Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GT naživo: Fotky neklamaly, vypadá fantasticky!

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Pokud ve vás úvodní snímky zcela nového Continentalu GT zanechaly pozitivní dojmy, pak nebudete zklamáni ani po první osobní zkušenosti.

Automobilka Bentley ukázala třetí generaci modelu Continental GT krátce před premiérou na autosalonu ve Frankfurtu. Předchozí dva kousky byste od sebe rozlišovali velmi těžko, namísto generační obměny šlo spíše o důkladné omlazení.

Nyní je ale vše jinak a Continental GT se od základu mění. Přídi dominuje obří a ještě hranatější maska, kterou doprovází velikostně pozměněné světlomety. Zadní svítilny jsou tvarem takřka totožné s koncovkami výfuků. Změny se odehrály také co do proporcí – auto je sice stejně dlouhé, avšak širší a má delší rozvor. Tím se tvoří ještě více místa pro posádku a zavazadla. Jedno se ale nezměnilo: na první pohled víte, že si právě prohlížíte čistokrevný luxus na kolech!

Přímo ve Frankfurtu jsme krátce po tiskové konferenci vůz prozkoumali také uvnitř. Je doslova úchvatný. V kabině je až nečekaně velké množství prostoru, samozřejmostí je pohodlné sezení a luxus, který vás obklopuje ze všech stran. Bentley však nezůstává věrné jen osvědčené klasice, jde s dobou. Efektivní je zejména 12,3“ displej infotainmentu, který je ukryt a odhalí se až po nastartování. Cestujícím jsou k dispozici USB zdířky pro nabíjení chytrých zařízení a konektivita s „jablky“ Apple CarPlay.

Model je posazen na nejnovější koncernové platformě MSW, takže řadu komponent sdílí s nedávno odhaleným Porsche Panamera. Nechybí 48voltová palubní síť, jež mimo jiné pomáhá aktivnímu stabilizátoru nápravy. Tato vychytávka se jmenuje Bentley Dynamic Ride a má kombinovat vlastnosti sportovního vozu s pohodlím a komfortem na dlouhých trasách. Řidiči si mohou vybrat ze čtyř jízdních režimů, kromě módů Sport, Comfort a Custom je k dispozici také všeříkající Bentley.

Nové „Conti“ přijíždí se šestilitrovou jednotkou W12 o výkonu 466 kW a točivým momentem 900 Nm při 1.750/4.000 otáčkách. To je dost na to, aby vůz z klidu na stovku zrychlil za 3,6 sekundy a pokračoval až na maximální rychlost 333 km/h. Motor disponuje systémem deaktivace válců a společně s dalšími opatřeními (kupříkladu částečné využití pohonu všech kol) umí snížit emise CO2 až o 16 %. Automobilka dále uvádí, že plná nádrž nyní stačí na více než 800 kilometrů.

Připomeňme, že výroba modelu odstartuje ještě v letos, krátce po právě probíhající premiéře ve Frankfurtu. K zákazníkům dorazí první kusy v březnu příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Avatar - Hotwire
13. 9. 2017 14:05
Re: Poklona
>:-[] >:-[]
13. 9. 2017 09:22
Re: Pagan Poetry
Jestli EXP 10 nakonec vyrobí, jakože to v plánu bylo, tak se možná dočkáš něčeho věrnějšího. Alespoň v exteriéru, v interiéru bych si nedělal naděje. Mně třeba víc vadí rámeček kolem značky než to orámování světel, které mi takhle na fotce přijde decentnější než v poslední verzi (dříve to Conti neměl). Což bude otázka velikosti světlometu, asi i tvaru.
Avatar - Pekelná Micinka
13. 9. 2017 02:33
Pagan Poetry
Přeci jen, mohli zužitkovat více prvků z konceptu. Myslím, že například zadní světla mohla být u sportovního modelu bez chromového orámování, případně s jiným ozdobným prvkem okolo buď jako součást vnitřku, nebo krytu.
Avatar - nathan
12. 9. 2017 19:22
Poklona
Všichni dělají auta. Ale jen Bentley dělá umělecká díla.
12. 9. 2017 17:56
eRko
Z toho by mohl Novague postavit nové eRko >:D