14.9. 2017 Jan Mička Jan Mička

Subaru Impreza poprvé naživo: Je obrovská, přestože na to nevypadá. V ČR bude ještě letos!

 

Nové Subaru Impreza ve Frankfurtu zažívá evropskou premiéru. Hatchback se zcela novou technikou klame tělem – uvnitř nabízí prostor jako sedan střední třídy!

Když Subaru na podzim roku 2015 představilo na autosalonu v Los Angeles koncept nové generace Imprezy, zůstal jsem sedět s otevřenou pusou a modlil se, aby designéři do tvarů už příliš nezasahovali a považovali je za sériové. Jenže to bylo bláhové přání. Základní rysy sice zůstaly zachovány, přesto vám ale musí být na první pohled jasné, že tu se něco přidalo, tam zase ubralo a na silnice vyjel relativně běžný sedan, byť na poměry minulé generace stále docela vyzývavý.

Jenže sedany této velikosti Evropanům moc nevoní, my máme raději hatchbacky a crossovery, na což Subaru našlo řešení. Novou Imprezu vyrábí také jako hatchback a používá stejný základ jako crossover XV, který jsme už před časem vyzkoušeli v rámci mezinárodní prezentace. Oba vozy mělo Subaru ve Frankfurtu vystaveno vedle sebe a jsou si podobné jako vejce vejci, avšak s tím rozdílem, že Impreza hraje roli té méně drsné, více přikrčené a řekl bych možná i „serióznější“ varianty. S délkou 4460 milimetrů je o 109 milimetrů delší než Volkswagen Golf a má dokonce o 50 milimetrů delší rozvor náprav (konkrétně 2670 mm), navíc mohu po mnoha letech říci, že je to Impreza, která se mi vzhledově opravdu líbí.

Příď s diodovými světlomety je velmi ostře řezaná a z části přebírá designový styl nastolený už Levorgem, boční linie od předních kol pozvolna narůstá a graduje lehce „nakopnutou“ zadní částí s rozměrnými svítilnami. Vůz je opticky nízký, ale zároveň přiznává velmi bohaté boční prosklení, nechybí mu ani pořádné svaly, jenom ta vnější zpětná zrcátka ukotvená na stojinách působí trochu jako pěst na oko. Nesmírně důležitý nicméně bude výběr barvy karoserie – u mě osobně s obrovskou převahou vede sytě rudá!

AUTOSALON FRANKFURT 2017 NA AUTO.CZ

Přední sedadla mají krásný tvar a náznakem bočního vedení i v oblasti ramen, držením zad však příliš nenadchnou, tedy alespoň na první dojem. Můžete sedět u střechy i téměř u podlahy, pozici za volantem není moc co vytknout, stejně jako samotnému ztvárnění přístrojové desky. Infotainment s rozměrným „skleněným“ displejem s vámi může komunikovat v češtině, analogový přístrojový štít s rozměrným barevným palubním počítačem uprostřed je skvěle čitelný a neztratíte se ani v množství tlačítek na volantu. Ten má skvělý tvar, ale pořád docela malý průměr věnce v místech úchopu.

Jestli mě ale nové Subaru Impreza něčím opravdu dostalo, je to množství vnitřního prostoru. Vpředu v loktech máte o 6 centimetrů více než u Golfu, vzadu máte k dobru téměř pět centimetrů. Člověk vysoký 190 centimetrů se za sebe posadí se zhruba sedmicentimetrovou rezervou před koleny a místo mu nepochybí ani nad hlavou. Z velké části je to dáno nízko ukotvenými zadními sedáky (jsou 480 milimetrů dlouhé, to je dost!), na druhou stranu si ale vzadu stále nepřipadáte nepohodlně. K tomu si připočítejte velký nástupní prostor a úhel otevírání zadních dveří a dostáváte skutečně velký rodinný hatchback.

Nové Subaru Impreza vyjíždí na zcela nové globální platformě, kterou jsme podrobně popsali ve speciálním článku už na konci července. Byla vyvíjena s ohledem na hybridní budoucnost značky, ki té nám však Subaru zatím nedalo přičichnout. Nicméně mild hybrid je plánován na příští rok, plug-in hybrid na rok 2020 a elektromobil na rok 2021.

Oficiální technická data zatím hovoří o zážehové šestnáctistovce o výkonu 84 kW a točivém momentu 150 N.m, párované výhradně s převodovkou Lineartronic (má sedm virtuálních prevodů) a symetrickým pohonem všech kol. Na českém trhu bude dále v nabídce i dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem 115 kW, přičemž uvedení vozu do prodeje by mělo proběhnout už v listopadu tohoto roku.

Subaru Impreza - technická data dostupných verzí
Verze1.6i EyeSight1.6i-S EyeSight
Zdvihový objem [cm3]16001600
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]84/620084/6200
Točivý moment [N.m/min]150/3600150/3600
PřevodovkaCVTCVT
Max. rychlost [km/h]180180
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,412,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,26,4

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Impreza poprvé naživo: Je obrovská,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu

Základem nové generace kompaktního hatchbacku se stane…

Nové Subaru Impreza se představuje jako hatchback, má nový dvoulitr Nové Subaru Impreza se představuje jako hatchback, má nový dvoulitr

Pátá generace Imprezy je sice postavena na základech nové…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po násilníkovi, co přepadl mladou dívku

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po…

Jen díky své odhodlanosti a křiku se dokázala mladá dívka 7. září nedaleko Nových Butovic ubránit muži, který ji…

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…