Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 4-5 let): Porsche, Toyota, Porsche
První desítka čtyř- až pětiletých aut je prakticky již tradičně tvořena automobilky německé a japonské produkce, přičemž v letošním roce mají mírně navrch vozy vyráběné u našich západních sousedů.
O první pozici se v letošním roce v kategorii 4-5letých vozů dělí Porsche Boxster/Cayman s Toyotou Corollou Verso. Vozy této kategorie mívají najeto v průměru 72 tisíc kilometrů, takže stav na počitadlech Porsche (47 tisíc km) je vskutku nižší než u průměrného automobilu, ale za sváteční vozidla je rozhodně označit nemůžeme. Naopak Toyota se 73 tisíci km je lehce nad průměrem.
Podobná situace jako na první pozici se opakuje i na dalších místech. Třetí příčku si pro sebe uhájilo Porsche 911, ale o čtvrté místo se dělí Porsche Cayenne s Toyotou Avensis.
Prvním modelem, který má jiný než japonský nebo německý původ, je až na 33. místě Hyundai Getz.
Ze zástupců francouzských značek je na tom nejlépe Renault Modus na 47. místě, který se s 9,0 % jako jediný ze země galského kohouta dostal nad průměr 10,4 %. V případě italských vozů se nepodařilo dostat nad průměr ani jednomu zástupci a nejlépe dopadl Fiat Panda na 78. místě s 12,0 % podstatných závad.
Mladoboleslavskou automobilku Škoda v hodnocení 4-5letých vozů zastupují dva modely. Škoda Octavia obsadila 37. místo (8,4 %) a Fabia na 78. místě spadla pod průměr (11,6 %).
Opět je znát nárůst závad
To, nad čím se musí zamýšlet i odborníci ze společnosti TÜV SÜD je následující skutečnost. Kvóta závad opět vzrostla – a to ve všech věkových třídách o 1,9 procentních bodů na 19,5 %. U pětiletých automobilů mělo podstatné závady 10, 4 %, zatímco v loňském roce to bylo 9,9 %.
Auto Bild TÜV Report 2011, kategorie 4-5 letých aut, průměr kat. 10,4 % | ||||||
Pořadí | Výrobce a model | podíl aut s vážnou závadou [%] | počet ujetých tisíc km | |||
1. | Porsche Boxster/Cayman | 4,2 | 47 | |||
1. | Toyota Corolla Verso | 4,2 | 73 | |||
3. | Porsche 911 | 4,6 | 50 | |||
4. | Porsche Cayenne | 5,0 | 81 | |||
4. | Toyota Avensis | 5,0 | 77 | |||
6. | Mazda 2 | 5,1 | 54 | |||
7. | VW Golf Plus | 5,2 | 62 | |||
8. | Ford Fusion | 5,3 | 58 | |||
9. | Subaru Forester | 5,4 | 73 | |||
10. | Audi A8 | 5,5 | 115 | |||
10. | BMW 3 | 5,5 | 72 | |||
12. | Toyota RAV4 | 5,8 | 66 | |||
13. | Audi A6 | 6,0 | 102 | |||
13. | Ford Fiesta | 6,0 | 58 | |||
15. | Audi TT | 6,1 | 60 | |||
16. | Opel Zafira | 6,3 | 68 | |||
17. | Mazda MX-5 | 6,4 | 50 | |||
17. | Toyota Corolla | 6,4 | 64 | |||
19. | Audi A4 | 6,5 | 93 | |||
19. | Mercedes SLK | 6,5 | 50 | |||
21. | Ford Focus C-Max | 6,6 | 63 | |||
21. | Ford Focus | 6,6 | 69 | |||
21. | Mazda 3 | 6,6 | 65 | |||
24. | VW Golf | 6,7 | 69 | |||
25. | Honda Jazz | 7,0 | 57 | |||
26. | Audi A3 | 7,1 | 77 | |||
26. | Honda CR-V | 7,1 | 71 | |||
26. | Toyota Yaris | 7,1 | 59 | |||
29. | Mercedes-Benz třída B | 7,3 | 73 | |||
30. | VW Touareg | 7,5 | 92 | |||
31. | VW Passat | 7,6 | 89 | |||
31. | Seat Altea | 7,6 | 73 | |||
33. | Hyundai Getz | 7,7 | 58 | |||
34. | Mitsubishi Colt | 8,0 | 59 | |||
35. | Audi A2 | 8,2 | 70 | |||
36. | BMW 1 | 8,3 | 69 | |||
37. | Škoda Octavia | 8,4 | 81 | |||
37. | Suzuki Swift | 8,4 | 54 | |||
39. | Opel Tigra TwinTop | 8,5 | 52 | |||
39. | Mazda Premacy | 8,5 | 66 | |||
41. | Ford Mondeo | 8,6 | 96 | |||
42. | Nissan Almera | 8,8 | 63 | |||
