Mercedes-Benz B: Nové MPV sází na osmistupňovou dvouspojkovou převodovku

 

Mercedes-Benz představuje v Paříži třetí generaci třídy B. Je hezčí, o něco větší, má digitální kokpit z áčka a výhradně dvouspojkové převodovky včetně nové osmistupňové.

Třetí béčko dostalo do vínku tovární kód W247. Podle samotné automobilky to není minivan, potažmo kompaktní MPV, nýbrž stále „ sports tourer“, čímž dává najevo, s kým se chce poměřovat. Jistě, s BMW a jeho dvojicí prostorných sourozenců řady 2. Silueta vozu se oproti předchozí generaci vlastně moc nezměnila, veškeré karosářské panely i interiér jsou však zcela nové.

Příď je z bočního agresivně zašpičatělá, jinak má správně nasupený výraz, zkrátily se převisy, takže vůz vypadá spolu s nižší střechou a efektním spoilerem velmi dynamicky, méně bachratě, naopak až svalnatě. Boky se tváří na první pohled stejně jako u předchůdce W246 (respektive W242 v „ekologických“ verzích), ale spodní hrana bočních oken stoupá rychleji vzhůru. Nejumírněnější je záď s mnohem užšími koncovými reflektory. Součinitel odporu vzduchu činí 0,24, o setinku méně.

Paleta pohonných jednotek začíná benzinovými čtyřválci M 282 1,33 l s výkony 100 a 120 kW (136/163 k) s ústrojím 7G-DCT přenášejícím 200/250 N.m a filtrem pevných částic. Verze jsou značeny B 180 a B 200. Dobře známý menší turbodiesel OM 608 (původně dCi od Renaultu) pro B 180 d má objem 1,5 l, 85 kW (115 k) 260 N.m a totožné ústrojí, větší dvoulitr OM 654q se bude nabízet naladěn na 110 a 140 kW (150, respektive 190 k pro B 200 d/220 d) a v kombinaci s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ta přenáší v prvním případě 320 a ve druhém až 400 N.m. Manuál v novém béčku už nekoupíte. Později přibudou další motorické verze a k tradičnímu přednímu pohonu také čtyřkolka 4Matic.

Podvozek kombinuje přední vzpěry McPherson s hliníkovými trojúhelníkovými rameny vpředu a klikovou nápravu vzadu, výkonnější verze ovšem dostanou na výběr zadní čtyřprvkové závěsy pomocí trojice lichoběžníků a vlečeného ramene v pomocném rámu s pryžovým uložením, jsou rovněž z lehkého kovu. Tlumiče se v obou verzích nacházejí vně vinutých pružin. Za peníze navíc bude v nabídce sportovní snížení a dokonce adaptivní šasi. Kola mají průměr od 16 do 19 palců. Světla mohou být kompletně diodová, v základu jsou žárovky H7 a denní LED.

Při pohledu do kabiny je jasné, že tady vládne digitální věk. Dvě obrazovky, ta před řidičem centrální, mají v základu sedm palců a v nejvyšší verzi 10,25, tvoří tak na první pohled celistvou širokoúhlou přístrojovou desku, prostřední kombinuje menší s větším. Displej vpravo je dotykový a slouží coby ovládání infotaimentu MBUX, stejně jako tlačítka na volantu touchpad na středové konzole. Za příplatek se dá pořídit chytré hlasové ovládání a head-up displej, jinak je k dispozici kromě navigace další přemíra online funkci a služeb. Výdechů ventilačního systému je pět, zůstal jim „turbínový“ vzhled.

Třída B už umí řídit sama. Tedy skoro, samozřejmě, dostala spoustu asistentů, které známe třeba z třídy S, nejen aktivní brzdění s hlídáním kolizí a detekcí cyklistů i chodců, chytrý tempomat a udržování v jízdním pruhu, bezpečnostní systém Pre-Safe najdeme v příplatcích. Airbagy zastupují čelní, řidičův kolenní a kombinované okenní a boční, za zadní boční je opět nutné vytáhnout peníze navíc.

Samozřejmostí je vyšší posaz, řidič sedí o 9 cm výše než v současné třídě A a má logicky lepší výhled ven. Interiér nabídne více místa pro lokty, hlavu i nohy než v odcházející generaci béčka, rozvor náprav narostl o tři centimetry na 2729 mm, vnitřní šířka činí 1456 mm, o 33 mm více. Přední cestující si mohou hovět v masážních sedačkách s ochlazováním i vyhříváním, za ně se samozřejmě připlácí. Mají všestranně elektrické seřizování s pamětí.

U auta tohoto typu je důležitá i velikost zavazadelníku. Ve dvoumístném uspořádání dokonce v porovnání s předchůdcem objem klesl, i když jen o zanedbatelných pět litrů na 1545 l. Jinak se pohybuje v rozmezí 455-705 l, ve vyšších verzích se zadní místa, jinak standardně dělitelná v poměru 40:20:40 dají posouvat o 14 centimetrů. Podlaha je vždy rovná, sklopné opěradlo spolujezdce bude k dispozici od poloviny příštího roku. Víko kufru se otevírá tlačítkem či pohybem nohy. Nastavitelné vnitřní osvětlení má 64 barev. Standardní palivová nádrž disponuje objemem 43 l, větší pojme 51 l.

Mercedes-Benz třídy B se začne prodávat 3. prosince, první zákazníci dostanou své vozy v únoru příštího roku.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu? V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Návrat značky Alpine vzbudil vlnu pozitivních ohlasů,…

Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

 



Nový Mercedes-Benz B odhaluje české ceny. Nabízí výhradně automat Nový Mercedes-Benz B odhaluje české ceny. Nabízí výhradně automat

Všechny aktuálně nabízené varianty nového Mercedesu B…

Jízdní dojmy s Mercedesem třídy B: Zákonitosti abecedy Jízdní dojmy s Mercedesem třídy B: Zákonitosti abecedy

Na jaře jsme se poprvé seznámili s malým Mercedesem třídy…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Včera

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky Markéty Mayerové byla rázná!

Z pašování drog obviněný Boura: Reakce exmanželky…

Obvinění Slávka Boury (54) z pašování drog mezi Českem, Austrálií a Novým Zélandem nevěří ani jeho bývalá…

Hvězda sociálních sítí (30) dvakrát tajně porodila: Tělíčka miminek hodila mezi odpadky! Hrozí jí doživotí

Hvězda sociálních sítí (30) dvakrát tajně porodila:…

Allysa Anne Dayvault (30) je hvězdou sociálních sítí. Vizážistka, která pochází ze Severní Karolíny, s make-upem…

 

iSport.cz

Na hraně smrti. Sestra naznačila, co je zraněnému sjezdaři. Lékaři mlčí

Na hraně smrti. Sestra naznačila, co je zraněnému…

Celý lyžařský svět s napětím očekával novinky o stavu Švýcara Marca Gisina (30), o jehož život po děsivém pádu…

Ščasný: Tečka za naší krizí. Fanoušci? Koule po brankáři byly zbytečné

Ščasný: Tečka za naší krizí. Fanoušci? Koule po…

Krize trvá. Už čtyři zápasy Sparta nevyhrála. Po dvou porážkách jen remizovala v posledním podzimním utkání s…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…