Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Shanghai: BMW Concept CS - nové čtyřdveřové granturismo (+VIDEO)

Ondřej Láník
Diskuze (148)
V Mnichově usoudili, že je na čase začít plnit prostor nad řadou 7. Sportovní sedany patří ke značce neodmyslitelně již desítky let, ale ještě nikdy žádný z nich neměl do délky více než 5 metrů.

Konkurence se právě v tomto segmentu horečně vyzbrojuje a tak nastal čas ukázat karty. Stalo se tak na výstavě Auto Shanghai v Číně.

BMW v Číně poprvé představuje vizi čtyřdveřového sportovního automobilu, který kombinuje exkluzivitu vozů třídy GT se sportovním projevem, tak typickým pro výkonné vozy modrobílé značky. BMW sbírá zkušenosti se stavbou a výrobou sportovních vozů pro více než dva cestující desítky let a nejtypičtějším představitelem takového automobilu je už přes 20 let BMW M5.

Koncept CS je prozatím stylistickým cvičením, které má ukázat, že Mercedes-Benz třídy CLS dostane většího rivala, Aston Martin bude muset přesvědčovat zákazníky svého Rapide urozenějším rodokmenem a Porsche zase vyváženější kombinací techniky a designu modelu Panamera.

BMW zvolila pro své čtyřdveřové granturismo extrémní rozměry. Délka 5106 mm je přesně mezi obyčejným a prodlouženým BMW řady 7, šířka 1978 mm odpovídá luxusní třídě a výška 1376 mm zase ukazuje na příbuznost se sportovními vozy. Extrémní je také rozvor 3142 mm, který je větší než vše co dnes BMW umí nabídnout a z luxusních limuzín je překonán jen prodlouženou verzí Mercedesu třídy S nebo superluxusními Rolls-Royce, Bentley nebo Maybachy.

Velmi dlouhá kapota a vůbec celá silueta představuje typické BMW s motorem uloženým za přední nápravou a pohonem kol zadní nápravy. Co přesně je pod kapotou nebylo zveřejněno snad proto, aby se zabránilo dalším spekulacím na téma sériové výroby. Pozornost má v tuto chvíli směřovat k designu. Ten má prvky typické pro BMW. Nadprůměrně velké ledviny na přídi jsou umístěny velmi nízko a tak dobré aerodynamice vozu nepřekáží tradiční mírně negativní sklon přídě. Světlomety využívající i vpředu světelné diody jsou na rozdíl od současných limuzín BMW 7 velmi malé, sportovnímu střihu dobře padnou elegantní vnější zpětná zrcátka a záď, která dobře maskuje skutečnost, že automobil má dva a ne jen jediný pár dveří. Celkové proporce vozu jsou změněny použitím kol z lehkých slitin o průměru 21 palců.

Uvnitř je místo pro čtyři cestující, přičemž každý z nich má k dispozici samostatné sportovní sedadlo. Čtyři oddělené prostory se podílejí na vytvoření atmosféry kokpitu a sportovní nálady nejen na předních, ale i na zadních sedadlech. I když výška karoserie není příliš velká, slibuje BMW dostatek místa vpředu i vzadu díky rozvoru a nízké poloze sedadel. Nad nimi je ke stropu vpředu 967 mm a vzadu 944 mm. Přístrojová deska má tradiční uspořádání s přístroji před řidičem a na rozdíl od ostatních dnešních limuzín z mnichovské stáje není středová konzola na vrcholu zakončena vikýřem s multifunkční obrazovkou.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/I9IZu_vfVME" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (148)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 4. 2007 16:50
Re: Nádherný...
No, vem si třeba Ferrari. Až teď nový modely jsou tak nějak ukončený. Možná jsem se nechal unést, všeobecně auta z 70.let jsou tak nějak useknutá. Co se týká úlohy nového GranTurismo, tak já si nejsem jistý jak ho chce automobilka uvést. Měl by to být nástupce modelu GT a ten rozhodně 4 plnohodnotná sedadla neměl. GranTurismo je už na pohled větší, tak nevím, kam ho zařadit. Každopádně na exteriéru se neshodnem. Pro mě je až příliš sportovně střiženej, hubu jak MC12. Aspoň má každá automobilka nějaké fandy. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 4. 2007 16:43
Re: Detail
No, opravdu se mi to líbí. A s tím co píšeš máš pravdu, ale taková je doba, lidi jsou k sobě méně milí a auta to možná tak trochu odráží. Velká i malá. Ale tu agresivitu jsem dlouho postrádal, nesmí se to přehánět a tady je to na hraně, ale ne přes. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 4. 2007 12:11
Detail
Zajímavý detail, všimněte si horní hrany předního skla ;-) [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
21. 4. 2007 11:36
Re: Nádherný...
No já mám rád buď promyšlené oblé tvary (Jaguary minulých generací, nebo před faceliftem), jednoduché, "ostré" hranaté tvary (ala Countach), promyšlenou změť (Bangle), nebo kombinaci prvého i druhého ve vyváženém celku. Když vezmu předchozí GT/3200 tak to byly ty oblé tvary (u italů je potřeba tolerovat zadek, ten bývá většinou "useklý"), současné GranTurismo je takovou kombinací oblin a hran, která mi ale nelahodí. Zadní část jako kdyby dělal někdo jiný než předek, který se mi taky příliš nezamlouvá, zejména tvar světlometů, sploštění přechodu přední části nárazníku do boku (podobně jako u nového XK) a zasazení mlhovek. Zadek by klidně mohl být od MB, část z AM a výfuky a spodní část by snad mohla být i od Ferrari. Ale o to nejde, jako celek mi to nic neříká. Nepatrně mi to připomíná i RX-8, což není zrovna auto, na které bych chtěl vidět u "svého" Maserati odkaz. Navíc to není plnohodnotné 4s. coupé jak píšeš, má to být přece náhrada za GT.
21. 4. 2007 00:34
Re: Doplňení...
:-) :-) :yes: ;-)