19.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady, šestiválec bohužel nemá

 

Šestiválcového motoru se očekávaná sportovní verze nové Insignie nedočkala. Pod její kapotou bije čtyřválcové srdce.

Opel představuje očekávanou novou generaci sportovní varianty Insignie. Už se nejmenuje OPC, Opel se totiž vrátil k označení GSi, známém třeba z dob Manty a Kadettu, a pod kapotou už nemá šestiválec. Přeplňovaný 2,8litrový šestiválec z předchůdce nahradil turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec. Později ale bude Insignia GSi nabídnuta i s turbodieselem.

Přeplňovaný dvoulitr nabízí výkon 191 kW a točivý moment 400 N.m, což znamená, že proti předchozí Insignii OPC je o hodně slabší. Minulá generace rychlého Opelu střední třídy totiž díky šestiválci nabízela 239 kW a 435 N.m.

O aplikaci šestiválcového motoru se přitom dlouho spekulovalo i v druhé generaci Insignie. Automobil se totiž bude v Austrálii prodávat jako Holden Commodore, přičemž u protinožců (a v Americe jakožto Buick Regal) nabídne též šestiválec. Jmenovitě přímovstřikovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW.

Zážehový motor je kombinován výhradně s osmistupňovým automatem, který nabízí i možnost řazení pomocí páček pod volantem. Jestliže se spolehnete na automatiku, můžete vybírat z běžného, nebo sportovního nastavení změny převodu.

Standardem Insignie GSi je také pohon všech kol, který je místo klasického diferenciálu unikátně tvořen dvěma lamelovými spojkami u zadní nápravy. Toto řešení umožňuje vektorovat točivý moment, přičemž účinně pomáhá potlačovat nedotáčivost auta. Čtyřkolka je výhodná i z hlediska gripu, který vylepšují i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Ve srovnání s běžnou Insignií došlo ke snížení podvozku, díky kratším pružinám o 10 milimetrů. Využití sportovních (stále adaptivních) tlumičů pak potlačuje náklony karoserie v zatáčkách, zatímco o vylepšení brzdných schopností se postaral systém Brembo s předními kotouči o průměru 345mm, do nichž se zahryzávají čtyřpístkové třmeny.

Jak už to dnes bývá, podvozek Opelu Insignie GSi byl laděn na Severní smyčce Nürburgringu, kde se ukázala jako rychlejší než silnější předchůdce. Důvod hledejme třeba v hmotnosti, protože novinka je díky lehčí platformě o 160 kilogramů lehčí než srovnatelná šestiválcová Insignia OPC. Auto ale nemyslí jen na sportování, jeho systémy lze vedle sportovního režimu přepnout i do komfortnějších módů Tour či Standard. A když si zrovna budete chtít za volantem užívat, klidně si budete moci vypnout kontrolu trakce.

Opel Insignia GSi se světu poprvé představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Do prodeje vstoupí krátce na to, na domácím německém trhu má být k dispozici už v polovině října.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady,…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…