19.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady, šestiválec bohužel nemá

 

Šestiválcového motoru se očekávaná sportovní verze nové Insignie nedočkala. Pod její kapotou bije čtyřválcové srdce.

Opel představuje očekávanou novou generaci sportovní varianty Insignie. Už se nejmenuje OPC, Opel se totiž vrátil k označení GSi, známém třeba z dob Manty a Kadettu, a pod kapotou už nemá šestiválec. Přeplňovaný 2,8litrový šestiválec z předchůdce nahradil turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec. Později ale bude Insignia GSi nabídnuta i s turbodieselem.

Přeplňovaný dvoulitr nabízí výkon 191 kW a točivý moment 400 N.m, což znamená, že proti předchozí Insignii OPC je o hodně slabší. Minulá generace rychlého Opelu střední třídy totiž díky šestiválci nabízela 239 kW a 435 N.m.

O aplikaci šestiválcového motoru se přitom dlouho spekulovalo i v druhé generaci Insignie. Automobil se totiž bude v Austrálii prodávat jako Holden Commodore, přičemž u protinožců (a v Americe jakožto Buick Regal) nabídne též šestiválec. Jmenovitě přímovstřikovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW.

Zážehový motor je kombinován výhradně s osmistupňovým automatem, který nabízí i možnost řazení pomocí páček pod volantem. Jestliže se spolehnete na automatiku, můžete vybírat z běžného, nebo sportovního nastavení změny převodu.

Standardem Insignie GSi je také pohon všech kol, který je místo klasického diferenciálu unikátně tvořen dvěma lamelovými spojkami u zadní nápravy. Toto řešení umožňuje vektorovat točivý moment, přičemž účinně pomáhá potlačovat nedotáčivost auta. Čtyřkolka je výhodná i z hlediska gripu, který vylepšují i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S.

AUTOSALON FRANKFURT NA AUTO.CZ

Ve srovnání s běžnou Insignií došlo ke snížení podvozku, díky kratším pružinám o 10 milimetrů. Využití sportovních (stále adaptivních) tlumičů pak potlačuje náklony karoserie v zatáčkách, zatímco o vylepšení brzdných schopností se postaral systém Brembo s předními kotouči o průměru 345mm, do nichž se zahryzávají čtyřpístkové třmeny.

Jak už to dnes bývá, podvozek Opelu Insignie GSi byl laděn na Severní smyčce Nürburgringu, kde se ukázala jako rychlejší než silnější předchůdce. Důvod hledejme třeba v hmotnosti, protože novinka je díky lehčí platformě o 160 kilogramů lehčí než srovnatelná šestiválcová Insignia OPC. Auto ale nemyslí jen na sportování, jeho systémy lze vedle sportovního režimu přepnout i do komfortnějších módů Tour či Standard. A když si zrovna budete chtít za volantem užívat, klidně si budete moci vypnout kontrolu trakce.

Opel Insignia GSi se světu poprvé představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Do prodeje vstoupí krátce na to, na domácím německém trhu má být k dispozici už v polovině října.

Spolupracujeme s TipCars.com
Inflace v eurozóně zrychlila nad cíl centrální banky, vzhůru ji tlačí hlavně ceny energií Inflace v eurozóně zrychlila nad cíl centrální banky, vzhůru ji tlačí hlavně ceny energií

Meziroční tempo růstu spotřebitelských cen v eurozóně v…

Komentář Bohumila Pečinky: Nelehké volby Komentář Bohumila Pečinky: Nelehké volby

Za šest týdnů nás čekají zase jedny volby. Vlastně dvoje:…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Škoda Citigo vs. Toyota Aygo - Odlišný přístup

Dnes 08:02

Obě kapesní autíčka přijíždějí v novém. Divoce vyhlížející Toyota Aygo neohroženě útočí na seriózní Škodu Citigo.




Blesk.cz

Čechům v Chorvatsku kleklo auto: Z pekla dálnice je zachránili až další Češi! Italové na nás kašlali

Čechům v Chorvatsku kleklo auto: Z pekla dálnice je…

Rozpálená silnice, plné auto a kolony - tak vypadala situace, ve které jedné české rodině na cestě z dovolené v…

Jako Neff Novák?! Zabil těhotnou manželku a dvě dcery: Do kamer prosil o pomoc při pátrání

Jako Neff Novák?! Zabil těhotnou manželku a dvě…

Manžel těhotné ženy, která zmizela se dvěma dcerkami, byl zatčen po přiznání, že všechny tři zabil. Stalo se tak…

 

iSport.cz

Gay v NHL? Neexistuje! Mizí hrdost, je tu macho kultura, vzteká se král MS

Gay v NHL? Neexistuje! Mizí hrdost, je tu macho…

Anders Nilsson je velký brankář, tři "čísla" jej dělí od dvou metrů. Velké výkony předvedl i na posledním…

SÁZKAŘSKÉ TIPY: Zlomí Slavia blok z Jablonce? A jak vsadit na Spartu?

SÁZKAŘSKÉ TIPY: Zlomí Slavia blok z Jablonce? A jak…

Zápasy, ve kterých se od nich očekávají tři body, mají před sebou Plzeň, Slavia i Sparta. Jak se ale favorité se…

 

Reflex.cz

Máme nové důkazy v kauze OKD, pozveme si možná i Zemana, říká šéf vyšetřovací komise

Máme nové důkazy v kauze OKD, pozveme si možná i…

Vyšetřování sněmovní komise k OKD nabírá na obrátkách. Skupina poslanců požádala policii, aby k výslechu…

Aretha Franklinová: Odešla zpěvačka, která uměla vyzpívat svou duši

Aretha Franklinová: Odešla zpěvačka, která uměla…

„Aretha Franklinová, krásná, urostlá černoška s boubelatými tvářemi, zajímavým indickým nosem, velkýma hodnýma…