Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: Nový elektrokoncept na první upoutávce

David Bureš
Diskuze (6)
Poloterénní verze třídy E ve stylu allroadů a scoutů nebude jedinou pařížskou premiérou Mercedesu. Trojcípá hvězda si pro Paříž přichystala i elektrický koncept.

Automobilka Mercedes-Benz potvrdila dřívější zprávy, že na pařížském autosalonu představí i koncept elektrického crossoveru. Prozatím výrobce zveřejnil jeho první ukázku.

Zveřejněné video ukazuje koncept z různých úhlů, díky čemuž už máme představu, jak bude vypadat. Vnější vzhled bude ve srovnání s dnešními mercedesy velice odlišný, příď s výrazným logem značky a navazujícími světlomety je pojata zcela jinak než u aktuálních modelů. To samé platí pro futuristicky pojatý interiér, byť třeba elektrické ovládání sedadel je pro majitele mercedesů důvěrně známé.

Mercedes rovněž potvrdil dřívější zprávy, že koncept odhalí mnohé z jeho elektrické budoucnosti. Výrobce tvrdí, že se v Paříži ukáže konkrétní vize nové generace vozidel s elektrickým pohonem.

Také Mercedes chce v oblasti elektromobilů expandovat, první vůz z nové elektrořady modelů má vstoupit do prodeje v roce 2019. Vzhled aut se přitom má inspirovat pařížským konceptem.

Pro nové elektromobily Mercedes vyvinul speciální modulární platformu, která umožní vložit baterie do podlahy auta. Právě nová technika – hovoří se také o nových bateriích – by měla být prezentována v Paříži. Na elektrický pohon je ale třeba připravena i platforma GLC, které bude dostupné i s vodíkovým pohonem.

Mercedes není jediný, kdo takové vozidlo v Paříži představí. Také Volkswagen bude v městě nad Seinou prezentovat elektrický koncept naznačující jeho budoucnost.

David Bureš
Diskuze (6)
28. 9. 2016 16:02
Re: zatím evropská elektromobilita brutálně zaostává v kapac
Tak som hľadal niečo k recyklovaniu Li a narazil na toto:
"Recycled lithium is as much as five times the cost of lithium produced from the least costly brine based process. It is not competitive for recycling companies to extract lithium from slag, or competitive for the OEMs to buy at higher price points from recycling companies."
S tým súvisia ďalšie veci prečo nie som z Li batérii až tak nadšený:
"Recyklácia lítiových článkov bola pôvodne zameraná výhradne na zhodnotenie kobaltu. Až neskôr sa začala pozornosť venovať získavaniu menej ekonomicky zaujímavých prvkov vrátane lítia. Dôležitým predpokladom bolo zvládnutie extrémnej reaktivity kovového lítia, čo sa obvykle riešilo spracovaním väčších článkov v kryogénnej atmosfére. "
28. 9. 2016 15:28
Re: zatím evropská elektromobilita brutálně zaostává v kapac
Výrobný závod neznamená nič, bez skúsenosti to tam môžeš vyrábať akurát licenčne. Firmy ktoré sa zaoberajú batériami dlhé roky získavali skúsenosti. A Sanyo je pod Panasonicom od roku 2009, toľko na margo konkurencie. Ak máju baterky v e-Golfe lepší výkon, tak to asi bude na úkor niečoho iného(cena, životnosť).
No a na tu recykláciu sa musím pozrieť. Viem, že pri olove, alebo NIMH, využívanými vo väčšine Toyotackych hybridov to nie je problém. Ale pri Li batériách bolo mletie celkom komplikované.
28. 9. 2016 13:22
Re: zatím evropská elektromobilita brutálně zaostává v kapac
mnou vypsane 3 znacky v EU jiz stavej nebo maji v priprave vyrobni kapacity na baterie, ostatne psalo se o tom tusim i zde na a.cz

a recyklace samozrejme je, jenze asi ne takova jak si ji predstavujes, podle smernice EK z tusim roku 2004 se nejdrive dane baterky pouziji v prumyslovem nasazeni jako zalozni baterie, a teprve az po poklesu pod 30% puvodni hodnoty se zrecykluji, a ze v EU je recyklace baterii velice vynosnej business ;-) baterky se daji beznyma metodama zrecyklovat na cca 98% a zbyla % se daji recyklovat vysokoenergetickyma metodama ;-) pravdepodobne budes prekvapen, ale za tim stoji ta nenavidena EK ktera to na popud Toyoty zapracovala jiz v minulem desetileti

a jen tak do placu, Tesla ani Panasonic nemaji nejspickovejsi akumulatory, v pomeru kWh/kg je mezi soucasnyma EV leader e-Golf, aneb baterie v tomto aute ma nejvyzsi cislovku v pomeru k vaze, baterky od Sanya
28. 9. 2016 13:14
Re: zatím evropská elektromobilita brutálně zaostává v kapac
Aká konkurencia? Kto dnes vie vyrábať batérie na špičkovej úrovni? BMW, Audi, alebo Tesla to nie je. Dokáže to par Azijských firiem a s jednou z najlepších sa dohodol aj Musk. Firiem ktoré dokážu vyrábať špičkové batérie v požadovanom množstve je rozhodne menej ako automobiliek. Ano masová výroba môže pohnúť cenu smerom dole, ale Li batérie sa zatiaľ prakticky nerecyklujú(zatiaľ je nerentabilná) a Li ako prvok sa ťaží nie zrovna šetrne. Takže je len otázka času kedy vyletí hore cena dosť podstatnej suroviny. Jedna z kľúčových veci pre rozšírenie elektromobilov sú batérie, s pomerom KWh/kg aspoň na úrovni Li, ale bez vyživovania drahých prvkov v množstve väčšom ako malom. A samozrejme s lacnou recykláciou.
28. 9. 2016 12:33
Re: zatím evropská elektromobilita brutálně zaostává v kapac
ceny bych se nebal, ted je cena za baterky vyoka kvuli dvoum faktorum, zaprve vyrobni kapacity a zadruhe mala konkurence, automobilky vpodstate nemaji potrebu se nejak podbizet cenou, a kdysz se podbizet zacnou, zase se to zredukuje poctem dostupnych EV pro danej trh :-)

ty stare automobilky moc dobre vedej ze Tesla je ohrozuje jen v uzkem spektru zakazniku a niz nez pod 1 milionovou hranici je ani ohrozovat nebude, kdys si pak srovnas konkurecni auta "premiovych" znacek vuci modelum Tesly na podobne vybave, tak je tam cenovej rozdil 1-2 milionu v neprospech Tesly, a za takove penize nebude by na danych baterkach ty automobilky vydelali celkem slusnej balik

priklad:
Tesla S vs. BMW-5 vs. Audi-6 vs MB-E, staci skouknout ceny tech aut ve verzich jako S6, M5, AMG a jejich rozdil, takze kdys si predstavis ze do tech 3 fosilnich se do pristi generace dostane scate podvozek kam se da dat 100kWh baterka, tak nebude zadny problem aby cenu zvedli o 25-50 tisic eur a budou na stejne cene jako Tesla S se 100kWh baterkou, vyhodou tech ostatnich znacek oproti Teslu bude pak treba v Evrope i to ze budou mit vice karosarskych variant, nehlede na fakt ze naklady treba na podvozkovou platformu dokazou rozmelnit mezi nekolik modelu ruznych kategorii, je to proste jen o tom kdy uznaji za vhodne takova auta nasadit na trh