20.4. 2014 ČTK

Automobily Maserati se představí v Národním technickém muzeu

Automobily Maserati se představí v Národním technickém muzeu

Fanoušky všeho, co voní benzínem, určitě potěší výstava automobilů Maserati, které budou od 22. do 25. dubna představeny v Národním technickém muzeu v Praze na Letné.

Mluvčí muzea Adam Dušek zve ty nedočkavé už na Velikonoční pondělí 21. dubna od 10:00 do 13:00 hodin, kdy se sem budou speciální vozy s trojzubcem ve znaku instalovat. "Dva z nich byly zapůjčeny ze světoznámé sbírky rodiny Paniniových, kteří patří k největším sběratelům vozů této značky na světě. Navíc právě jubiluje a slaví sto let existence," řekl Dušek ČTK.

Do světové historie automobilového sportu se významně zapsala italská automobilka Maserati ve 20. až 50. letech minulého století, kdy sbírala vavříny i v nejvyšší kategorii automobilových závodů Grand Prix, později označovaných jako závody formule 1. Od poloviny 20. století pak tuto automobilku proslavuje výroba luxusních vysokovýkonných cestovních vozů.

Firmu, zpočátku zaměřenou na opravy automobilů a výrobu zapalovacích svíček, založili v prosinci 1914 v Bologni bratři Alfieri, Ettore, Ernesto a Bindo Maserati. První závodní automobil Maserati vznikl o dvanáct let později. Měl označení Maserati Tipo 26, disponoval motorem přeplňovaným osmiválcovým jedenapůllitrovým kompresorem o výkonu 120 koní a na chladiči měl stylizovaný Neptunův trojzubec, který je znakem těchto vozů dodnes. Nový vůz byl úspěšný už při svém prvním startu - Alfieri Maserati s ním v závodě Targa Florio 1926 vyhrál kategorii jedenapůllitrů.

Maserati – 90 let na plný plyn

V několika málo letech se tyto vozy zařadily mezi nejúspěšnější závodní automobily na tratích automobilových Velkých cen, své postavení si udržely až do druhé poloviny 50. let. V roce 1957 vyhrál Juan Manuel Fangio s monopostem Maserati 250F titul mistra světa Formule 1. Po tomto úspěchu však automobilka svoji účast na závodech překvapivě ukončila a nadále se soustředila na výrobu cestovních automobilů.

V roce 1947 automobilka přesídlila do Modeny, kde zahájila vedle stavby závodních vozů také malosériovou výrobu cestovních automobilů kategorie Grand Tourismo. V roce 1957 bylo na trh uvedeno čtyřmístné kupé Maserati 3500 GT, které našlo zákazníky zejména na severoamerickém trhu a do roku 1964 bylo vyrobeno ve více než dvou tisících kusech.

V Národním technickém muzeu zájemci spatří čtyři exponáty. Bude mezi nimi i závodní monopost Maserati 6C-34 s kompresorem přeplňovaným šestiválcovým motorem o objemu 3729 cm a výkonu 260 koní, který byl postaven v letech 1934-1935 pouze v sedmi kusech. Na voze stejného typu dojel v září 1934 Tazio Nuvolari třetí ve Velké ceně na Masarykově okruhu v Brně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Maserati

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…