Auto Shanghai: BMW Concept CS - nové čtyřdveřové granturismo (+VIDEO)
Konkurence se právě v tomto segmentu horečně vyzbrojuje a tak nastal čas ukázat karty. Stalo se tak na výstavě Auto Shanghai v Číně.
BMW v Číně poprvé představuje vizi čtyřdveřového sportovního automobilu, který kombinuje exkluzivitu vozů třídy GT se sportovním projevem, tak typickým pro výkonné vozy modrobílé značky. BMW sbírá zkušenosti se stavbou a výrobou sportovních vozů pro více než dva cestující desítky let a nejtypičtějším představitelem takového automobilu je už přes 20 let BMW M5.
Koncept CS je prozatím stylistickým cvičením, které má ukázat, že Mercedes-Benz třídy CLS dostane většího rivala, Aston Martin bude muset přesvědčovat zákazníky svého Rapide urozenějším rodokmenem a Porsche zase vyváženější kombinací techniky a designu modelu Panamera.
BMW zvolila pro své čtyřdveřové granturismo extrémní rozměry. Délka 5106 mm je přesně mezi obyčejným a prodlouženým BMW řady 7, šířka 1978 mm odpovídá luxusní třídě a výška 1376 mm zase ukazuje na příbuznost se sportovními vozy. Extrémní je také rozvor 3142 mm, který je větší než vše co dnes BMW umí nabídnout a z luxusních limuzín je překonán jen prodlouženou verzí Mercedesu třídy S nebo superluxusními Rolls-Royce, Bentley nebo Maybachy.
Velmi dlouhá kapota a vůbec celá silueta představuje typické BMW s motorem uloženým za přední nápravou a pohonem kol zadní nápravy. Co přesně je pod kapotou nebylo zveřejněno snad proto, aby se zabránilo dalším spekulacím na téma sériové výroby. Pozornost má v tuto chvíli směřovat k designu. Ten má prvky typické pro BMW. Nadprůměrně velké ledviny na přídi jsou umístěny velmi nízko a tak dobré aerodynamice vozu nepřekáží tradiční mírně negativní sklon přídě. Světlomety využívající i vpředu světelné diody jsou na rozdíl od současných limuzín BMW 7 velmi malé, sportovnímu střihu dobře padnou elegantní vnější zpětná zrcátka a záď, která dobře maskuje skutečnost, že automobil má dva a ne jen jediný pár dveří. Celkové proporce vozu jsou změněny použitím kol z lehkých slitin o průměru 21 palců.
Uvnitř je místo pro čtyři cestující, přičemž každý z nich má k dispozici samostatné sportovní sedadlo. Čtyři oddělené prostory se podílejí na vytvoření atmosféry kokpitu a sportovní nálady nejen na předních, ale i na zadních sedadlech. I když výška karoserie není příliš velká, slibuje BMW dostatek místa vpředu i vzadu díky rozvoru a nízké poloze sedadel. Nad nimi je ke stropu vpředu 967 mm a vzadu 944 mm. Přístrojová deska má tradiční uspořádání s přístroji před řidičem a na rozdíl od ostatních dnešních limuzín z mnichovské stáje není středová konzola na vrcholu zakončena vikýřem s multifunkční obrazovkou.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/I9IZu_vfVME" style="auto"}