9.1. 2013 Auto Tip

20 automobilek pod lupou - Jak dobrá a špatná jsou ve skutečnosti auta?

20 automobilek pod lupou - Jak dobrá a špatná jsou ve skutečnosti auta?

Největší evropský motoristický časopis Auto Bild zveřejňuje každý rok přehled o kvalitě a spolehlivosti automobilů, ale i o spokojenosti zákazníků s nimi.

Data sbírá na německém trhu, vzhledem k identickému provedení vozidel je lze brát jako velmi zajímavé vodítko i pro české poměry. V centru pozornosti jsou vozy ve stáří 3-7 let, u nichž se mohou projevit i závady, jaké se u nových vozidel v našich testech nevyskytují. Hodnocení sestává z až sedmi kategorií, které mají stejnou váhu. Zásadní otázkou je, zda výrobci, ale i společnost obecně vůbec touží po autech, která vydrží mnoho let. K nezničitelným ikonám typu Mercedesu W 124, Volva 740 či Audi 80 mají dnešní, technicky velmi sofistikovaná auta hodně daleko, velkou roli hraje i sociální status a image. Jezdit patnáct let starým, byť technicky bezvadným autem, to už prostě není in. Před nákupním centrem se na vás dívají jako na zoufalce, úřady tento trend podporují nesmyslnými ekologickými restrikcemi a výrobci se mu pochopitelně nebrání. A pak je tu ještě technická stránka věci. Aktuální Audi A4 má na přední nápravě 8 kulových čepů a 14 pryžových lůžek, zmíněný Mercedes W124 měl dva čepy a čtyři lůžka. Co v autě není, nepokazí se... Je na místě podezřívat výrobce, že úmyslně poddimenzují některý díl, aby plánovaně zkrátili životnost svých modelů? Nejspíše nikoli, úplně totiž stačí enormní tlak na produkční náklady, drahé suroviny a stále se zkracující cykly obměny nových modelů. Na vývoj opravdových držáků není čas ani peníze. Tím spíše, když automobilky musejí stále více investovat do plnění ekologických norem a zákazníci jsou tato opatření stále méně ochotní platit.

I dnes ale existuje řada výrobců, kteří jdou dobrým směrem a jejichž auta vám při rozumné péči vydrží deset let, aniž byste museli mít hrůzu z blížící se návštěvy STK. Následující přehled vám dá ucelený obraz, jak se to které značce daří.

Podle čeho hodnotí Auto Bild

1. DOTAZNÍK AUTO BILDU

Reprezentativní písemné dotazování na téma kvality a spolehlivosti provádí společnost GfK u 9004 respondentů. Klíčový dotaz: „Jak hodnotíte kvalitu vašeho automobilu na stupnici od 1 do 10 bodů?“

2. SVOLÁVACÍ AKCE

Jaké sériové poruchy či závady se u značky vyskytly? Ohrožovaly bezpečnost? Kolik vozidel bylo takto postiženo? Jak rychle reagoval výrobce, poskytl zákazníkům kulanci či bezplatnou nápravu?

3. TÜV REPORT

Brzdy, řízení, zavěšení kol, osvětlení – tyto prvky souvisejí s bezpečností jízdy. Výtah z 7,3 milionu technických kontrol společnosti TÜV provedených na 211 modelech dá plastický přehled o nejčastěji se opakujících vadách.

4. DLOUHODOBÉ TESTY AUTO BILDU

Auto Bild provádí vlastní dlouhodobé testy na 100 000 nebo i více kilometrů. Po skončení testu je vůz zcela demontován a jeho opotřebení posouzeno odborníky z Dekry. Hodnotí se počet závad a jejich význam, míra opotřebení, ale i praktičnost automobilu a provozní náklady.

5. STÍŽNOSTI ČTENÁŘŮ

Každý rok dojde na adresu redakce kolem 9000 dopisů a e-mailů od čtenářů, kteří si stěžují na problémy a závady svých aut. Vedle výrobních vad se jedná i o komentáře k práci servisů.

6. TEST SERVISŮ

Společnost TÜV nebo Dekra pro Auto Bild připraví vůz s určenými závadami, redakce jej pak anonymně předá 8 značkovým servisům v SRN. Hodnotí se úspěšnost identifikace poruch, svou roli hraje i cena.

7. ZÁRUKY

S jakými zárukami může zákazník počítat? V této kategorii mají dlouhodobě navrch korejské a japonské značky, zatímco evropské v posledních letech sázejí spíše na příplatkové rozšíření garancí.

Celkové hodnocení 2012
Pořadí VýrobceZnámka (1–5)*
1. Toyota2,17
2.-3. Honda 2,29
2.-3.Mercedes 2,29
4. Škoda 2,43
5. Hyundai 2,50
6.-9.Audi 2,57
6.-9.BMW 2,57
6.-9.Mazda 2,57
6.-9.VW 2,57
10.Mitsubishi2,60
11.Seat 2,67
12. Kia 2,71
13. Suzuki 2,83
14. Ford 2,86
15. Nissan 3,00
16. Opel 3,14
17. Renault 3,17
18. Fiat 3,43
19. Citroen 3,57
20. Peugeot 3,86
* zaokrouhleno na dvě desetinná místa

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

 

Štítky Auto Tip

 

Přidat názorDiskuse: 20 automobilek pod lupou - Jak dobrá a…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…