Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza poprvé naživo: Je obrovská, přestože na to nevypadá. V ČR bude ještě letos!

Jan Mička
Diskuze (282)
Nové Subaru Impreza ve Frankfurtu zažívá evropskou premiéru. Hatchback se zcela novou technikou klame tělem – uvnitř nabízí prostor jako sedan střední třídy!

Když Subaru na podzim roku 2015 představilo na autosalonu v Los Angeles koncept nové generace Imprezy, zůstal jsem sedět s otevřenou pusou a modlil se, aby designéři do tvarů už příliš nezasahovali a považovali je za sériové. Jenže to bylo bláhové přání. Základní rysy sice zůstaly zachovány, přesto vám ale musí být na první pohled jasné, že tu se něco přidalo, tam zase ubralo a na silnice vyjel relativně běžný sedan, byť na poměry minulé generace stále docela vyzývavý.

Jenže sedany této velikosti Evropanům moc nevoní, my máme raději hatchbacky a crossovery, na což Subaru našlo řešení. Novou Imprezu vyrábí také jako hatchback a používá stejný základ jako crossover XV, který jsme už před časem vyzkoušeli v rámci mezinárodní prezentace. Oba vozy mělo Subaru ve Frankfurtu vystaveno vedle sebe a jsou si podobné jako vejce vejci, avšak s tím rozdílem, že Impreza hraje roli té méně drsné, více přikrčené a řekl bych možná i „serióznější“ varianty. S délkou 4460 milimetrů je o 109 milimetrů delší než Volkswagen Golf a má dokonce o 50 milimetrů delší rozvor náprav (konkrétně 2670 mm), navíc mohu po mnoha letech říci, že je to Impreza, která se mi vzhledově opravdu líbí.

Příď s diodovými světlomety je velmi ostře řezaná a z části přebírá designový styl nastolený už Levorgem, boční linie od předních kol pozvolna narůstá a graduje lehce „nakopnutou“ zadní částí s rozměrnými svítilnami. Vůz je opticky nízký, ale zároveň přiznává velmi bohaté boční prosklení, nechybí mu ani pořádné svaly, jenom ta vnější zpětná zrcátka ukotvená na stojinách působí trochu jako pěst na oko. Nesmírně důležitý nicméně bude výběr barvy karoserie – u mě osobně s obrovskou převahou vede sytě rudá!

Přední sedadla mají krásný tvar a náznakem bočního vedení i v oblasti ramen, držením zad však příliš nenadchnou, tedy alespoň na první dojem. Můžete sedět u střechy i téměř u podlahy, pozici za volantem není moc co vytknout, stejně jako samotnému ztvárnění přístrojové desky. Infotainment s rozměrným „skleněným“ displejem s vámi může komunikovat v češtině, analogový přístrojový štít s rozměrným barevným palubním počítačem uprostřed je skvěle čitelný a neztratíte se ani v množství tlačítek na volantu. Ten má skvělý tvar, ale pořád docela malý průměr věnce v místech úchopu.

Jestli mě ale nové Subaru Impreza něčím opravdu dostalo, je to množství vnitřního prostoru. Vpředu v loktech máte o 6 centimetrů více než u Golfu, vzadu máte k dobru téměř pět centimetrů. Člověk vysoký 190 centimetrů se za sebe posadí se zhruba sedmicentimetrovou rezervou před koleny a místo mu nepochybí ani nad hlavou. Z velké části je to dáno nízko ukotvenými zadními sedáky (jsou 480 milimetrů dlouhé, to je dost!), na druhou stranu si ale vzadu stále nepřipadáte nepohodlně. K tomu si připočítejte velký nástupní prostor a úhel otevírání zadních dveří a dostáváte skutečně velký rodinný hatchback.

Nové Subaru Impreza vyjíždí na zcela nové globální platformě, kterou jsme podrobně popsali ve speciálním článku už na konci července. Byla vyvíjena s ohledem na hybridní budoucnost značky, ki té nám však Subaru zatím nedalo přičichnout. Nicméně mild hybrid je plánován na příští rok, plug-in hybrid na rok 2020 a elektromobil na rok 2021.

Oficiální technická data zatím hovoří o zážehové šestnáctistovce o výkonu 84 kW a točivém momentu 150 N.m, párované výhradně s převodovkou Lineartronic (má sedm virtuálních prevodů) a symetrickým pohonem všech kol. Na českém trhu bude dále v nabídce i dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem 115 kW, přičemž uvedení vozu do prodeje by mělo proběhnout už v listopadu tohoto roku.

Subaru Impreza - technická data dostupných verzí
Verze1.6i EyeSight1.6i-S EyeSight
Zdvihový objem [cm3]16001600
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]84/620084/6200
Točivý moment [N.m/min]150/3600150/3600
PřevodovkaCVTCVT
Max. rychlost [km/h]180180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,412,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,26,4

Jan Mička
Diskuze (282)
Avatar - Beefcake
25. 9. 2017 22:03
Re: abeceda
No lenze odvtedy jazdia sami pretekari a majstri sveta.
Avatar - feroj
25. 9. 2017 17:56
Re: abeceda
v Golfoch bol základný motor atm. 1.4 16V, 55KW
Avatar - feroj
20. 9. 2017 14:19
Re: Imprezivní!
Ale do mesta a na krátke trasy do 30km je turbo veľmi zlá voľba ... teda ak to nemáš firemné na leasing a po dvoch rokoch ho pošleš k vode... na to je jednoznačne atmosféra...
Avatar - feroj
20. 9. 2017 14:06
Re: abeceda
SUBARU vlani predalo v US cez 60% produkcie (vyrobili cez 900tis. áut.), takže celkom cez 600tis. ... v EU sa predalo cez 40tis. Levorgov(ako ich začali voziť)
Avatar - feroj
20. 9. 2017 13:52
Re: abeceda
1.6 je vyslovene na zníženie základnej ceny, tak ako niekomu stačil vo fábii 1,2 trojvalec, niekomu bude dosť aj 1,6 v Impreze....
Inak kde v meste zrýchliš(legálne ...) z nuly na 100? väčšinou 0-50-60? a vtedy je to priaznivejšia hodnota, ako 12,4 (keď si porovnám ako zrýchľujú veľké limuzíny a SUV na semaforoch v tých ecco režimoch - sú ešte pomalšie ako tá 1.6...) vzhľadom k plynulej zmene prevodového pomeru pre pružnom zrýchlení reaguje lepšie ako štandardné automaty(pružnejšie zrýchlenie z 50- na 90-100) ... teda na normálne jazdenie pohodlné a priestranné auto vnútri a vonkajšími rozmermi ešte v pohode aj do mesta...
Stále nedokážem pochopiť porovnávania typu Oktavka má väčší kufor... a vzadu mala menej miesta ako Felícia, ešte OIII mala o 10cm menší rázvor ako už 19r. Astra G..., ktorá mala ako sedan pri dĺžke cca 4,4m 480l kufor...načo je niekomu denne 600l ak nie je taxi, alebo špedička? 2+2 som aj dlhšie cesty pobalil do 280l kufra VW Polo...

Ďalšie čo nechápem, start-stop systemy pri všetkých turbo-motoroch(nepomáhajú k životnosti ani atmo.-motorom, ale ani toľko neškodia), ktoré pri každom zastavení v plaziacej sa kolone vypína tie 3-4litrové biturba veľkých SUV...