Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 2-3 roky): Vítězí Toyota Prius

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 12. 2010
59
Poprvé v celé čtyřicetileté historii TÜV Report zvítězil hybridní automobil. Jinak zůstává vše při starém a o první místa se dělí modely z Německa a z Japonska.

Výsadní postavení v TÜV Reportu má skupina nejmladších vozů. Právě zde se nejméně projevuje vliv pečlivosti údržby a celkové péče majitelů automobilů. Vychází se z předpokladu, že v prvních letech provozu se o nový automobil jeho majitelé starají právě tak, jak jim předepisuje výrobce, velké návštěvy servisů očekává málokdo z majitelů.

V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven. Jejich počet ale není v celkovém objemu dat příliš významný.

Auto Bild TÜV Report 2011: Kategorie vozů starých 2 až 3 roky

Kategorie 2-3letých vozidel letos zahrnuje automobily, které byly do provozu většinou uváděny v letech 2006 a 2007.

S 2,2% značných závad u tříletých vozů a tím i nejlepším výsledkem pro rok 2011 posouvá Toyota Prius vítěze z předchozího roku - Porsche 911 – na druhé místo (kvóta závad 2,3%). Vůz Porsche 911 se dělí o druhé místo s vozy Mazda 2 a Toyota Auris. Mezi nejlepšími tříletými automobily jsou rovněž i vozy Smart Fortwo (2,5% závadnosti) a Golf Plus s kvótou závad ve výši 2,6%. Asijsko-německá historie úspěchu předcházejících let tímto tedy pokračuje a prochází všemi věkovými třídami až do kategorie seniorů. Na špičce jedenáctiletých vozů je vůz Porsche 911 s kvótou závad ve výši pouhých 8,7%, čímž je na lepší pozici, než leckterý nový vůz. Za ním následuje Toyota RAV 4 (kvóta závad 10,5%) a Porsche Boxster (kvóta závad 11,2%).

Stejně jako u vítězných pozic, i u pořadí na opačném konci TÜV Reportu se nachází znovu staré známé modely. Zcela dole na seznamu se opět umístil vůz Kia Carnival. S kvótou závad ve výši 23,8% si ale v tomto roce polepšil (oproti loňskému výsledku závad 29,3%). I tak ovšem neprojde téměř každý čtvrtý automobil Kia Carnival na poprvé technickou kontrolou. Na předposledním místě se nachází vůz Hyundai Atos s kvótou závad ve výši 12,2%. Lépe dopadly vozy Fiat Doblo s 11,8% a Volvo XC 90 s 11,2%.

