8.3. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku?

Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku?
 

Modernizovaný Nissan Qashqai jsme si v Ženevě prohlédli přímo s jeho autory. Díky tomu jsme se dozvěděli množství detailů o tomto populárním crossoveru.

Nissan Qashqai je s námi už 10 let. První generace debutovala v roce 2006, v době, kdy segment kompaktních crossoverů neexistoval. Dnes už však má Qashqai 19 konkurentů, na které musel v rámci letošního faceliftu druhé generace reagovat. I proto dostal moderní systémy umožňující poloautomatickou jízdu, které si zatím stále spojujeme spíše s luxusními vozy než s rodinným crossoverem.

Modernizovaný Qashqai je součástí plánů Nissanu na uvedení plně autonomního vozidla, ke kterému má dojít do roku 2020. Zatím jsme však ve fázi jedna, kdy Qashqai (a třeba model Serena prodávaný v Japonsku) dostal systémy umožňující pilotovanou jízdu. Qashqai se tedy nově umí sám udržet v jízdním pruhu a reagovat na okolní provoz, řidič ale stále musí na něj dohlížet. Rovněž umí sám zaparkovat nebo při couvání varovat před vozidly v mrtvém úhlu.

Inovovaný crossover vstoupí na český trh v červenci, systém Pro Pilot však bude dostupný až v roce 2018. Jaký je důvod? „Musíme dokončit vývoj systému pro evropský trh. Evropa je v tomto ohledu složitá záležitost. Musíme systém přizpůsobit různým státům, různému dopravnímu značení, aby fungoval spolehlivě. V Evropě jsou také specifika jako kruhové objezdy, které třeba v Japonsku prakticky nejsou,“ vysvětlil nám Pierre Gerfaux, šéf zastoupení Nissanu pro střední Evropu.

Video

Mají vůbec zákazníci v Evropě o takový systém zájem? „Pokud se řidičů zeptáte, zda chtějí autonomní vozidlo, s velkou pravděpodobností odpoví, že ne. Když se jich však zeptáte na to, zda si užívají jízdu v kolonách, kde musí neustále řadit a dávat pozor na okolní provoz, řeknou, že ne. To dokazuje, že by se jim pilotovaná jízda v určitém ohledu líbila,“ říká Gerfaux.

Qashqai je pro japonskou automobilku nadmíru důležitým vozem, jedná se o jeho strategický model pro Evropu. Na starém kontinentu jde o nejprodávanější vůz značky, který je zároveň i nejvýdělečnější. Právě z těchto důvodů se v rámci faceliftu dočkal rozsáhlé modelové péče, které jsme si mohli pečlivě prohlédnout při obhlídce auta přímo s jeho tvůrci.

K tématu: Modernizovaný Nissan Qashqai umí jet po dálnici skoro sám

Modernizace zasáhla vlastně všechny oblasti, výjimkou jsou však motory, jejichž nabídka zůstala beze změn. „Motory jsme zatím nemuseli měnit, protože to nebylo potřeba. Do budoucna se však kvůli emisním normám nějakých změn dočkáme,“ řekl nám viceprezident pro plánování produktu Ponz Pandikuthira. Třeba s hybridem ale počítat nemáme, Nissan jde raději cestou plnohodnotné elektrifikace. Ani elektrického Qashqaie se však v blízké době nedočkáme, přestože by technika pro něj existovala. „Qashqai je dostupné auto pro masy, elektrická verze by v dnešní době byla drahá, a tak by nedávala smysl,“ prohlašuje Pandikuthira.

Naopak design se změnil výrazně, už na první pohled je patrné, že máme čest s modernizovaným autem. „Celá příď je kompletně nová včetně světlometů a nárazníku. Chtěli jsme dosáhnout agilnějšího a sportovního výrazu. Navíc jsme se snažili, aby hned na první pohled bylo jasné, že se jedná o nissan,“ ukazuje Koji Nagano, viceprezident evropského designérského oddělení Nissanu. Důležité jsou světlomety, které za příplatek budou adaptivní a budou tedy schopné se přizpůsobit různým jízdním situacím, a výrazné logo značky. Za ním se totiž ukrývá radar, který společně s kamerou u vnitřního zpětného zrcátka využívají bezpečnostní systémy vozu, jako třeba nově dodávané automatické brzdění s detekcí chodců.

