12.9. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Modernizovaná Honda Jazz a nové CR-V poprvé naživo. Ve znamení nové techniky

Modernizovaná Honda Jazz a nové CR-V poprvé naživo. Ve znamení nové techniky
 

Honda se ve Frankfurtu pochlubila modernizovaným Jazzem, který konečně dostal silnější agregát. Nová generace CR-V pak debutuje v hybridním provedení.

Japonská značka Honda na rozdíl od jiných výrobců na letošním frankfurtském autosalonu nechybí. Navíc přivezla hned dvě sériové novinky, modernizovaný Jazz a novou generaci CR-V. U obou zdůrazňuje nově nabízenou techniku, u CR-V je pak nutné zdůraznit fakt, že v Evropě už nebude nabízena se vznětovým motorem.

Aktuální Jazz se sice na evropském trhu prodává teprve druhým rokem, ve Frankfurtu se však už představuje jeho facelift, který na český trh dorazí v únoru 2018. Kombinace malého hatchbacku a MPV díky tomu značně prokoukla, stylisté autu připravili výraznější, sportovnější prvky, které zvláště vynikají v nově nabízeném modrém laku Skyride nebo verzi Dynamic, která dále přináší decentní spoiler vpředu a difusor vzadu. Na praktičnost ale vůz stále nerezignoval, a tak tu stále máme prostornou kabinu nebo zadní sedadla Magic Seats vytvářející rovnou ložnou plochu.

Video

Spíše než agresivnější vzhled je však důležitější novinkou nově nabízený motor. Díky 1.5 i-VTEC o výkonu 96 kW a točivém momentu 155 N.m Jazz konečně nabízí silnější agregát, který mu tak chyběl.

Honda Jazz facelift – technická data nově nabízeného motoru
Motor1.5 i-VTEC1.5 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]14981498
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]96/660096/6600
Točivý moment [N.m/min]155/4600155/4600
Převodovka6MCVT
Max. rychlost [km/h]190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,710,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,2

Vedle modernizovaného Jazzu se Honda ve Frankfurtu pochlubila také novou generací CR-V, která se sice již na vybraných trzích mimo Evropu prodává, do Česka ale dorazí až v druhé polovině roku 2018.

Evropská verze nového CR-V ve Frankfurtu debutuje ve formě prototypu, jehož interiér zůstává návštěvníkům uzavřen. Novinku si tak zatím můžeme prohlédnout jen zvenku. A nutno říci, že proti předchůdci dost prokoukla. Ty tam jsou nudné tvary rodinného praktického dostavníku, nové CR-V je designově výraznější a celkově povedenější. Také je s délkou 4.587 mm, výškou 1.689 mm a šířkou 1.854 mm 18 o mm kratší, o čtyři milimetry vyšší a o 34 mm širší. Rozvor činí 2.659 mm, o 29 mm více než dosud. Charakteristické detaily minulé generace ale zůstaly, jako třeba vertikální koncová světla.

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

Důležitou novinkou je pak hybridní pohon, který je zatím v prototypovém stádiu. Kombinuje čtyřválec 2.0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem. Klasickou převodovku pohonné ústrojí nemá, místo toho je tu jednostupňová převodovka s pevným převodovým poměrem, která vytváří přímé propojení mezi pohyblivými součástmi systému.

Hybridní CR-V nabízí tři jízdní režimy, systém i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) však mezi nimi přepíná automaticky pro co nejnižší spotřebu. Vedle čistě elektrického módu a módu, v němž pracuje výhradně spalovací motor, je tu ještě hybridní režim, v němž spalovací motor funguje jako generátor dodávající energii elektromotoru, případně bateriím. Elektrický režim a hybridní mají být využívány hlavně ve městě, zatímco jízda výhradně na spalovací motor probíhá hlavně na dálnici nebo při akceleraci.

S hybridním ústrojím se každopádně v sériové verzi počítá. Dokonce bude jakýmsi nástupcem turbodieselu, se kterým Honda pro CR-V už v Evropě nepočítá. K dispozici nicméně bude ještě 1.5 VTEC Turbo nabízející výběr mezi šestistupňovým manuálem a převodovkou CVT.

Spolupracujeme s TipCars.com
Philip Morris navýšil v Česku zisk i tržby, prosadily se cigarety bez kouře Philip Morris navýšil v Česku zisk i tržby, prosadily se cigarety bez kouře

Společnosti Philip Morris ČR, která je předním výrobcem a…

Stuchlík: Jdi rozdávat koblihy, naučí tě to, vyzval mne Babiš. Měl pravdu Stuchlík: Jdi rozdávat koblihy, naučí tě to, vyzval mne Babiš. Měl pravdu

Alespoň kousek manažera by v sobě měl mít každý, kdo se…

Spoluzakladatelé Instagramu Systrom a Krieger opouští vedení společnosti Spoluzakladatelé Instagramu Systrom a Krieger opouští vedení společnosti

Spoluzakladatelé sociální sítě na sdílení fotek Instagram…

Řidičů Uberu přibylo v USA tolik, že jim výdělky klesly o polovinu Řidičů Uberu přibylo v USA tolik, že jim výdělky klesly o polovinu

Popularita přepravní služby Uber v USA vedla k tak…

 
 












Blesk.cz

Vlašské a lískové ořechy nenechte veverkám! Vyrobte si domácí oříškové máslo!

Vlašské a lískové ořechy nenechte veverkám! Vyrobte…

Vlašské a lískové ořechy patří od nepaměti k nejčastějším potravinám na našem jídelníčku. Ořechy v sobě mají…

Miroslav Koubek (64) doplatil na velkorysost vůči kamarádovi! Exekutoři mu sebrali auto! Co na to Ombudsman Blesku?

Miroslav Koubek (64) doplatil na velkorysost vůči…

Životní cestu dvou Miroslavů – Koubka (64) a Vaitha (48), dobrých kamarádů, přeťal loni v listopadu zásah…

 

iSport.cz

Trávník: Nejlepší zápas? Stanciu měl 2+2, musím se ještě zlepšit

Trávník: Nejlepší zápas? Stanciu měl 2+2, musím se…

Život v období kouzelných branek si užívá Michal Trávník. Geniální trefou z přímého kopu zaskočil v Rennes…

Vrba: Výstraha před Spartou? Pro mě ne. Hráče z gólů obviňovat budu

Vrba: Výstraha před Spartou? Pro mě ne. Hráče z gólů…

V Jablonci museli spolknout hořkou pilulku. Vysoká porážka 0:3 s výborně hrajícím severočeským celkem je pro…

 

Reflex.cz

Nejkrvavější válečný střet v dějinách USA? Opomíjená másko-argonská bitva před koncem první světové války

Nejkrvavější válečný střet v dějinách USA? Opomíjená…

První světová válka už se chýlila ke konci, přesto ještě přišla bitva, která zůstala nejkrvavější v dějinách…

Do kostarických národních parků za největšími predátory Ameriky

Do kostarických národních parků za největšími…

Víte, které zvíře je největším predátorem amerického kontinentu? Puma americká – silná, hbitá šelma schopná…