19.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady, šestiválec bohužel nemá

 

Šestiválcového motoru se očekávaná sportovní verze nové Insignie nedočkala. Pod její kapotou bije čtyřválcové srdce.

Opel představuje očekávanou novou generaci sportovní varianty Insignie. Už se nejmenuje OPC, Opel se totiž vrátil k označení GSi, známém třeba z dob Manty a Kadettu, a pod kapotou už nemá šestiválec. Přeplňovaný 2,8litrový šestiválec z předchůdce nahradil turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec. Později ale bude Insignia GSi nabídnuta i s turbodieselem.

Přeplňovaný dvoulitr nabízí výkon 191 kW a točivý moment 400 N.m, což znamená, že proti předchozí Insignii OPC je o hodně slabší. Minulá generace rychlého Opelu střední třídy totiž díky šestiválci nabízela 239 kW a 435 N.m.

O aplikaci šestiválcového motoru se přitom dlouho spekulovalo i v druhé generaci Insignie. Automobil se totiž bude v Austrálii prodávat jako Holden Commodore, přičemž u protinožců (a v Americe jakožto Buick Regal) nabídne též šestiválec. Jmenovitě přímovstřikovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW.

Zážehový motor je kombinován výhradně s osmistupňovým automatem, který nabízí i možnost řazení pomocí páček pod volantem. Jestliže se spolehnete na automatiku, můžete vybírat z běžného, nebo sportovního nastavení změny převodu.

Standardem Insignie GSi je také pohon všech kol, který je místo klasického diferenciálu unikátně tvořen dvěma lamelovými spojkami u zadní nápravy. Toto řešení umožňuje vektorovat točivý moment, přičemž účinně pomáhá potlačovat nedotáčivost auta. Čtyřkolka je výhodná i z hlediska gripu, který vylepšují i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Ve srovnání s běžnou Insignií došlo ke snížení podvozku, díky kratším pružinám o 10 milimetrů. Využití sportovních (stále adaptivních) tlumičů pak potlačuje náklony karoserie v zatáčkách, zatímco o vylepšení brzdných schopností se postaral systém Brembo s předními kotouči o průměru 345mm, do nichž se zahryzávají čtyřpístkové třmeny.

Jak už to dnes bývá, podvozek Opelu Insignie GSi byl laděn na Severní smyčce Nürburgringu, kde se ukázala jako rychlejší než silnější předchůdce. Důvod hledejme třeba v hmotnosti, protože novinka je díky lehčí platformě o 160 kilogramů lehčí než srovnatelná šestiválcová Insignia OPC. Auto ale nemyslí jen na sportování, jeho systémy lze vedle sportovního režimu přepnout i do komfortnějších módů Tour či Standard. A když si zrovna budete chtít za volantem užívat, klidně si budete moci vypnout kontrolu trakce.

Opel Insignia GSi se světu poprvé představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Do prodeje vstoupí krátce na to, na domácím německém trhu má být k dispozici už v polovině října.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem

Ruské úřady dnes pohrozily, že od příštího roku zablokují…

Praha byla loni dvacáté nejnavštěvovanější město na světě, tvrdí studie Praha byla loni dvacáté nejnavštěvovanější město na světě, tvrdí studie

Praha byla loni 20. nejnavštěvovanější město na světě.…

Vážně je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak Vážně je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Často vyzdvihovaná výhoda SUV v podobě dobrého výhledu v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 






 
Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Dnes 15:52

Společnost Tatra Trucks prostřednictvím krátkého videa názorně demonstruje možnosti řízení čtyř, tří a dvou náprav speciálů ze své produkce.




Blesk.cz

Stověžatá Praha je 20. nejnavštěvovanějším městem světa. Loni tu přespalo přes šest milionů turistů

Stověžatá Praha je 20. nejnavštěvovanějším městem…

Praha je matka měst! To dokazuje stále rostoucí počet turistů, kteří se do stověžaté metropole přijedou pokochat…

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit, nezvládá špínu!

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit,…

Dáša se přihlásila do Výměny manželek a netušila, že se tím naplní její nejčernější noční můry. Bude muset…

 

iSport.cz

Frk blízko životní šance, v Detroitu se ho bojí. Machovský se loučí

Frk blízko životní šance, v Detroitu se ho bojí.…

Zápasový účet Martina Frka v NHL je v jeho 23 letech chuďoučký - pouhé dva zářezy z loňska za Carolinu, které se…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Čína dnes vyzvala Severní Koreu a Spojené státy, aby ukončily svou slovní válku, a varovala, že případný…

Jihočeský Vimperk: Město na Zlaté stezce se proslavilo především tiskařstvím a sklářstvím

Jihočeský Vimperk: Město na Zlaté stezce se…

K jihočeskému městu Vimperk dlouhá léta patřily zářící sklářské výhně i rachot tiskařských strojů. Je to město…