Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autoklub odmítá plán na zavedení mýtného pro osobní auta

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
Autoklub ČR argumentuje tím, že škody na silnicích způsobené osobními vozy jsou na rozdíl od kamionů zanedbatelné.

Podle Autoklubu majitelé osobních aut už nyní podporují výstavbu silnic daňovými odvody z benzinu a nafty a platbami za dálniční známky. Zavedení mýtného za ujeté kilometry místo dálničních známek nedávno připustil nový ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).

"Běžní motoristé státu odvádějí do státního rozpočtu již dnes tolik, že jakékoliv další návrhy a opatření na jejich úkor, jako například zavedení mýtného pro osobní automobily, nemají opodstatnění," uvedl Autoklub. Motoristé se podle něj více než významně podílejí na výnosech silniční daně a spotřební daně, jejichž část dostává spolu s poplatky za užívání dálnic a rychlostních komunikací Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).

Motoristická organizace také tvrdí, že případné zavedení mýtného pro osobní vozy s poukazem na škody na komunikacích by nemělo opodstatnění. "Přejezd jednoho těžkého nákladního vozidla o hmotnosti 40 tun odpovídá přejezdu přibližně 40.000 osobních automobilů," uvedl Autoklub. Varoval, že v případě zavedení mýtného by řidiči osobních aut začali více využívat nezpoplatněné silnice nižších tříd, což by ale zvyšovalo spotřebu pohonných hmot, exhalace a hluk a také riziko dopravních nehod v obcích.

SFDI loni v prosinci uvedl, že papírové dálniční kupony by mohla od roku 2016 nahradit kamerová technologie schopná rozpoznávat registrační značky projíždějících aut. Důvodem jsou úspory. Kamery podle SFDI vyjdou levněji než prodej statisíců dálničních známek. "Výkonové zpoplatnění dopravní infrastruktury by se nemělo týkat jen nákladních vozidel. Kdo využívá infrastrukturu víc, měl by nést větší břímě," řekl pak nedávno serveru Aktuálně.cz ministr Prachař.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
6. 2. 2014 15:56
Re: V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Lepí se na sklo a vadí jim i pokovení, takže předpokládám, že jednotku někde zašitou vůbec nepřečte. A nemusíš jezdit pruhy s dálkovým čtením, kdyby ses bál dvojího započítání. Víc ti k tomu neřeknu, nikdy jsem se o tuhle situaci nezajímal.

Jen by mohli v EU tyhle systémy sjednotit. Když už ne kompletně HW, tak alespoň držáky. Nejen že je prostor na skle omezen, ale kdo má v autě mít takový bordel.
Avatar - Emel
6. 2. 2014 13:47
Re: V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Jo, s automatizací je to fajn... pokud dva kilometry před budkou nestojí kolona, v takovém případě je to jedno.

Docela by mě zajímalo, jak je to ošetřené pro přenosné krabičky... co když potřebuju vozit svou krabičku ssebou... i jako spolujezdec? Jak brána pozná, jaká krabička v jakém autě má být započítána? Musí se nějak aktivovat?
6. 2. 2014 13:30
Re: V USA (NY to NJ i jinde) se to jmenuje Easypass...
Stejně je trend tradiční budky automatizovat. Vem si Francii, část budek je pro Liber-t (automatický bezkontaktní systém, kdy se nezastavuje) a zbytek jsou povětšinou bezhotovostní, popřípadě hotovostní automaty. Obsluhu ještě vedou, ale ne v takových počtech a ne všude. I z hlediska zdravotního je to rizikové povolání.
Avatar - Emel
6. 2. 2014 13:23
Re: To si už dělají prd.e.l...
Je v zájmu EU, aby ČR jako tranzitní země fungovala co nejlépe...
6. 2. 2014 13:20
Re: Ne
Staci se podivat na R1 (D1 - D5), obchvat a zpoplatnen.