42. | Volvo S40/V50 | 8,8 | 94 | |||
44. | Mercedes-Benz třída A | 8,9 | 58 | |||
44. | Honda Accord | 8,9 | 80 | |||
44. | Nissan X-Trail | 8,9 | 81 | |||
47. | VW Touran | 9,0 | 91 | |||
47. | Renault Modus | 9,0 | 53 | |||
49. | Mercedes-Benz třída S | 9,1 | 109 | |||
49. | Smart Fortwo | 9,1 | 51 | |||
49. | Honda Civic | 9,1 | 65 | |||
52. | Opel Agila | 9,2 | 53 | |||
53. | BMW X3 | 9,3 | 84 | |||
54. | Smart Fortwo | 9,4 | 64 | |||
55. | Nissan Micra | 9,5 | 56 | |||
56. | VW Fox | 9,6 | 51 | |||
57. | VW New Beetle | 9,8 | 56 | |||
57. | Mazda 6 | 9,8 | 80 | |||
59. | Suzuki Vitara | 9,9 | 67 | |||
60. | BMW 5 | 10,0 | 100 | |||
61. | Opel Meriva | 10,4 | 58 | |||
62. | VW Caddy | 10,5 | 89 | |||
63. | Opel Astra | 10,6 | 70 | |||
64. | BMW 7 | 10,8 | 100 | |||
65. | Kia Picanto | 11,1 | 56 | |||
66. | Hyundai Matrix | 11,2 | 63 | |||
67. | Ford Galaxy | 11,3 | 96 | |||
68. | Ford Ka | 11,4 | 50 | |||
68. | Mercedes-Benz třída C | 11,4 | 77 | |||
68. | Mercedes-Benz CLK | 11,4 | 63 | |||
68. | Chevrolet Kalos | 11,4 | 55 | |||
68. | Renault Scénic | 11,4 | 69 | |||
73. | Hyundai Santa Fe | 11,5 | 75 | |||
74. | Škoda Fabia | 11,6 | 68 | |||
75. | Mini | 11,7 | 55 | |||
76. | Citroën C5 | 11,8 | 88 | |||
77. | VW Sharan | 11,9 | 96 | |||
78. | Daihatsu Sirion | 12,0 | 56 | |||
78. | Fiat Panda | 12,0 | 53 | |||
78. | Hyundai Tuscon | 12,0 | 66 | |||
81. | Seat Ibiza | 12,2 | 65 | |||
81. | Seat Leon | 12,2 | 83 | |||
83. | BMW Z4 | 12,4 | 54 | |||
83. | Opel Vectra | 12,4 | 88 | |||
83. | Hyundai Atos | 12,4 | 49 | |||
86. | VW Polo | 12,6 | 59 | |||
86. | Volvo V70/XC70 | 12,6 | 113 | |||
88. | Mercedes-Benz třída E | 12,9 | 106 | |||
89. | Citroën C2 | 13,1 | 63 | |||
90. | Opel Corsa | 13,2 | 61 | |||
91. | Citroën Berlingo | 13,3 | 81 | |||
92. | BMW X5 | 13,6 | 101 | |||
92. | Kia Sorento | 13,6 | 85 | |||
94. | Renault Mégane | 13,8 | 74 | |||
95. | Citroën C3 | 13,9 | 61 | |||
96. | Fiat Punto | 14,0 | 63 | |||
97. | Seat Alhambra | 14,3 | 94 | |||
98. | Volvo XC90 | 14,4 | 99 | |||
99. | Kia Rio | 14,6 | 62 | |||
100. | Chevrolet Matiz | 14,7 | 49 | |||
101. | Citroën C4 | 14,8 | 68 | |||
102. | Peugeot 206 | 14,9 | 61 | |||
102. | Peugeot 407 | 14,9 | 84 | |||
104. | Renault Twingo | 15,0 | 53 | |||
105. | Alfa Romeo 156 | 15,7 | 88 | |||
105. | Renault Clio | 15,7 | 60 | |||
107. | Alfa Romeo 147 | 15,9 | 72 | |||
108. | Seat Arosa | 16,3 | 55 | |||
109. | Peugeot 307 | 17,4 | 74 | |||
110. | Mercedes-Benz třída M | 17,8 | 95 | |||
111. | Renault Kangoo | 18,9 | 76 | |||
112. | Nissan Primera | 19,3 | 78 | |||
113. | Fiat Doblo | 20,1 | 89 | |||
114. | Fiat Stilo | 20,7 | 77 | |||
115. | Renault Laguna | 20,8 | 82 | |||
116. | Renault Espace | 23,1 | 91 | |||
117. | Kia Carnival | 30,2 | 90 |
Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2011?
Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.
Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2009 a končícím červnem 2010.
Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).
Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.253.709 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK.
Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil, na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.
Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby.
Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.