Vedle designu, popisovaného jako prémiová sportovnost se myslelo také na aerodynamiku. Součinitel aerodynamického odporu činí 0,31. „Všimněte si různých detailů, aerodynamice pomáhají třeba zářezy v zadních světlech, zatímco malé trojúhelníky v přední části podvozku snižují hluk od podvozku,“ upozorňuje Keno Kato, viceprezident Nissanu pro strategii a produktové plánování. Právě snížení hlučnosti byla jedna ze snah vývojářů, z toho důvodu Qashqai dostal lepší izolační materiály ve dveřích nebo upravený software vznětové šestnáctistovky.

Měnil se také interiér, na kterém je patrná snaha o prémiovější materiály a luxusnější výbavu. „Při uvedení aktuálního Qashqaie jsme podcenili zájem zákazníků o nejvyšší výbavy, proto do nabídky přidáváme pátý stupeň Tekna Plus, který je ze všech variant nejluxusnější,“ říká viceprezident pro plánování produktu Ponz Pandikuthira. Takový Qashqai je pak vybaven koženým Nappa čalouněním třeba ve speciálním švestkovém odstínu nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí.

Luxusnější výbava ale není všechno, modernizovaný Qashqai rovněž dostal přepracované sedačky, které díky většímu vybrání v zadní části zvětšují prostor pro kolena cestujících vzadu. Crossover pak konečně má stahování všech oken na jedno stisknutí, a tak se při jejich stahování konečně nemusí držet tlačítko po celý proces. Nový je i volant převzatý z Micry.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sinčák končí ve vedení ČSA. Zůstávají po něm mnohem menší, ale ziskové aerolinky Sinčák končí ve vedení ČSA. Zůstávají po něm mnohem menší, ale ziskové aerolinky

Předseda představenstva Českých aeroliní Sinčák po pěti…

Ryanairu poprvé po pěti letech klesl zisk, na hospodaření se podepsaly i stávky Ryanairu poprvé po pěti letech klesl zisk, na hospodaření se podepsaly i stávky

Irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair Holdings…

NKÚ: Stát zanedbává brownfieldy. Průmyslové zóny na zelené louce naopak podporuje NKÚ: Stát zanedbává brownfieldy. Průmyslové zóny na zelené louce naopak podporuje

Průmyslové zóny za státní peníze se staví téměř výhradně…

Barta z ePojištění.cz investoval miliony do českého přepravního dronu Barta z ePojištění.cz investoval miliony do českého přepravního dronu

Internetový podnikatel Jan Barta, který stojí například…

 
 












Blesk.cz

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za 800 milionů bez výběrového řízení, ukázal audit

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za…

Nemocnice na Bulovce zadala bez výběrového řízení zakázky za více než 800 milionů, a to v letech 2016 a…

Módní policie: Kdo oslovuje a kdo to vůbec neumí?

Módní policie: Kdo oslovuje a kdo to vůbec neumí?

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned věděl, že dostane kartu

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned…

Dostal ránu do hlavy, zdálo se, že je po něm. Slávistický brankář Ondřej Kolář ale nakonec vypjaté utkání v…

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami, Dukla není poslední

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami,…

Fotbalisté Slavie poskočili do čela FORTUNA:LIGY, kterou vedou o dva body před Plzní. Viktoria ve 12. kole jen…

 

Reflex.cz

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii ženy v menstruačním věku, vyvolalo to nepokoje

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii…

Závažný náboženský a společenský spor se vede už mnoho let kolem velmi významné hinduistické svatyně Sabarimala…

Superpřísná nová pravidla pro STK se po pár týdnech zmírní. Musí

Superpřísná nová pravidla pro STK se po pár týdnech…

Novela silničního zákona platí od začátku října a již příští týden dozná první korekci. Týká se povinné kontroly…