.Porsche Boxster9,877
3.Toyota RAV410,2105
4.Toyota Yaris12,799
5.Mercedes-Benz SLK13,484
6.Mazda MX-513,886
7.Toyota Corolla14,4100
8.Toyota Avensis14,5129
9.Honda CR-V14,7111
10.Mazda Premacy14,8116
11.Smart Fortwo15,184
12.Audi A415,4122
13.Honda Accord16,2110
14.VW Golf16,5121
15.Mercedes-Benz třídy S17,1149
16.Nissan Almera17,2111
17.Audi A217,7115
17.BMW Z317,782
19.Opel Agila18,084
19.VW New Beetle18,0107
19.Citroën C518,0124
22.Mazda 32318,7103
23.Audi TT18,8101
23.Ford Focus18,8121
23.Nissan Primera18,8113
26.Mazda 62619,2115
27.VW Lupo19,3101
28.Honda Civic19,497
29.Ford Mondeo19,5123
29.Seat Leon19,5127
31.VW Polo19,696
32.Audi A319,9123
33.Renault Mégane20,0105
34.Mercedes-Benz třídy C20,1109
35.Škoda Octavia20,2150
36.Peugeot 40620,3145
37.Opel Astra20,6114
38.Citroën Xsara20,7121
39.VW Passat20,8154
40.Nissan Micra21,282
41.Mitsubishi Colt21,3101
42.Seat Arosa21,899
43.Volvo S40/V4021,9139
44.Audi A622,3165
44.Škoda Fabia22,3111
46.Seat Ibiza22,4108
47.Opel Corsa23,090
48.Renault Twingo23,194
48.Volvo V70/XC7023,1161
50.Opel Vectra23,4121
51.BMW 523,5157
52.Peugeot 20623,6101
53.Mercedes-Benz třídy A23,7107
54.Citroën Saxo23,894
55.Ford Fiesta23,983
56.Kia Rio24,098
57.Citroën Berlingo24,2119
58.Opel Zafira24,5133
59.Peugeot 10624,897
60.Fiat Punto24,998
61.Renault Espace26,0134
62.Renault Clio26,197
63.BMW 726,3172
63.Peugeot 30726,3112
65.BMW 326,6125
66.Mercedes-Benz třídy E27,2175
67.Renault Scénic27,7113
68.Mercedes-Benz třídy M28,0139
69.Ford Ka29,362
69.Alfa Romeo 15629,3134
71.Ford Galaxy30,2143
71.Alfa Romeo 14730,2111
73.Renault Laguna30,5114
74.VW Sharan31,1150
75.Seat Alhambra31,7153
76.Renault Kangoo33,1137
77.Fiat Stilo35,9106

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2011?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2009 a končícím červnem 2010. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.253.709 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil, na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
28. 12. 2010 08:43
Re: Toyoty
No ja si skor myslim, ze ta zvolavacia akcia , ktoru toyota spravila, svedci o kvalite znacky. Verim tomu , ze ine znacky by najskor zatlkali. A aj ked skumali tu danu vec v USA, zistili, ze to bola hlavne vodicova blbost, lebo plyn sa sice zasekol ( o com bola aj zvolavacia akcia) , ale brzdy fungovali normalne...

Pamatam sa ako pred par rokmi z nicoho nic na ceste vyhorelo par oktavok. A co s tym spravila skoda?
Avatar - Ronault.
27. 12. 2010 19:17
Pár zajímavých bodů z tabulky
1) Ford KA - Jak koukám po všech tabulkách, tak ze všech letech se moc vysoko nešplhá, čili buď shoda náhod STK, kdy majitelé auta jsou často, tedy většinou, majitelky, a tudíž neřeší onu pověstnou nesvítící žárovku, nebo naopak prostě Ford s tímhle autem onu pověst spolehlivého dříče nesplňuje.

2) Sharan/Alhambra - Jak test Auto Bildu, tak TUV 8-9 let, 6-7 atd. ukazuje, že tyhle auta patří k propadáku, dokonce jsou pod roky opovrhovaným Espacem.

3) Peugeot 406 - Poslední kusy tohodle frantíka na tom jsou dle TUV lépe než než třeba Passata, který trpí na přední hliníkovou nápravu, i když ročník 2002/1 pokud se nepletu je po faceliftu a měl by na tom být lépe... ale zpět k 406, která je na tom o dost lépe než 407, opět ono pravidlo konec výroby znamená jistotu vychytaných chyb.

4) Citroen C5 - 18% což je o 10% méně než BMW 3. Bravo.

5) Megane dokonce před Octavii.

POZOR - jde o statistiku, takže stejně je to jedno, ale co je nejzajímavější, tak 8-9 let staré vozy mají v průměru všechny méně než 150 000 km... včetně Mondea a Passatu, které jakožto typické manažerské vozy přece ročně musí urazit v německu protkaném dálnicemi více jak 20 000 km za rok.
Takže buď opravdu v neměcku jezdí jen důchodci, nebo se němci potýkají s přetočenými tahometry snad ještě více jak my ;-\
Avatar - Katikakus
27. 12. 2010 18:33
Re: Toyoty
Kdyz tu tvou uvahu otocim - Toyota by mela rvat do tech aut min penez, aby klesla na stejnou uroven jako jine automobilky? Pak by to podle tebe bylo v poradku? Mas trosku zvlastni myslenkove pochody... 8-s
27. 12. 2010 17:35
Re: Toyoty
Jako zákazníkovi je mě celkem fuk kolik narvala automobilka do vývoje,pokud se to neprojeví na ceně vozu.A pokud ta vaše průměrná Japonka bude za stejný peníz jako třebas pašák a mondeo,tak půjdu tam,kde je lepší kvalita.