Automobilky loni utratily za inzerci 3,9 miliardy, nejvíce z nich Hyundai
Automobilky v loňském roce využily v České republice reklamní prostor v hodnotě 3,9 miliardy korun. Nejvíce inzerovali výrobci osobních aut. Vyplývá to ze statistik společnosti Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic.
Proti roku 2011 klesla ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v kategorii Motorová vozidla a jejich motory o šest procent.
Do propagace osobních aut společnosti loni investovaly 3,5 miliardy korun, což je meziroční pokles o pět procent. Reklamy na ojetá motorová vozidla dosáhly hodnoty 235 milionů korun (-5,0 % proti roku 2011). Oproti předchozímu roku vzrostla inzerce autobusů (o 40 procent) a ostatních motorových vozidel (+97 %).
Největším inzerentem mezi automobilovými výrobci bylo v loňském roce české zastoupení automobilky Hyundai, které využilo reklamní prostor v hodnotě přes 500 milionů korun.
Na druhém místě se umístila Škoda Auto, jejíž inzerce dosáhla 429 milionů korun. Na třetím místě následuje Kia (297 milionů korun). V nejlepší pětce se umístila ještě česká zastoupení Renaultu a Peugeotu.
Až na Renault měla tato pětice společností podobně sestavený mix inzerce mezi jednotlivá média. Do televizní komerce směřovala zhruba polovina jejich rozpočtů, do tisku pak třetina.
To Renault postavil svoji kampaň především na televizi. Do televize směřovalo 85 procent jeho prostředků na inzerci. Škoda a Kia se pak nechaly o něco víc než konkurence vidět i na internetu a v takzvaných out of home médiích (například billboardy).
Poměr inzerce mezi pěti největšími automobilovými zadavateli reklamy v roce 2012 | ||||||
Poř. | Společnost | TV [%] | Tisk [%] | Internet [%] | Rádio [%] | Out-of home média [%] |
1. | Hyundai Motors Czech | 57 | 35 | 2 | 4 | 2 |
2. | Škoda Auto | 47 | 28 | 9 | 5 | 11 |
3. | Kia Motors Czech | 49 | 28 | 8 | 4 | 11 |
4. | Renault ČR | 85 | 10 | 3 | 2 | 0,5 |
5. | Peugeot ČR | 54 | 34 | 7 | 2 | 3 |