Auto Bild TÜV Report 2011, kategorie 2-3 letých aut, průměr kat. 5,5 %
PořadíVýrobce a modelpodíl aut s vážnou závadoupočet ujetých tisíc km
1.Toyota Prius2,2%43
2.Porsche 9112,3%33
2.Toyota Auris2,3%37
2.Mazda 22,3%33
5.Smart ForTwo2,5%29
6.VW Golf Plus2,6%43
7.Ford Fusion2,7%34
7.Suzuki SX42,7%40
9.Toyota RAV42,8%49
9.Toyota Corolla Verso2,8%49
11.Mercedes-Benz třída C2,9%46
11.Mazda 32,9%42
13.Audi A33,3%53
13.Honda Jazz3,3%34
15.Mazda MX-53,4%31
15.Toyota Avensis3,4%55
15.Toyota Yaris3,4%36
18.Mazda 63,5%53
19.Porsche Boxster/Cayman3,6%33
20.Audi TT3,7%41
20.VW Eos3,7%41
22.VW Golf3,8%50
22.Opel Meriva3,8%36
24.Opel Vectra4,0%66
24.Kia Cee´d4,0%40
26.Ford Mondeo4,1%53
26.Ford Fiesta4,1%36
26.Porsche Cayenne4,1%52
26.Mazda 54,1%50
26.Suzuki Swift4,1%36
31.Audi A44,2%71
31.Opel Astra4,2%51
31.VW Touran4,2%64
34.Mercedes-Benz třída B4,3%43
34.Opel Tigra TwinTop4,3%32
34.Nissan Note4,3%41
34.Škoda Fabia4,3%34
34.Toyota Aygo4,3%36
39.BMW 74,4%69
39.Ford Focus C-Max4,4%47
39.Opel Corsa4,4%37
39.Honda Civic4,4%44
39.Suzuki Grand Vitara4,4%44
44.Ford Focus4,5%53
44.Opel Antara4,5%48
44.Kia Rio4,5%42
47.Audi A64,7%85
47.BMW 14,7%47
47.BMW 34,7%58
47.Fiat Bravo4,7%35
47.Mitsubishi Colt4,7%37
52.Mercedes-Benz třída A4,8%38
53.BMW Z44,9%37
53.Mercedes-Benz SLK4,9%34
53.Nissan Micra4,9%34
53.Renault Modus4,9%35
53.Seat Altea4,9%47
58.Audi A85,0%85
58.BMW X35,0%55
58.Ford Galaxy/S-Max5,0%68
58.Daihatsu Sirion5,0%35
62.Citroën C15,1%42
63.Opel Zafira5,2%58
63.Honda CR-V5,2%48
63.Renault Clio5,2%38
63.Škoda Octavia5,2%68
67.VW Passat5,3%88
67.Peugeot 1075,3%36
69.Honda Accord5,5%50
69.Seat Alhambra5,5%65
69.Subaru Forester5,5%48
72.Audi Q75,6%75
72.Mini5,6%36
72.Citroën C45,6%54
72.Mitsubishi Outlander5,6%52
76.Ford Ka5,7%34
76.VW New Beetle5,7%35
76.Hyundai Matrix5,7%38
76.Seat Leon5,7%51
80.Renault Scénic5,8%47
81.VW Caddy Life5,9%60
81.Škoda Roomster5,9%46
81.Volvo S40/V505,9%68
84.Opel Agila6,0%33
85.VW Polo6,1%39
85.Nissan X-Trail6,1%55
87.Hyundai Getz6,3%36
88.Chevrolet Aveo6,4%35
89.Mercedes-benz CLK6,5%44
89.Renault Twingo6,5%34
91.Smart Forfour6,6%44
91.VW Touareg6,6%66
93.Mercedes-Benz třída E6,7%77
94.VW Fox6,9%38
94.Hyundai Tucson6,9%46
96.VW Sharan7,0%73
97.Mercedes-Benz třída M7,1%66
97.Mercedes-Benz třída S7,1%72
99.BMW 57,4%75
99.Alfa Romeo 1477,4%48
99.Fiat Panda7,4%36
102.Kia Picanto7,5%34
103.Chevrolet Matiz7,8%34
104.BMW X57,9%66
104.Citroën C37,9%38
104.Renault Mégane7,9%52
107.Fiat Punto8,0%41
108.Citroën Berlingo8,2%55
108.Hyundai Santa Fe8,2%57
110.Alfa Romeo 1598,5%58
110.Peugeot 10078,5%30
110.Seat Ibiza/Cordoba8,5%41
113.Peugeot 2078,7%39
114.Renault Laguna8,8%64
115.Renault Kangoo8,9%47
116.Citroën C49,0%48
117.Kia Sorento9,2%55
118.Volvo V70/XC709,3%81
119.Peugeot 3079,9%50
120.Citroën C510,0%61
120.Renault Espace10,0%67
122.Citroën C210,1%38
123.Dacia Logan11,0%48
123.Peugeot 40711,0%63
125.Volvo XC9011,2%73
126.Fiat Doblo11,8%56
127.Hyundai Atos12,2%31
128.Kia Carnival23,8%58

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2011?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2009 a končícím červnem 2010. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.253.709 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2011 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich - automobily staré 2-3 roky - uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během následujících dnů.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

statistika prasklých žárovek
| 20. 12. 2010
Ale on má pocitac pravdu. První si to chce zjistit, jaké je ono rozdělení závad. Prasklá žárovka, sjeté destičky a ojeté pneu (ikdyž jen na hranici) jsou vážné závady.... Další věcí je - a tenhle přístup k STK je i u nás - že majitel přijede na STK a až mu technik vyjmenuje závady, které se musí opravit, tak s něma něco udělá.
Proto bych tyhle statistiky nebral až tak vážně.
statistika prasklých žárovek
| 19. 12. 2010
Vsetko je v clanku:
"V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven."

Teda hlavne ide o anketu pre 3rocne vozidla, ale su medzi nimi aj 2rocne, tak to volaju 2-3 rocne
statistika prasklých žárovek
| 19. 12. 2010
Vsetko je v clanku:
"V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven."

Teda hlavne ide o anketu pre 3rocne vozidla, ale su medzi nimi aj 2rocne, tak to volaju 2-3 rocne
Zajímavý na této statistice
| 19. 12. 2010
Je otázka trpí více auto které najede 100km denně a třeba po dálnicích lepších než naše D1,nebo auto které jen poskakuje po městě třeba 1km.
Spíše rozhoduje počet studených startů,kvalita vozovek,jízdní styl,kvalitní pravidelný servis.Toto vše žádná statistika nezahrnuje a přitom je to nejdůležitější.
statistika prasklých žárovek
| 19. 12. 2010
a vies ci sa chodi v nemecku s autom ktore ma 2-3 roky na STK?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku